Galerie: Muzeum Porsche oslavuje 40 let koncepce transaxle

Nemáte o víkendu co dělat? Zajeďte se podívat do muzea automobilky Porsche na novou expozici věnovanou výročí koncepce transaxle.

V článcích o legendárních historických autech jsme modelům Porsche 924 a Porsche 944 nevěnovali prostor náhodou. Právě prvně jmenované Porsche 924 přišlo na trh v roce 1976, tedy přesně před čtyřiceti lety. Tomuto výročí se teď věnuje i oficiální muzeum automobilky Porsche, které připravilo speciální expozici.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Expozice připravená k oslavě 40 let koncepce transaxle se věnuje všem vyráběným vozům, najdete tu i zajímavé koncepty a rovněž podrobně rozebranou techniku

Ta ukazuje všechny modely využívající koncepci transaxle. Jen připomeneme, že se týká těch, které mají motor vpředu podélně a převodovku u zadní poháněné nápravy. U Porsche byste také našli jeden unikát a to koncepci transaxle i u automatické převodovky s hydrodynamickým měničem.

Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Podívejte se, jak Porsche Classic zrestaurovalo 911 2.5 S/T, vítěze Le Mans

Se stejnou koncepcí přišlo i sportovní kupé Porsche 928, které jako prozatím jediné sportovní auto vyhrálo anketu European Car of the Year a to v roce 1978. Poslední Porsche s koncepcí transaxle se prodávalo v roce 1995 jako model 968.

Muzeum Porsche také připomíná, že i modely 924, 928, 944 a 968 patří do programu Porsche Classic a automobilka jim nabízí odpovídající péči včetně zásobování originálními náhradními díly, plnohodnotným servisem nebo dokonce pravidelně aktualizovaným seznamem vhodných pneumatik.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků