Galerie: Jednostopé novinky Hondy na tokijském autosalonu

Japonská společnost představí v Tokiu hned několik koncepčních motocyklů.

V Evropě jsme zvyklí vídat motocyklové premiéry na specializovaných veletrzích, ale domácí autosalon je pro Hondu vítanou příležitostí ukázat svoje novinky se čtyřmi, dvěma nebo – jak uvidíte dále – třemi koly. Na technické podrobnosti je oficiální komuniké neobyčejně skoupé, proto vám v tomto článku představujeme premiéry Hondy hlavně obrazem. Ale aspoň stručně:

Honda žLight Weight Super Sports Concept

Studie maloobjemového sportovního motocyklu je pravděpodobně předobrazem nového sériového modelu CBR 250 RR, ale Honda se k tomu nijak nevyjadřuje. Vlastně se nevyjadřuje vůbec k ničemu kromě designu. Motocykl se podle tiskové zprávy „vyznačuje vzhledem navozujícím dojem rychlosti“ a jeho „ostré hrany zdůrazňují agresivní vzhled modelu“. Matně černé lakování s nenápadnou šedou grafikou prý „vyjadřuje krásu“.

Honda Neowing

Přesněji NEOWING, máme-li přistoupit na formu, kterou používá Honda. Tříkolový koncept je poháněn plochým čtyřválcem a elektromotorem. Žádné parametry firma neuvádí, slibuje však „silnou akceleraci díky spoustě točivého momentu“. Honda podle některých zahraničních médiích skutečně pracuje na nakláněcí tříkolce s podobným mechanismem předního zavěšení, jaký má Neowing.

Honda Grom 50 Scrambler

Kromě obrázků nezveřejnila Honda k tomuto konceptu žádné další informace. Grom 50 Concept bude v Tokiu k vidění hned ve dvou provedeních, jako moderně stylizovaný Concept-Two a retro Concept-One. Název Grom odkazuje na populární stopědadvacítku, která se na českém trhu prodává jako MSX125.

Honda EV-Cub a Super-Cub

Koncept malého skútru s elektrickým pohonem dává perfektní smysl. Umístění těžké baterie do spodní části svědčí jízdním vlastnostem, protože přispívá ke snížení těžiště a centralizaci hmot. Baterie je vyjímatelná a lze ji dobíjet z běžné rozvodné sítě.

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

O konceptu Super-Cub se tisková zpráva nezmiňuje ani slovem, vidíme však, že jde o modernizovanou reminiscenci na stejnojmenný model, který je nejprodávanějším motocyklem v historii a v rozvojovém světě přispěl k rozvoji motorizované mobility celých národů. Od roku 1958 se jich vyrobilo již téměř 90 milionů.

Honda Concept CB

Že je to jen sériový model CB 1100 se žlutou nádrží? Podívejte se lépe. Tento „koncept“ má mírně modifikovaný tvar nádrže, sedla i airboxu. Pravděpodobně se jedná o facelift CB 1100, to je však pouze naše spekulace. Honda nekomentuje oficiální fotografii jediným slovem.

Kromě uvedených novinek představí Honda v Tokiu ještě několik dalších motocyků určených pro domácí publikum a třeba také sériové provedení automobilu s vodíkovým pohonem:

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 724 km
Cena: 270 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2009
Stav: 134 507 km
Cena: 156 000 Kč
Honda Civic 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 649 km
Cena: 140 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2008
Stav: 162 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda Accord 2
Rok výroby: 1999
Stav: 239 861 km
Cena: 26 000 Kč
Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2002
Stav: 226 350 km
Cena: 40 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 3 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků