Galerie: Honda Accord dobývá trh v USA už přes 40 let

Honda oslavuje příchod svého důležitého modelu Accord na severoamerický trh. Oficiálně se v USA začal tento model prodávat v červnu 1976 a v listopadu 1982 se Honda Accord stala prvním japonským autem, které se dokonce i přímo v USA vyrábělo. Později to bylo také první japonské auto, které se z USA vyváželo do světa. Accord si ihned získal obrovskou popularitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Accord patří k nejoblíbenějším „americkým“ autům. Od roku 1976 jich japonská automobilka jen v USA prodala přes 12,7 milionu

Už v roce 1983 dosáhl počet prodaných Accordů na americkém trhu jednoho milionu a nyní je celkové číslo zhruba 12,7 milionu prodaných aut. Jen v USA se jich už vyrobilo přes deset milionů od druhé generace. Nyní je Honda Accord ve své již deváté generaci.

Honda Accord v Evropě končí kvůli slabým prodejům

Honda Accord v Evropě končí kvůli slabým prodejům

Na americkém trhu patří právě Honda Accord mezi nejoblíbenější a nejlépe prodávaná auta. Zajímavostí jistě ale je, že první generace Hondy Accord prodávaná od roku 1976 měla menší rozvor než současná Honda Jazz (v USA pojmenovaná jako Fit).

Honda Accord přišla v reakci na ropnou krizi, rostoucí ceny pohonných hmot a přísnější emisní předpisy. První dvě generace si rychle vybudovaly image kvalitních aut s nízkou spotřebou a dobrými jízdními vlastnostmi. Během prvních pár let vlastně neměl Accord mezi domácími americkými automobilkami přímou a srovnatelnou konkurenci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků