Galerie: 20 legendárních českých aut, na která neumíme zapomenout

70 komentářů

Jethro James
24. prosince • 14:40

To nad ne!!! Kde je Škoda 120, Tatra T815 nebo Praga V3S???? Innotech Mystero pomalu nikdo nezná.

Eman
27. listopadu • 21:05

Parádní auta, ale můžete si příště odpustit ty politické kecy? Nebo vám to bez nich neotisknou?

Reichsfuehrer
26. listopadu • 23:17

Zase další tapeta, horší než vokurková sezóna. Chjo...

Axel Toronto (xax41)
26. listopadu • 19:19

Jeee, Felicia. Kdyz jsem byl uz vyjezdenej na tisicovkach a stovkach, tak byla k mani za 5 000 Kcs cervena Felda s obouma strechama, vyvarena tak, ze misto prahu byla zelezna futra z panelakovych dveri, predni sedadla z erka a takovej ten komunistickej sportovni volant co se musel kazdou chvili narovnavat, protoze kdyz se o nej clovek treba pri vystupovani oprel, tak ho ohnul. Starsi kamarad mne sice varoval ze je Felda nevypocitatelna, ale ja se po tech kilometrech s tema Schade predtim uz povazoval za Kankkunena a tak jsem ji asi po dvaceti kilometrech otocil na strechu ( laminatovou ). Prijeli prislusnici VB a smali se jak blazni, ze pry oba dva takhle kdysi prevratili Octavie. Kamarad lakyrnik vsechno vyklepal ( spis vytloukl ), namazal olejovym tmelem ( ten schnul asi tyden ), nalakoval syntetickou cervenou barvou ( ta schla dalsi tyden a jeste asi po mesici bylo mozne zanechat v ni daktyly ) a jezdilo se dal. Co se jizdnich vlastnosti tyce, tak horsim autem jsem nikdy predtim nejezdil a stejne spatnym asi pred peti lety, kdyz jsem dostal moznost svezt se nadherne zrestaurovanou do originalniho stavu a kdyz jsem asi ve 20-30 km/h chtel na parkovisti vykrouzit kolecko, tak jsem ji dostal nastesti jenom na dve kola. I Pytel na mrzaky ( Velorex, taky jsem jako mladej vlastnil ) se choval pri jizde jinak nez jsem chtel ja, ale proti Felicii to byla dokonalost sama. Nekdo na ni mozna vzpomina nostalgicky, ja nikoliv.

Frank
11. října • 9:22

Tatra 613 nebyl poslední vůz kopřivnické automobilky. Byl to samozřejmě automobil Tatra 700. Opravdu nechápu, když chce někdo napsat něco odborného tak by měl znát souvislosti nebo si je nastudovat.

xXx
29. listopadu • 0:34

už je to tu rozebráno výše, 700 nebyla samostatný model, ani automobilka jej tak neoznačovala

carlos
26. září • 19:10

Ony se vyráběly i jiné modely a značky. Například vozy značky Aero, byly ve své době skutečnými skvosty. Není možné si nevzpomenout na Aero 500 cililink, Aero 662, Aero 1000. Skutečnými skvosty byly kabriolet Aero 30, roadster Aero 50, a Sodomkova limuzína Aero 50. Jenom lobistické zájmy zamezily, aby se tato firma dále rozvíjela . Zvítězila komunistická Škodovka a Tatra jen proto, že její modely nešly na export a zůstávaly jen pro účely Strany a vlády.

Fort
24. září • 21:21

Za prvé: na snímku je legendární Škoda 130R, nikoliv 110R. Za druhé: ten motor ve Favoritu byl natolik "zastaralý", že byl jedním z důvodů, proč VW koupil Škodovku a ještě patnáct let potom ho cpal do Fabií, Pol a Ibiz.

Axel Toronto (xax41)
26. listopadu • 19:20

On VW sam v te dobe nic lepsiho sam nemel

mikomi
24. září • 11:04

Ohanate sa ceskymi autami ale vlajku pouzivate ceskoslovensku ktoru ste si ukradli po rozdeleni statu a nato by som az taky hrdy nebol.

Jarda
26. listopadu • 18:25

mikomi, po přečtení vašeho příspěvku jsem si vzpomněl na krásné a výstižné slovenské slovo - kokot !

lada
8. ledna • 12:16

tak to na tebe sedi jak ulité

ello.
26. listopadu • 7:40

Mikomi naco riesis vlajku."Rec"je o autach.

Robert
26. září • 13:13

Československou vlajku nikdo nepoužívá, protože Československo neexistuje. Plácáš nesmysly o krádeži. Ta vlajka byla volná. Vy čoboláci jste mávali na náměstích jinými fanglemi. Nechtěli jste ji, tak komu tedy byla ukradena. To už nezvládneš napsat.

mikomi
26. září • 17:09

Vidim ze ty si to vysvetlujes po svojom ale fakty to nepustia.A ten tvoj blabol ze ceskoslovensko neexistuje tak si vsetky znaky statnosti moze hocikto privlastnit je smiesny.Ked mas seriozny zaujem sa o tom dozvediet viac tak si to najdi na webe a potom o tom napis a neurazaj ludi len za to ze si sam hlupak a tahas tie sprostosti zo svojej hlavy.

mikiqex
25. září • 8:02

Pokud argumentujete takto, rád bych připomněl, že "Slovák" a "Slovensko" vymyslel Josef Dobrovský (Čech, byť rozený v Maďarsku). Takže když vy můžete mít v názvu české slovo, my můžeme mít československou vlajku.

mikomi
25. září • 8:59

Dobra vyhovorka ked sa chce odputat pozornost od kradeze a porusovania zmluv.

JA-NE
25. září • 8:14

mmm dobra kravina:-O Názvy „slovenský“, „Slovenka“ sú veľmi starobylé, pochádzajú ešte z čias našej pravlasti, odkiaľ sa Sloveni začali rozširovať do nových európskych sídiel. My, Slováci a Slovenky sme si tento starobylý názov ponechali, čo svedčí o starobylosti nášho národa.

JA-NE
24. září • 15:47

tak toho co sa "ukradlo" ci skor presunulu bolo trocha viac ako len zastava ;-)
ale to ja fuk..inak pre mna TATRA uzasna znacka skoda jej je:-/

EL
24. září • 13:00

Fogd be a szád magyarok.B-]

Ivo
24. září • 11:58

Velká Británie si taky nechala svou vlajku, když se od ní odtrhly kolonie. Tak jsme si ji nechali taky.

neodborník
26. listopadu • 17:27

Jestli to nebude tím, že to s odtržením kolonií nesouvisí. Pod touto vlajkou akorát Britové většinu kolonií získali. Ale vy jste si chtěl jenom rýpnout, že ?

Karel
24. září • 11:27

Tak aby bylo jasno. Slováci československou vlajku nechtěli, ale také nechtěli aby ji používala Česká republika.

mikomi
24. září • 15:20

Vidim ze o tom nemas prehlad,po rozpade ceskoslovenska sa obidve strany dohodli ze nikto z nich nebude pouzivat vlajku ceskoslovenska a bolo to stvrdene zmluvami.Ked nieco o tom chces vediet tak si to vyhladaj na internete.

hruban
23. září • 22:49

Sranda, že to MTX "kabrio" ma na SPZke napísané Roadster, že? :-D

miro
23. září • 21:43

Snad jen jednu připomínku k textu u T 97,s legendárního Brouka vůbec nepřipomíná.Zkuste někde najít obrázek prototypu Tatra V 570 připraveného do výroby před válkou ale po obsazení se do výroby nedostal.Tomu je je Brouk velmi podobný.

Josef
23. září • 16:02

Innotech Mysterro neměl být poháněn dvanáctiválcem, ale desetiválcem, nadto přeplňovaným.

Gouda
23. září • 21:21

Pokud vím já, měl zákazník mít na výběr od V8 5,7, přes V8 7,7 až k tomu Falconeru V12 9,6. Designový cíl byl nacpat tam ten dvanáctiválec. Ale vzhledem k povaze projektu bych se nedivil, kdyby tehdy měli v úmyslu montovat na přání jakýkoliv mtoor, který by se vlezl.

Ondra
23. září • 15:41

T 603 výroba až do roku 1974, ne jak je uvedeno v článku!:-))

Pepa
23. září • 9:22

Tak legendou je rozhodne rada 105-136.

Nimra
23. září • 8:03

Ještě mi tam chybí vejtřaska - Praga V3S - "objede zeměkouli a vrátí se přes Grónsko". Někdo na ni vzpomíná s láskou (do terénu úžasná), někdo s nenávistí (jet s ní 60 km/h byl "zážitek"), mnohého řidiče vyškolila (nastartovat ji, když byla vymrzlá přes noc, byla věda). Ať tak či onak, byla nezapomenutelná.A i když nejsem škodovkář, myslím, že za 30 let se bude vzpomínat na první generaci Octavie jako na první "západní" auto od škodovky, jímž se odstřihla od socialistických stodvacítek a Favoritů a postsocialistické, nepříliš kvalitní Felicie.

carlos
26. září • 19:22

Když už jsi vzpomněl Pragu V3S, tak je to jednak nejrychlejší auto na dálnici(všimni si, že je vždy první v pruhu):-D a v neposlední řadě má nejvyšší světlost nad terénem díky koncovým převodům. Její ideologická příslušnost ji předurčila k použití v armádě. Příkladem je zimní období, kdy všechny ostatní technika odmítala poslušnost, tak u Pragy V3S stačilo jí dát "přečíst" Rudé právo a okamžitě naskočila. Ovšem, muselo hořet a muselo se přiložit k sacím otvorům.:-))

ello.
26. listopadu • 7:30

Presne ako pises Carlos.Ale zasa soferovat ju dlhodobo nebola ziadna slast.Mam s Pragou svoje zazitky.(VU TABOR)

Honza
26. listopadu • 23:50

Vejtřaska,jezdil jsem ní na vojně.Vešla se do ní celá dílna(PAD 1).Projela všude ale ne moc rychle ale když se seřídila tak jela.Dneska je to veterán.Ale znám jich pár co ještě jezdí a slouží.

paprikas
22. září • 22:29

no tak tyhle fakt nikde nenajdete, drtivá většína z toho jsou plečky, sračky, tradiční přístup české malosti je tu vidět, klídek, v polsku, maďarsku, jugošce atd tam všude taky měli podobný, jediný co se tomu vymiká, tak jsou předválečné, poválečné, t603, tatra pro stalina a končí to felicií kabrio, navíc ty další jsou většinou beztak dělaný ve spolupráci s nějakým italským designerem, tatra 613 a další, škola 7xx atd
a hnije to všecko, podobmý a lepší prototypy máte všude, z belgie, GB, ruska . . neni to nic moc unikátního

Fantomas
23. září • 7:46

Pro mě je ukázkou malosti nezvládnout ani pravopis.

xXx
29. listopadu • 0:16

někdo kdo druhé poušuje o pravopise naseká sám chybu, to je dost trapné místní bolševiku

Adolf
24. prosince • 18:25

ultramegapyčusuuuu:-D

Driver
23. září • 10:38

Fantomas: "ukázka malosti-pravopis." Ano, u profesionálů. Ale jinak je to spíše profesní deformace učitelů základních škol a jiných "důležitých" kantorů. Pravopis v CZ neovládá bezchybně většina národa, včetně doktorů a i vzdělanějších jedinců. Je třeba se zamyslet, zda není český pravopis naprosto zbytečně obtížný. :-P Mám ten pocit, že většina jazyků má pravopis jednodušší a mnozí "češi" nejsou mistři světa v gramatice natož pravopisu zejména proto, že to nepovažují za podstatné. Většina by se zdokonalit dokázala, ale chybí motivace a to VELMI výrazně. Až tady uvidíš arabské nápisy na večerkách, tak Tě asi trefí "šlak" ;-)

xXx
29. listopadu • 0:18

Fantomas je místní bolševik, on si chtěl jen plivnout, ale ztrapnil se skvěle, sám má ve větě chybu.

Adolf
24. prosince • 18:24

megapyčusuuu:-D

Antiautomat
25. září • 20:45

♦paprikas and Driver and co.
Podte si to rozdat so mnou, skuste najprv nizsi level. Bude mi fajn, ked Vam na zaklade mojich zaklado-skolskych vedomosti vysvetlim gramatiku jazyka, ktorym sa snazite koktat a breptat /po Vasom/.
**Pravopis v CZ neovládá bezchybně většina národa nekdo tak blby? **
paprikas, prosim Ta v mene vsetkeho ziveho, co ma IQ napravo od nuly na ciselnej osi
/uznavam, ze ta desatinna ciakna, co je pred Tebou je pruser a mysterium nevysvetitete/, preboha, drz klapacku kym cez nu cechoslovacky dostanes :-D

xXx
29. listopadu • 0:20

zalez další bolševická lůzo

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Adolf
24. prosince • 18:24

pyčusuuu:-D

Fantomas
24. září • 16:39

Není potřeba znát čestinu perfektně, ale tu trochu úcty si snad zaslouží. Vždyť je to součást naší kultury.
Ale jestli lidi náš vlastní rodný jazyk a naše kultura nezajímá a kašlou na to jako na přežitek, tak jim příchod arabské kultury jistě vadit nebude.

JirkaK
23. září • 16:05

Nevím na kolik je to otázka malosti. Ale holý fakt je, že "šaty dělají člověka" a pokud budeš vypadat jako debil, chovat se jako debil nebo třeba psát jako debil, okolí tě prostě bude považovat za debila. Tak to na světe chodí.

xXx
29. listopadu • 0:19

takže když někdo má překlepy v textu na netu tak je podle vás debil, potom se asi koukáte do zrcadla

PoliceCollector
22. září • 22:02

Felície není kabriolet. Kabriolet je více než dvoumístné auto, upravené z nějakého sériově vyráběného vozu. (Naposledy třeba Mercedes S že...). Felicie je roadster - tedy dvoumístný
vůz vůz který není z ničeho odvozen.... Po šest set třináctce byla T-700, se kterou jezdil Miloš Zeman coby premiér... Takovéhle faktografické chyby by fakt na webu o autech být neměly...

Martin
24. září • 11:20

Trochu Vám to nesedí, neb Felica ze 60. let je čtyřmístná a navíc v podstatě na základě Octavie...

Fantomas
23. září • 7:38

Když jsme u chyb, tak pokud jde o číslo, píšeme šest set třináct, vše zvlášť. Ale v případě pojmenování auta píšeme jednoslovně šestsettřináctka, stopětka,...

Vana666
23. září • 6:37

A není Felicie odvozená ze spartaku/octavie ?

Bubaak
22. září • 22:26

Felda je i Cabrio, konkrétně MTX Cabrio :-D ale to jen slovičkařím, a nijak nevyvracím Váš fakt o uvedené Feldě ve článku :)

PoliceCollector
23. září • 14:46

MTX Cabrio je ovšem odvozená z hatchbacku Felicia z devadesátých let. Já měl na mysli roadster ze šedesátek.

Mirek
22. září • 21:49

V roce 1974 se začala vyrábět T613. Proč by v té době kupoval někdo, po zdražení benzínu, T603?

Yarda
23. září • 12:44

To zdražení benzínu si ještě pamatuji. Benzín stál původně 4Kčs/litr (ta první cena co se mi vybavuje), pak ho zlevnili na 2Kčs/litr a zavedli daň na auta s halasnou reklamou, jak je to výhodné pro ty co hodně jezdí. Za pár let tu daň zrušili a cenu benzínu zase zvedli na 4Kčs za litr. A zase to zdůvodňovali, jak je to výhodné pro ty co jezdí málo. A nafta, pokud se pamatuji (tu jsme nekupovali) tehdy stála pár šprdlíků.

TutiFruti
27. listopadu • 19:56

Je to přesně obráceně. Nejprve stál benzín Normál 2.10, Speciál 2.40 a Super 3.- a platila se silniční daň podle obsahu motoru. Do 1000 ccm to bylo tuším 900.-/rok. Po jejím zrušení stál Speciál 4.30 a Super 5.- Normál byl zrušen.

Atnarfus
25. září • 19:25

Naftu jsi tehdy volně nekoupil. Musel jsi na poštu, tam koupit tzv. bloky (pooukázky) a až na ty ti na pumpě vydali naftu. Bloky ti ale na poště neprodali, když jsi neměl nějaký úředně schválený nárok. Musel jsi mít například naftová kamna.

Audin
23. září • 6:36

a) protoze T 613 se nemohla prodat do soukromych rukou.
b) protoze se zacla vyrabet az koncem roku 1975:-D

Mirek
23. září • 11:23

Počátek výroby se uvádí rok 1974, ale beru i rok 1975. T603 se také neprodávala do soukromých rukou. Sehnat se dala tak leda ojetina. To, že to nebylo "zakázáno" jako u T613, neznamená, že se to dalo jen tak koupit.
:-D

Bubaak
22. září • 20:41

Po Tatře 613 byla ještě 700

xXx
29. listopadu • 0:12

700 nebyla samostatný model, spíše facelift, příšerný, nejkrásnější byl původní model od, který navrhovali italové, cokoliv bolševik "vylepšoval" to zmrvil

hruban
23. září • 22:46

T700 bola len upravená T613 a v TP má napísané Tatra 613 M96/97 ;)

borix
2. října • 10:47

Ale byl to další vývojový typ. Poslední osobní auto od Tatry byla prostě sedmistovka. Navíc se nejednalo jen o úpravy karoserie.

Audin
23. září • 6:33

Tatra 700 byla jen oplastovana Tatra 613.
I ve velkem technickem prukaz byla oznacena jako Tatra 613 - 700

paprikas
22. září • 22:30

a v tom si řit vozil kozomrd Zeman:-D:-D

Axel Toronto (xax41)
26. listopadu • 18:52

Naprostej souhlas. Vetsi lidskej odpad jsem nevidel. Mel jsem a mam ve svem okoli lidi jeho veku, ale zadnej neni takovej ozrala, hulvat a omezenej buran.

Karel
24. prosince • 21:24

A to já zase znám ještě horší případy jeho věku (i tvaru). Ale žádný z nich není ani v reprezentativní, ani v řídící funkci. A všichni by se dali omluvit nižší inteligencí a vzděláním.

Frank
11. října • 9:24

A ty jsi čí mrd?

Jarda
26. listopadu • 18:19

Kozomrd asi ne, i když představa produktu takového spojení na jedné straně a jeho mluvčí Ovčáček na straně druhé...důvod k zamyšlení.
Ale hulvát, řepák, reformní komanč, sojuzofil a čestný kmotr rudo-mafiánské polistopadové koalice se před vámi snad říkat může?

lada
8. ledna • 12:22

tak ty jsi oproti němu smradlavy odpad

Doporučujeme

Články odjinud