Galerie: Honda Accord dobývá trh v USA už přes 40 let

Honda oslavuje příchod svého důležitého modelu Accord na severoamerický trh. Oficiálně se v USA začal tento model prodávat v červnu 1976 a v listopadu 1982 se Honda Accord stala prvním japonským autem, které se dokonce i přímo v USA vyrábělo. Později to bylo také první japonské auto, které se z USA vyváželo do světa. Accord si ihned získal obrovskou popularitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Accord patří k nejoblíbenějším „americkým“ autům. Od roku 1976 jich japonská automobilka jen v USA prodala přes 12,7 milionu

Už v roce 1983 dosáhl počet prodaných Accordů na americkém trhu jednoho milionu a nyní je celkové číslo zhruba 12,7 milionu prodaných aut. Jen v USA se jich už vyrobilo přes deset milionů od druhé generace. Nyní je Honda Accord ve své již deváté generaci.

Honda Accord v Evropě končí kvůli slabým prodejům

Honda Accord v Evropě končí kvůli slabým prodejům

Na americkém trhu patří právě Honda Accord mezi nejoblíbenější a nejlépe prodávaná auta. Zajímavostí jistě ale je, že první generace Hondy Accord prodávaná od roku 1976 měla menší rozvor než současná Honda Jazz (v USA pojmenovaná jako Fit).

Honda Accord přišla v reakci na ropnou krizi, rostoucí ceny pohonných hmot a přísnější emisní předpisy. První dvě generace si rychle vybudovaly image kvalitních aut s nízkou spotřebou a dobrými jízdními vlastnostmi. Během prvních pár let vlastně neměl Accord mezi domácími americkými automobilkami přímou a srovnatelnou konkurenci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků