Maximálně 25 lidí z celého světa bude mít šanci zaparkovat do garáže Ferat 2 – exkluzivní motocykl, který navrhl designér Roman Šimčík

Maximálně 25 lidí z celého světa bude mít šanci zaparkovat do garáže Ferat 2 – exkluzivní motocykl, který navrhl designér Roman Šimčík

Sedmipaprsková kola vyrobená na zakázku z uhlíkových vláken jsou jen jeden z příkladů exkluzivních komponentů, z nichž je Ferat 2 sestrojen

Sedmipaprsková kola vyrobená na zakázku z uhlíkových vláken jsou jen jeden z příkladů exkluzivních komponentů, z nichž je Ferat 2 sestrojen

Ferat Engineering nabízí přizpůsobení ergonomického trojúhelníku sedlo-řídítka-stupačky každému zákazníkovi na míru

Ferat Engineering nabízí přizpůsobení ergonomického trojúhelníku sedlo-řídítka-stupačky každému zákazníkovi na míru

Špičková přední vidlice Öhlins FGRT 301 je plně nastavitelná; zrcátka jsou vyfrézovaná z jednoho kusu duralu

Špičková přední vidlice Öhlins FGRT 301 je plně nastavitelná; zrcátka jsou vyfrézovaná z jednoho kusu duralu

Výrobce slibuje snadnou ovladatelnost, ale zadní pneumatika 245/45 ZR17 dává tušit, že chování stroje bude vyžadovat zvyk

Výrobce slibuje snadnou ovladatelnost, ale zadní pneumatika 245/45 ZR17 dává tušit, že chování stroje bude vyžadovat zvyk

Kvůli vysokému podílu ruční práce se na Ferat 2 bude čekat devět měsíců. Zájemci zaplatí více než dva miliony korun bez daně

Kvůli vysokému podílu ruční práce se na Ferat 2 bude čekat devět měsíců. Zájemci zaplatí více než dva miliony korun bez daně

Sedmipaprsková kola vyrobená na zakázku z uhlíkových vláken jsou jen jeden z příkladů exkluzivních komponentů, z nichž je Ferat 2 sestrojen
Ferat Engineering nabízí přizpůsobení ergonomického trojúhelníku sedlo-řídítka-stupačky každému zákazníkovi na míru
Špičková přední vidlice Öhlins FGRT 301 je plně nastavitelná; zrcátka jsou vyfrézovaná z jednoho kusu duralu
Výrobce slibuje snadnou ovladatelnost, ale zadní pneumatika 245/45 ZR17 dává tušit, že chování stroje bude vyžadovat zvyk
6
Fotogalerie

Galerie: Ferat 2 má jen dvě kola a krev vám (snad) pít nebude

Krvežíznivé závodní auto z českého filmu Upír z Feratu bylo údajnou inspirací motocyklu pojmenovaného Ferat 2. Jedná se o českou přestavbu italského Ducati Diavel, v plánu je kusová výroba 25 strojů.

Maximálně 25 lidí z celého světa bude mít šanci zaparkovat do garáže Ferat 2 – exkluzivní motocykl, který s využitím techniky Ducati Diavel navrhl designér Roman Šimčík. Kromě exkluzivity dané plánovaným počtem kusů i cenou (o té později) stroj charakterizuje nízká hmotnost, vysoký podíl ruční práce a využití špičkových komponentů. 

FERAT2_A.jpgFERAT2_details.jpgFERAT2_details (2).jpg
Český tým strávil vývojem Feratu 2 více než 500 hodin; výsledkem je sběratelský stroj pro dobře situované nadšence

V modifikovaném příhradovém rámu Ducati sedí vidlicový dvouválec Testrastretta 1,2 l, který pohání hned několik modelů italské značky. Sání, výfuk a software řídicí jednotky ale vznikly ve Ferat Engineering. Výsledkem je 124 kW a 144 Nm při udávané hmotnosti bez náplní pouze 169 kg. 

Podobně jako Ariel a některé další exkluzivní značky nabízí Ferat přizpůsobení ergonomického trojúhelníku sedlo-řídítka-stupačky každému zákazníkovi na míru. Motocykl tak snad majitelům nebude „pít krev“ nesnesitelnou jízdní pozicí, jako se to u kusových staveb nezřídka stává. 

FERAT2_B.jpgFERAT2_E.jpgFERAT2_C.jpg
Ergonomie Feratu 2 bude přizpůsobena na míru každému zákazníkovi

Přední vidlici i zadní pružící a tlumící jednotku dodává pro Ferat 2 firma Öhlins, brzdy s ABS nesou značku Brembo. Sedmipaprsková kola jsou vyrobena na zakázku z uhlíkových vláken. Jejich mimořádně nízká hmotnost by se měla pozitivně projevit na ovladatelnosti, akceleraci i komfortu odpružení. 

Zájemci o Ferat 2 musí disponovat nejen dobrým finančním zabezpečením, ale i trpělivostí. Kvůli vysokému podílu ruční výroby se totiž na motocykl bude čekat devět měsíců. Výrobce si Ferat 2 cení na 75 000 eur (2,03 milionu Kč) bez daně. 

Upír z Feratu

Sci-fi horror o závodním automobilu poháněném lidskou krví natočil v roce 1981 Juraj Herz. Hlavní roli vysávané závodnice ztvárnila Dagmar Veškrnová. Auto pojmenované Ferat Vampir RSR navrhl výtvarník Theodor Pištěk na základě konceptu Škoda 110 Super Sport. Dnes je k vidění v mladoboleslavském muzeu Škody. Film Upír z Feratu má na ČSFD průměrné hodnocení 53 %.

Podrobnější informace o Feratu 2 vč. specifikace najdete v tiskové zprávě: 

FERAT2: Unikátní český motocykl

Doporučujeme

Články odjinud