Galerie: Koncept BMW 2002 Hommage je hodně odvážné kupé M2

Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage

Na letošní výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este se německá automobilka BMW pochlubila hned dvojicí konceptů. Už jsme si představili minimalistickou motorku BMW R 5 Hommage, nyní tu máme vzpomínku na legendární řadu 02, která slaví 50 let. Na ní vzniklo i kupé BMW 2002 Turbo, což bylo jedno z prvních sériových aut na světě s přeplňovaným motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW 2002 Hommage oslavuje půl století řady 02, ze které vzešlo i legendární kupé BMW 2002 Turbo. Koncept se ale vyrábět nebude, musí vám stačit sériová M2

Koncept BMW 2002 Hommage je založen na BMW M2, ale dostal opravdu výrazný bodykit. Možná jsou některé prvky zbytečně přehnané a čistotě linií původního BMW 2002 Turbo se vyrovnat nemůžou, ale hodnocení designu je vždy věc čistě subjektivní.

BMW 503 (1956-1959): Bankrot se nekonal

BMW 503 (1956-1959): Bankrot se nekonal

Přesto mají podle BMW všechny ty průduchy a spoilery svou aerodynamickou funkci. O pohonu se ale automobilka nezmiňuje, takže předpokládejme, že vpředu zůstal řadový šestiválec s přeplňováním z BMW M2. Povšimněte si i těch zvláštních 20" kol a zlatých brzdových třmenů.

BMW 2002 Turbo, které sloužilo jako inspirace konceptu, se představilo v roce 1973 na autosalonu ve Frankfurtu těsně před tím, než vypukla velká ropná krize. Pod kapotou byl řadový čtyřválec 2,0 l s turbem od KKK. Výkon motoru dosahoval na 127 kW (173 k) v 5800 ot./min. a točivý moment vrcholil hodnotou 240 Nm. Vyrobeno bylo jen 1672 kusů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků