Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

To, že necháte navrhnout nové auto ve studiu Bertone nebo Pininfarina, ještě automaticky neznamená, že bude krásné a dobré.
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie

Designérská studia Bertone a Pininfarina během své dlouholeté historie vytvořila spoustu úžasných aut. Za všechny jmenujme třeba Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či řadu modelů Ferrari, které nakreslil Pininfarina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Favorit nebyl ve své době vůbec špatný (na socialistické poměry se povedl až zázračně dobře), ale přišel na trh pozdě a velmi rychle zastaral. Deawoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho byly o poznání větší „hrůzy“

Jenže sportovní auta sama o sobě designéry neuživí a poslední dobou stále častěji vyžadovaly od slavných designérů pomoc automobilky, které nejsou elegantními návrhy (a povedenými auty) zrovna dvakrát proslulé.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Ale pomohlo to? V přiložené fotogalerii můžete vidět několik příkladů, že ani ruka a tužka věhlasného designéra neznamená všechno, když máte mizerný základ. Jistě, v některých případech se asi s ničím lepším pracovat ani nedalo.

Postupem času také poklesl vliv samostatných designérských studií a automobilky přestaly za drahé návrhy utrácet. Auta si „kreslí“ výrobci sami, najímají známé tváře a třeba právě pokles zájmu nakonec vedl k tomu, že kdysi slavné studio Bertone zbankrotovalo.

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Bertone zbankrotoval, studio Italdesign Giugiaro koupil Volkswagen a Pininfarina je vlastně poslední nezávislý návrhářský dům. I u nás jsme měli nezávislé designéry a karosárny, ale jak asi víte, poválečné období a komunistické znárodňování nadaným tvůrcům jako Sodomka moc nepřálo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků