Galerie: Jednostopé novinky Hondy na tokijském autosalonu

Japonská společnost představí v Tokiu hned několik koncepčních motocyklů.

V Evropě jsme zvyklí vídat motocyklové premiéry na specializovaných veletrzích, ale domácí autosalon je pro Hondu vítanou příležitostí ukázat svoje novinky se čtyřmi, dvěma nebo – jak uvidíte dále – třemi koly. Na technické podrobnosti je oficiální komuniké neobyčejně skoupé, proto vám v tomto článku představujeme premiéry Hondy hlavně obrazem. Ale aspoň stručně:

Honda žLight Weight Super Sports Concept

Studie maloobjemového sportovního motocyklu je pravděpodobně předobrazem nového sériového modelu CBR 250 RR, ale Honda se k tomu nijak nevyjadřuje. Vlastně se nevyjadřuje vůbec k ničemu kromě designu. Motocykl se podle tiskové zprávy „vyznačuje vzhledem navozujícím dojem rychlosti“ a jeho „ostré hrany zdůrazňují agresivní vzhled modelu“. Matně černé lakování s nenápadnou šedou grafikou prý „vyjadřuje krásu“.

Honda Neowing

Přesněji NEOWING, máme-li přistoupit na formu, kterou používá Honda. Tříkolový koncept je poháněn plochým čtyřválcem a elektromotorem. Žádné parametry firma neuvádí, slibuje však „silnou akceleraci díky spoustě točivého momentu“. Honda podle některých zahraničních médiích skutečně pracuje na nakláněcí tříkolce s podobným mechanismem předního zavěšení, jaký má Neowing.

Honda Grom 50 Scrambler

Kromě obrázků nezveřejnila Honda k tomuto konceptu žádné další informace. Grom 50 Concept bude v Tokiu k vidění hned ve dvou provedeních, jako moderně stylizovaný Concept-Two a retro Concept-One. Název Grom odkazuje na populární stopědadvacítku, která se na českém trhu prodává jako MSX125.

Honda EV-Cub a Super-Cub

Koncept malého skútru s elektrickým pohonem dává perfektní smysl. Umístění těžké baterie do spodní části svědčí jízdním vlastnostem, protože přispívá ke snížení těžiště a centralizaci hmot. Baterie je vyjímatelná a lze ji dobíjet z běžné rozvodné sítě.

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

Honda prodává silniční verzi závoďáku z MotoGP, stojí 5,1 milionu

O konceptu Super-Cub se tisková zpráva nezmiňuje ani slovem, vidíme však, že jde o modernizovanou reminiscenci na stejnojmenný model, který je nejprodávanějším motocyklem v historii a v rozvojovém světě přispěl k rozvoji motorizované mobility celých národů. Od roku 1958 se jich vyrobilo již téměř 90 milionů.

Honda Concept CB

Že je to jen sériový model CB 1100 se žlutou nádrží? Podívejte se lépe. Tento „koncept“ má mírně modifikovaný tvar nádrže, sedla i airboxu. Pravděpodobně se jedná o facelift CB 1100, to je však pouze naše spekulace. Honda nekomentuje oficiální fotografii jediným slovem.

Kromě uvedených novinek představí Honda v Tokiu ještě několik dalších motocyků určených pro domácí publikum a třeba také sériové provedení automobilu s vodíkovým pohonem:

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Honda představuje své sériové auto na vodík. Uvidíme ho v Tokiu

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků