Galerie: Ferat 2 má jen dvě kola a krev vám (snad) pít nebude

Krvežíznivé závodní auto z českého filmu Upír z Feratu bylo údajnou inspirací motocyklu pojmenovaného Ferat 2. Jedná se o českou přestavbu italského Ducati Diavel, v plánu je kusová výroba 25 strojů.

Maximálně 25 lidí z celého světa bude mít šanci zaparkovat do garáže Ferat 2 – exkluzivní motocykl, který s využitím techniky Ducati Diavel navrhl designér Roman Šimčík. Kromě exkluzivity dané plánovaným počtem kusů i cenou (o té později) stroj charakterizuje nízká hmotnost, vysoký podíl ruční práce a využití špičkových komponentů. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Český tým strávil vývojem Feratu 2 více než 500 hodin; výsledkem je sběratelský stroj pro dobře situované nadšence

V modifikovaném příhradovém rámu Ducati sedí vidlicový dvouválec Testrastretta 1,2 l, který pohání hned několik modelů italské značky. Sání, výfuk a software řídicí jednotky ale vznikly ve Ferat Engineering. Výsledkem je 124 kW a 144 Nm při udávané hmotnosti bez náplní pouze 169 kg. 

XDiavel a další novinky Ducati z EICMA 2015

XDiavel a další novinky Ducati z EICMA 2015

Podobně jako Ariel a některé další exkluzivní značky nabízí Ferat přizpůsobení ergonomického trojúhelníku sedlo-řídítka-stupačky každému zákazníkovi na míru. Motocykl tak snad majitelům nebude „pít krev“ nesnesitelnou jízdní pozicí, jako se to u kusových staveb nezřídka stává. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ergonomie Feratu 2 bude přizpůsobena na míru každému zákazníkovi

Přední vidlici i zadní pružící a tlumící jednotku dodává pro Ferat 2 firma Öhlins, brzdy s ABS nesou značku Brembo. Sedmipaprsková kola jsou vyrobena na zakázku z uhlíkových vláken. Jejich mimořádně nízká hmotnost by se měla pozitivně projevit na ovladatelnosti, akceleraci i komfortu odpružení. 

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

Confederate P51 Combat Fighter: Sen Šíleného Maxe

Zájemci o Ferat 2 musí disponovat nejen dobrým finančním zabezpečením, ale i trpělivostí. Kvůli vysokému podílu ruční výroby se totiž na motocykl bude čekat devět měsíců. Výrobce si Ferat 2 cení na 75 000 eur (2,03 milionu Kč) bez daně. 

Upír z Feratu

Sci-fi horror o závodním automobilu poháněném lidskou krví natočil v roce 1981 Juraj Herz. Hlavní roli vysávané závodnice ztvárnila Dagmar Veškrnová. Auto pojmenované Ferat Vampir RSR navrhl výtvarník Theodor Pištěk na základě konceptu Škoda 110 Super Sport. Dnes je k vidění v mladoboleslavském muzeu Škody. Film Upír z Feratu má na ČSFD průměrné hodnocení 53 %.

Podrobnější informace o Feratu 2 vč. specifikace najdete v tiskové zprávě: 

Zobrazit tiskovou zprávu
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků