Galerie: Kolos, Fňukna, Vejtřaska aneb nákladní legendy z dob ČSSR

Výroba nákladních aut má i u nás dlouhou tradici. Z tradičních českých značek ale do dnešních dnů přežila vlastně jen Tatra a Avia.

Ačkoli na AutoRevue.cz se zabýváme především osobními auty, ekonomika by nemohla fungovat bez dopravy nákladní. Výroba nákladních aut má i u nás dlouhou tradici. Na některých typech dokonce stálo celé socialistické hospodářství a obnova státu po druhé světové válce.

Nelze nezmínit dnes už legendární „Vejtřasku“, tedy Pragu V3S, všudypřítomnou Avii nebo klasické Tatrovky T138 a T815. Vynechat nemůžeme ani známé Liazky. Nejlépe ale uděláte, když si otevřete přiloženou fotogalerii a projdete si jednotlivé snímky.

Galerie: 20 legendárních českých aut, na která neumíme zapomenout

Galerie: 20 legendárních českých aut, na která neumíme zapomenout

Z tradičních českých značek do dnešních dnů přežila vlastně jen Tatra a Avia. Značky Praga a LIAZ už patří pouze vzpomínkám lidí, kteří v nich trávili svou pracovní kariéru nebo na nich dělali řidičský průkaz skupiny C a E.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků