Najít Favorit, který není napadený tuzingem a korozí, je spíše náhoda. Jeden takový teď ale někdo prodává v Praze. Je to auto z roku 1993 a najeto má údajně jen 17 800 km. Cena? 69 000 korun.

Najít Favorit, který není napadený tuzingem a korozí, je spíše náhoda. Jeden takový teď ale někdo prodává v Praze. Je to auto z roku 1993 a najeto má údajně jen 17 800 km. Cena? 69 000 korun.

„Stodvacítek“ je ještě docela dost, ale nejhorší vraky pomalu mizí a začínají se objevovat hezké zrenovované exempláře. Dá se tedy čekat, že cena pomalu půjde nahoru. Jeden kus na Slovensku se nyní prodává už za 75 000 korun.

„Stodvacítek“ je ještě docela dost, ale nejhorší vraky pomalu mizí a začínají se objevovat hezké zrenovované exempláře. Dá se tedy čekat, že cena pomalu půjde nahoru. Jeden kus na Slovensku se nyní prodává už za 75 000 korun.

Škoda Felicia je takový otloukánek, ale stále ještě představuje relativně rozumnou volbu pro někoho s velmi omezeným rozpočtem. Ovšem najdete i kusy za docela dost peněz. Jeden teď prodávají u Českých Budějovic za 78 900 korun. Má motor 1.3 MPI o výkonu 50 kW, je to kombi z roku 1997 a údajně má najeto jen 30 000 km.

Škoda Felicia je takový otloukánek, ale stále ještě představuje relativně rozumnou volbu pro někoho s velmi omezeným rozpočtem. Ovšem najdete i kusy za docela dost peněz. Jeden teď prodávají u Českých Budějovic za 78 900 korun. Má motor 1.3 MPI o výkonu 50 kW, je to kombi z roku 1997 a údajně má najeto jen 30 000 km.

Ani taková „stopětka“ už nemusí být lidovka. Tahle z Olomouce má najeto 41 000 km a údajně je ve výborném stavu. Cena? 80 000 Kč.

Ani taková „stopětka“ už nemusí být lidovka. Tahle z Olomouce má najeto 41 000 km a údajně je ve výborném stavu. Cena? 80 000 Kč.

Škoda 130 R také pomalu roste na ceně. V Opavě se teď jeden exemplář z roku 1984 v originálním stavu bez koroze prodává za 130 000 korun.

Škoda 130 R také pomalu roste na ceně. V Opavě se teď jeden exemplář z roku 1984 v originálním stavu bez koroze prodává za 130 000 korun.

Chcete pěknou Škodu Garde? Pak na vás čekají dva problémy. Za prvé sehnat auto bez tuzingu, za druhé cena. Tahle bílá z roku 1984 je podle prodávajícího v perfektní kondici. Stát vás ale bude 240 000 Kč.

Chcete pěknou Škodu Garde? Pak na vás čekají dva problémy. Za prvé sehnat auto bez tuzingu, za druhé cena. Tahle bílá z roku 1984 je podle prodávajícího v perfektní kondici. Stát vás ale bude 240 000 Kč.

Škoda Felicia Fun je specialita, kterou seženete třeba i za čtyřicet tisíc, ale stav takového auta za moc nestojí. Pěkné kusy už mají cenu úplně někde jinde. Třeba jedna pěkná se teď prodává v Německu za v přepočtu zhruba 180 000 Kč. Najeto má 83 000 km.

Škoda Felicia Fun je specialita, kterou seženete třeba i za čtyřicet tisíc, ale stav takového auta za moc nestojí. Pěkné kusy už mají cenu úplně někde jinde. Třeba jedna pěkná se teď prodává v Německu za v přepočtu zhruba 180 000 Kč. Najeto má 83 000 km.

Mezi velmi drahá auta dnes také patří zrestaurované originální exempláře Škody 1000 MB. Nejdražší, model z roku 1964 s údajně 12 000 km na tachometru, jsme našli v Kutné Hoře za 250 000 korun.

Mezi velmi drahá auta dnes také patří zrestaurované originální exempláře Škody 1000 MB. Nejdražší, model z roku 1964 s údajně 12 000 km na tachometru, jsme našli v Kutné Hoře za 250 000 korun.

Lidé také cítí hodnotu klasického kupé Škoda 110 R. Kusy po renovaci a bez tuzingu jsou docela drahé a zpravidla se pohybují už za hranicí 200 000 korun. Jeden z roku 1974 je teď na prodej ve Vyškově dokonce za 300 000 korun. Ale prodávající je ochoten se na ceně domluvit.

Lidé také cítí hodnotu klasického kupé Škoda 110 R. Kusy po renovaci a bez tuzingu jsou docela drahé a zpravidla se pohybují už za hranicí 200 000 korun. Jeden z roku 1974 je teď na prodej ve Vyškově dokonce za 300 000 korun. Ale prodávající je ochoten se na ceně domluvit.

Kabriolet Škoda Felicia patří mezi nejkrásnější česká auta, která byla kdy vyrobena. Zrestaurovaných originálních kusů najdete jen pár a cena tomu odpovídá. V České lípě je teď jeden na prodej za 550 000 korun.

Kabriolet Škoda Felicia patří mezi nejkrásnější česká auta, která byla kdy vyrobena. Zrestaurovaných originálních kusů najdete jen pár a cena tomu odpovídá. V České lípě je teď jeden na prodej za 550 000 korun.

Velorex byl často terčem posměšných narážek, což ukazuje třeba přezdívka „prchající stan“. Dnes ale za stan na kolečkách v pěkném stavu zaplatíte nehorázné peníze. Tenhle prodávaný v pražském Motole stojí 499 000 Kč.

Velorex byl často terčem posměšných narážek, což ukazuje třeba přezdívka „prchající stan“. Dnes ale za stan na kolečkách v pěkném stavu zaplatíte nehorázné peníze. Tenhle prodávaný v pražském Motole stojí 499 000 Kč.

Mezi nejdražší česká auta dnes patří legendární Tatra 603. Ještě po revoluci se jich lidé zbavovali za odvoz, dnes abyste zrestaurovaný kus v originálním stavu pohledali. Jistě, najdete ho, ale také za něj zaplatíte. Jeden se teď v České Lípě prodává za 2 300 000 korun.

Mezi nejdražší česká auta dnes patří legendární Tatra 603. Ještě po revoluci se jich lidé zbavovali za odvoz, dnes abyste zrestaurovaný kus v originálním stavu pohledali. Jistě, najdete ho, ale také za něj zaplatíte. Jeden se teď v České Lípě prodává za 2 300 000 korun.

I Tatra 613 se dá koupit za pár desítek tisíc, ale bude to bída. Zachovalejší kusy, jako třeba tento, stojí kolem 200 000 Kč. V tomto případě přesně 250 000 Kč, přičemž se ale jedná o kompletní exemplář vhodný k renovaci.

I Tatra 613 se dá koupit za pár desítek tisíc, ale bude to bída. Zachovalejší kusy, jako třeba tento, stojí kolem 200 000 Kč. V tomto případě přesně 250 000 Kč, přičemž se ale jedná o kompletní exemplář vhodný k renovaci.

S Tatrou T700 je potíž, na prodej jich moc vážně není. Před šesti lety byl v prodeji tento exemplář v provedení Long. Cena dosáhla na 960 000 Kč

S Tatrou T700 je potíž, na prodej jich moc vážně není. Před šesti lety byl v prodeji tento exemplář v provedení Long. Cena dosáhla na 960 000 Kč

Bonus 1: První generace Fabie RS vzbuzovala rozporuplné reakce a nejen, že to byla nejdražší Fabia první generace ve své době, nejdražší je i teď. Jednu originální bez tuzingu jsme našli za odvážných 170 000 korun.

Bonus 1: První generace Fabie RS vzbuzovala rozporuplné reakce a nejen, že to byla nejdražší Fabia první generace ve své době, nejdražší je i teď. Jednu originální bez tuzingu jsme našli za odvážných 170 000 korun.

Bonus 2: Octavii první generace s motorem 1.9 TDI s rotačním čerpadlem lidé stále ještě vyvažují zlatem. Navíc mění majitele spíše mezi známými a v inzerátech jich je docela málo. Jedna „fkombíku fmetle nahlínách“ se 168 000 km na tachometru se teď objevila u Mělníka za 150 000 korun. Ta se tam v bazaru moc dlouho neohřeje...

