Galerie: Koncept BMW 2002 Hommage je hodně odvážné kupé M2

Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage

Na letošní výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este se německá automobilka BMW pochlubila hned dvojicí konceptů. Už jsme si představili minimalistickou motorku BMW R 5 Hommage, nyní tu máme vzpomínku na legendární řadu 02, která slaví 50 let. Na ní vzniklo i kupé BMW 2002 Turbo, což bylo jedno z prvních sériových aut na světě s přeplňovaným motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW 2002 Hommage oslavuje půl století řady 02, ze které vzešlo i legendární kupé BMW 2002 Turbo. Koncept se ale vyrábět nebude, musí vám stačit sériová M2

Koncept BMW 2002 Hommage je založen na BMW M2, ale dostal opravdu výrazný bodykit. Možná jsou některé prvky zbytečně přehnané a čistotě linií původního BMW 2002 Turbo se vyrovnat nemůžou, ale hodnocení designu je vždy věc čistě subjektivní.

BMW 503 (1956-1959): Bankrot se nekonal

BMW 503 (1956-1959): Bankrot se nekonal

Přesto mají podle BMW všechny ty průduchy a spoilery svou aerodynamickou funkci. O pohonu se ale automobilka nezmiňuje, takže předpokládejme, že vpředu zůstal řadový šestiválec s přeplňováním z BMW M2. Povšimněte si i těch zvláštních 20" kol a zlatých brzdových třmenů.

BMW 2002 Turbo, které sloužilo jako inspirace konceptu, se představilo v roce 1973 na autosalonu ve Frankfurtu těsně před tím, než vypukla velká ropná krize. Pod kapotou byl řadový čtyřválec 2,0 l s turbem od KKK. Výkon motoru dosahoval na 127 kW (173 k) v 5800 ot./min. a točivý moment vrcholil hodnotou 240 Nm. Vyrobeno bylo jen 1672 kusů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků