Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

To, že necháte navrhnout nové auto ve studiu Bertone nebo Pininfarina, ještě automaticky neznamená, že bude krásné a dobré.
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie

Designérská studia Bertone a Pininfarina během své dlouholeté historie vytvořila spoustu úžasných aut. Za všechny jmenujme třeba Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či řadu modelů Ferrari, které nakreslil Pininfarina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Favorit nebyl ve své době vůbec špatný (na socialistické poměry se povedl až zázračně dobře), ale přišel na trh pozdě a velmi rychle zastaral. Deawoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho byly o poznání větší „hrůzy“

Jenže sportovní auta sama o sobě designéry neuživí a poslední dobou stále častěji vyžadovaly od slavných designérů pomoc automobilky, které nejsou elegantními návrhy (a povedenými auty) zrovna dvakrát proslulé.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Ale pomohlo to? V přiložené fotogalerii můžete vidět několik příkladů, že ani ruka a tužka věhlasného designéra neznamená všechno, když máte mizerný základ. Jistě, v některých případech se asi s ničím lepším pracovat ani nedalo.

Postupem času také poklesl vliv samostatných designérských studií a automobilky přestaly za drahé návrhy utrácet. Auta si „kreslí“ výrobci sami, najímají známé tváře a třeba právě pokles zájmu nakonec vedl k tomu, že kdysi slavné studio Bertone zbankrotovalo.

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Bertone zbankrotoval, studio Italdesign Giugiaro koupil Volkswagen a Pininfarina je vlastně poslední nezávislý návrhářský dům. I u nás jsme měli nezávislé designéry a karosárny, ale jak asi víte, poválečné období a komunistické znárodňování nadaným tvůrcům jako Sodomka moc nepřálo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky