Galerie: Honda Accord dobývá trh v USA už přes 40 let

Honda oslavuje příchod svého důležitého modelu Accord na severoamerický trh. Oficiálně se v USA začal tento model prodávat v červnu 1976 a v listopadu 1982 se Honda Accord stala prvním japonským autem, které se dokonce i přímo v USA vyrábělo. Později to bylo také první japonské auto, které se z USA vyváželo do světa. Accord si ihned získal obrovskou popularitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Honda Accord patří k nejoblíbenějším „americkým“ autům. Od roku 1976 jich japonská automobilka jen v USA prodala přes 12,7 milionu

Už v roce 1983 dosáhl počet prodaných Accordů na americkém trhu jednoho milionu a nyní je celkové číslo zhruba 12,7 milionu prodaných aut. Jen v USA se jich už vyrobilo přes deset milionů od druhé generace. Nyní je Honda Accord ve své již deváté generaci.

Honda Accord v Evropě končí kvůli slabým prodejům

Honda Accord v Evropě končí kvůli slabým prodejům

Na americkém trhu patří právě Honda Accord mezi nejoblíbenější a nejlépe prodávaná auta. Zajímavostí jistě ale je, že první generace Hondy Accord prodávaná od roku 1976 měla menší rozvor než současná Honda Jazz (v USA pojmenovaná jako Fit).

Honda Accord přišla v reakci na ropnou krizi, rostoucí ceny pohonných hmot a přísnější emisní předpisy. První dvě generace si rychle vybudovaly image kvalitních aut s nízkou spotřebou a dobrými jízdními vlastnostmi. Během prvních pár let vlastně neměl Accord mezi domácími americkými automobilkami přímou a srovnatelnou konkurenci.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

dnes | Jan Mička
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků