První československý prezident T. G. Masaryk vystřídal několik vozů převážně domácí výroby. Zde pózuje u vozu Škoda Hispano-Suiza. Gustáv Husák jezdil mimo jiné ZILem 115, především pokud přiletěl na návštěvu jiný komunistický papaláš. Miloš Zeman dává přednost domácí Škodě Superb. Prý nedrncá, jak kritizoval starší Superby jeho předchůdce Václav Klaus. Škoda VOS (Vládní Osobní Speciál) musel být v zadní části upraven tak, aby se do něj vešla i velmi kyprá Gottwaldova manželka Marta. Přehlídkový kabriolet ZIS 110 využíval jen velmi výjimečně Klement Gottwald. Častěji se v něm ukazoval jeho zeť a ministr národní obrany Alexej Čepička. Mercedes-Benz 770 dostal od samotného Hitlera k užívání protektorátní prezident Emil Hácha. Později sloužil i Benešovi a v hradní flotile zůstal i po únorovém puči. Klaus měl také jako oficiální auto Superb, ale kvůli pohodlí dával – celkem pochopitelně – přednost vozům Audi A8. Ludvík Svoboda užíval docela elegantní GAZ M-13 Čajka. Než dostal Antonín Novotný nový ZIL 111, jezdil tímto GAZem 12 ZIM. V roce 1992 dostal Václav Havel Mercedes-Benz 600 SEL a od té doby už zůstal této německé značce věrný. V letech 1990 až 1992 jezdil Václav Havel v BMW řady 7. Prvním autem Václava Havla ve funkci byl Renault 21, který obdržel darem od Maria Soarese, tehdejšího portugalského prezidenta. Tatra 613 bylo oficiální stranické a vládní vozidlo. Pokud jste nebyli ve vysoké funkci KSČ nebo některého z národních podniků, prakticky jste se nemohli k tomuto vozu dostat. Občas s Tatrou jezdil i Gustáv Husák. Tatra 70 sloužila i Masarykovi. I druhá generace Škody Superb se uplatnila ve službách Hradu. První generace Škody Superb samozřejmě nemohla chybět ve flotile kolem prezidenta republiky. Tatru 80 v různých provedeních používal jak Masaryk, tak později i Edvard Beneš. Tomáš Garrigue Masaryk pózuje před Škodou Hispano-Suiza. Tatra 603 sloužila vysokým stranickým představitelům. Možná i proto se jí říkalo žertem jednoválec, neboť se „vzadu vždycky válel jen jeden“. V modelu T603 se ale občas objevil i Ludvík Svoboda nebo Antonín Novotný. ZIL 111 dostal ke svému užívání Antonín Novotný. 20 Fotogalerie Auta českých prezidentů: V čem jezdili Masaryk, Gottwald nebo Havel? AutoRevue.cz 22. prosince 2017 • 8:00 Kapitoly článku: Auta českých prezidentů Fotogalerie: Auta českých prezidentů Předchozí Na začátek Škoda Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group. Škoda Fabia • Škoda Scala • Škoda Rapid • Škoda Octavia • Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV Vstoupit do diskuze (38) AutoRevue.cz RetroŠkodaZajímavostiBMWRenaultAudiMercedes-BenzLuxusní autaSedanyKabrioletyTatraCESVáclav HavelPrezidentGalerieDiktátorSuizaVáclav KlausMiloš ZemanNovotnýMandaHispanoZahraniční vůzManželŠkoda ¨Superb