Bonus 2: Octavii první generace s motorem 1.9 TDI s rotačním čerpadlem lidé stále ještě vyvažují zlatem. Navíc mění majitele spíše mezi známými a v inzerátech jich je docela málo. Jedna „fkombíku fmetle nahlínách“ se 168 000 km na tachometru se teď objevila u Mělníka za 150 000 korun. Ta se tam v bazaru moc dlouho neohřeje...

Bonus 3: Svého času byl Superb první generace snem mnoha společenských vrstev. Překvapivě si stále dobře drží cenu. Našli jsme jeden posledního modelového roku 2008 s motorem 1.8 Turbo a nájezdem 127 000 km. Prodejce z Břeclavi za něj chce 211 000 korun.

Bonus 3: Svého času byl Superb první generace snem mnoha společenských vrstev. Překvapivě si stále dobře drží cenu. Našli jsme jeden posledního modelového roku 2008 s motorem 1.8 Turbo a nájezdem 127 000 km. Prodejce z Břeclavi za něj chce 211 000 korun.

„Stodvacítek“ je ještě docela dost, ale nejhorší vraky pomalu mizí a začínají se objevovat hezké zrenovované exempláře. Dá se tedy čekat, že cena pomalu půjde nahoru. Jeden kus na Slovensku se nyní prodává už za 75 000 korun.
Škoda Felicia je takový otloukánek, ale stále ještě představuje relativně rozumnou volbu pro někoho s velmi omezeným rozpočtem. Ovšem najdete i kusy za docela dost peněz. Jeden teď prodávají u Českých Budějovic za 78 900 korun. Má motor 1.3 MPI o výkonu 50 kW, je to kombi z roku 1997 a údajně má najeto jen 30 000 km.
Ani taková „stopětka“ už nemusí být lidovka. Tahle z Olomouce má najeto 41 000 km a údajně je ve výborném stavu. Cena? 80 000 Kč.
Škoda 130 R také pomalu roste na ceně. V Opavě se teď jeden exemplář z roku 1984 v originálním stavu bez koroze prodává za 130 000 korun.
17
Fotogalerie

Galerie: Kolik dnes vlastně stojí známá česká auta? Budete se divit

Daruji za odvoz? Ale jděte, tahle auta se dnes prodávají dokonce dráž než jejich moderní nástupci. Třeba taková „tisícovka“ mění majitele klidně za čtvrt milionu. A zdaleka není tím nejdražším.

Snad každý s nimi někdy jel, někteří ho podědili v rodině a bylo to třeba i jejich první auto. Nebo si pamatují, jak se ho někdo z příbuzných nebo známých zbavoval jako bezcenného šrotu. Starší česká aut z dob socialismu nebo z doby těsně porevoluční jsou ale dnes docela žádaná. Pokud jsou ovšem v dobrém stavu.

favos.jpgskoda_105_120_130_1976_images_1.jpgfelda.jpgFavorit, stodvacítka nebo Felicia... Tato auta seženete klidně i za odvoz nebo za pár tisíc korun. Ale také se už prodávají exempláře, které si majitel cení docela draho

A překvapivě dobře si hodnotu drží i některé škodovky z doby novější. Přinášíme tedy seznam čtrnácti starých českých aut, abyste si udělali přibližný obrázek o tom, za kolik se vlastně nyní prodávají. Některé ceny vás dost možná i překvapí.

Klasická česká auta právě na prodej Cena
Škoda Felicia 1959 550 000 Kč
Škoda 1000 MB 250 000 Kč
Škoda 110R 300 000 Kč
Škoda Rapid 130 000 Kč
Škoda Garde 240 000 Kč
Škoda 105 80 000 Kč
Škoda 120 75 000 Kč
Škoda Favorit  69 000 Kč
Škoda Felicia 78 900 Kč
Škoda Felicia Fun 188 614 Kč
Tatra 603 2 300 000 Kč
Tatra 613 250 000 Kč
Tatra T700 Long 960 000 Kč
Velorex 350 499 000 Kč
64297364.jpg130r.jpggarde.jpgfun.JPG 100mb.jpg110r.jpgfelicia_stara.jpgvelorex.jpgtatra603.jpgtatra 613.jpgT700 Long.JPGwallpapers_skoda_fabia_2005_4.jpgimages_skoda_octavia_2000_8.jpgphotos_skoda_superb_2006_1.jpg

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

Doporučujeme

Články odjinud