Galerie: Koncept BMW 2002 Hommage je hodně odvážné kupé M2

Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage

Na letošní výstavě Concorso d'Eleganza Villa d'Este se německá automobilka BMW pochlubila hned dvojicí konceptů. Už jsme si představili minimalistickou motorku BMW R 5 Hommage, nyní tu máme vzpomínku na legendární řadu 02, která slaví 50 let. Na ní vzniklo i kupé BMW 2002 Turbo, což bylo jedno z prvních sériových aut na světě s přeplňovaným motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept BMW 2002 Hommage oslavuje půl století řady 02, ze které vzešlo i legendární kupé BMW 2002 Turbo. Koncept se ale vyrábět nebude, musí vám stačit sériová M2

Koncept BMW 2002 Hommage je založen na BMW M2, ale dostal opravdu výrazný bodykit. Možná jsou některé prvky zbytečně přehnané a čistotě linií původního BMW 2002 Turbo se vyrovnat nemůžou, ale hodnocení designu je vždy věc čistě subjektivní.

Retro | Technika | Sportovní auta | BMW | Kabriolety | Kupé

BMW 503 (1956-1959): Bankrot se nekonal

Přesto mají podle BMW všechny ty průduchy a spoilery svou aerodynamickou funkci. O pohonu se ale automobilka nezmiňuje, takže předpokládejme, že vpředu zůstal řadový šestiválec s přeplňováním z BMW M2. Povšimněte si i těch zvláštních 20" kol a zlatých brzdových třmenů.

BMW 2002 Turbo, které sloužilo jako inspirace konceptu, se představilo v roce 1973 na autosalonu ve Frankfurtu těsně před tím, než vypukla velká ropná krize. Pod kapotou byl řadový čtyřválec 2,0 l s turbem od KKK. Výkon motoru dosahoval na 127 kW (173 k) v 5800 ot./min. a točivý moment vrcholil hodnotou 240 Nm. Vyrobeno bylo jen 1672 kusů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. BMW 2002 Hommage
  2. Fotogalerie: BMW 2002 Hommage
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků