Galerie: Koncept BMW 2002 Hommage je hodně odvážné kupé M2

Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage

Na letošní výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este se německá automobilka BMW pochlubila hned dvojicí konceptů. Už jsme si představili minimalistickou motorku BMW R 5 Hommage, nyní tu máme vzpomínku na legendární řadu 02, která slaví 50 let. Na ní vzniklo i kupé BMW 2002 Turbo, což bylo jedno z prvních sériových aut na světě s přeplňovaným motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW 2002 Hommage oslavuje půl století řady 02, ze které vzešlo i legendární kupé BMW 2002 Turbo. Koncept se ale vyrábět nebude, musí vám stačit sériová M2

Koncept BMW 2002 Hommage je založen na BMW M2, ale dostal opravdu výrazný bodykit. Možná jsou některé prvky zbytečně přehnané a čistotě linií původního BMW 2002 Turbo se vyrovnat nemůžou, ale hodnocení designu je vždy věc čistě subjektivní.

BMW 503 (1956-1959): Bankrot se nekonal

BMW 503 (1956-1959): Bankrot se nekonal

Přesto mají podle BMW všechny ty průduchy a spoilery svou aerodynamickou funkci. O pohonu se ale automobilka nezmiňuje, takže předpokládejme, že vpředu zůstal řadový šestiválec s přeplňováním z BMW M2. Povšimněte si i těch zvláštních 20" kol a zlatých brzdových třmenů.

BMW 2002 Turbo, které sloužilo jako inspirace konceptu, se představilo v roce 1973 na autosalonu ve Frankfurtu těsně před tím, než vypukla velká ropná krize. Pod kapotou byl řadový čtyřválec 2,0 l s turbem od KKK. Výkon motoru dosahoval na 127 kW (173 k) v 5800 ot./min. a točivý moment vrcholil hodnotou 240 Nm. Vyrobeno bylo jen 1672 kusů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků