Galerie: Favorit a další, jimž nepomohl ani design od Bertone či Pininfariny

To, že necháte navrhnout nové auto ve studiu Bertone nebo Pininfarina, ještě automaticky neznamená, že bude krásné a dobré.
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie

Designérská studia Bertone a Pininfarina během své dlouholeté historie vytvořila spoustu úžasných aut. Za všechny jmenujme třeba Alfu Romeo Giulietta a Lamborghini Miura od Bertoneho či řadu modelů Ferrari, které nakreslil Pininfarina.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Favorit nebyl ve své době vůbec špatný (na socialistické poměry se povedl až zázračně dobře), ale přišel na trh pozdě a velmi rychle zastaral. Deawoo Tacuma od Pininfariny a Espero od Bertoneho byly o poznání větší „hrůzy“

Jenže sportovní auta sama o sobě designéry neuživí a poslední dobou stále častěji vyžadovaly od slavných designérů pomoc automobilky, které nejsou elegantními návrhy (a povedenými auty) zrovna dvakrát proslulé.

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

TOP 10 novodobých automobilových propadáků

Ale pomohlo to? V přiložené fotogalerii můžete vidět několik příkladů, že ani ruka a tužka věhlasného designéra neznamená všechno, když máte mizerný základ. Jistě, v některých případech se asi s ničím lepším pracovat ani nedalo.

Postupem času také poklesl vliv samostatných designérských studií a automobilky přestaly za drahé návrhy utrácet. Auta si „kreslí“ výrobci sami, najímají známé tváře a třeba právě pokles zájmu nakonec vedl k tomu, že kdysi slavné studio Bertone zbankrotovalo.

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Studio Bertone nakonec zbankrotovalo. Nikdo ho nechtěl

Bertone zbankrotoval, studio Italdesign Giugiaro koupil Volkswagen a Pininfarina je vlastně poslední nezávislý návrhářský dům. I u nás jsme měli nezávislé designéry a karosárny, ale jak asi víte, poválečné období a komunistické znárodňování nadaným tvůrcům jako Sodomka moc nepřálo.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Lidová auta od Bertoneho a Pininfariny
  2. Fotogalerie
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

dnes | AutoRevue.cz | 4 příspěvky
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků