Galerie: Muzeum Porsche oslavuje 40 let koncepce transaxle

Nemáte o víkendu co dělat? Zajeďte se podívat do muzea automobilky Porsche na novou expozici věnovanou výročí koncepce transaxle.

V článcích o legendárních historických autech jsme modelům Porsche 924 a Porsche 944 nevěnovali prostor náhodou. Právě prvně jmenované Porsche 924 přišlo na trh v roce 1976, tedy přesně před čtyřiceti lety. Tomuto výročí se teď věnuje i oficiální muzeum automobilky Porsche, které připravilo speciální expozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Expozice připravená k oslavě 40 let koncepce transaxle se věnuje všem vyráběným vozům, najdete tu i zajímavé koncepty a rovněž podrobně rozebranou techniku

Ta ukazuje všechny modely využívající koncepci transaxle. Jen připomeneme, že se týká těch, které mají motor vpředu podélně a převodovku u zadní poháněné nápravy. U Porsche byste také našli jeden unikát a to koncepci transaxle i u automatické převodovky s hydrodynamickým měničem.

Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Se stejnou koncepcí přišlo i sportovní kupé Porsche 928, které jako prozatím jediné sportovní auto vyhrálo anketu European Car of the Year a to v roce 1978. Poslední Porsche s koncepcí transaxle se prodávalo v roce 1995 jako model 968.

Muzeum Porsche také připomíná, že i modely 924, 928, 944 a 968 patří do programu Porsche Classic a automobilka jim nabízí odpovídající péči včetně zásobování originálními náhradními díly, plnohodnotným servisem nebo dokonce pravidelně aktualizovaným seznamem vhodných pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků