Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

Kvůli samočinnému řazení už dávno nemusíte utrácet spoustu peněz za velké auto s velkým motorem a vysokou spotřebou.
Seznam kapitol
  1. Auta s automatem do 300 000 Kč
  2. Fotogalerie: Auta s automatem do 300 000 Kč

Automatická převodovka se i v našich podmínkách dostává do módy. Nabídka skladových nových a hlavně ojetých vozů se samočinným řazením bývá bohužel bídná, zejména pokud má zájemce velmi omezený rozpočet. Automobilky stále podmiňují nákup automatu například vyšší výbavou a konkrétním (výkonnějším a dražším) motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na dvouspojkovou převodovku zapomeňte. Za méně než 300 000 korun koupíte spíše robotizované převodovky, výjimečně narazíte na automat s hydrodynamickým měničem

To pak dostává cenu vozu s automatickou převodovkou mimo rozpočet některých potenciálních zákazníků. Přesto se nabídka postupně rozrůstá. Zatímco před nějakými deseti lety jste prakticky neměli šanci koupit nové auto s automatem pod 300 000 korun, dnes se jich pod touto hranicí nachází celá řada.

Bezpečnost | Život řidiče

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

V mnoha případech se sice jedná o malá auta s malými motory a ne vždy jde o klasický automat, nýbrž zpravidla jen o robotizovanou převodovku. Kdo ale nechce nebo nemůže (například ze zdravotních důvodů) řadit, je pro něj i taková převodovka záchranou a často znamená rozdíl mezi svobodnou individuální mobilitou a odkázáním na neefektivní hromadnou dopravu.

V nižší cenová kategorii jen výjimečně najdete auto s komfortní převodovkou s hydrodynamickým měničem. Má to prostý důvod. Automat s měničem (o „dvouspojce“ nemluvě) je velký a drahý, ale především z principu funkce pracuje s vyššími mechanickými ztrátami. Nejenže nepříznivě kazí tabulkovou spotřebu a emise (jakkoli může mít nezkušený řidič právě s automatem reálně nižší spotřebu), ale citelně ubírá malým a slabým motorům výkon. Robotizovaná převodovka naproti tomu pracuje stejně jako klasický manuál, jenom se o ovládání spojky a změnu rychlostí stará počítač.

Bezpečnost | Život řidiče | Palivo

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

V přiložené galerii najdete všechna auta, která v době publikace článku pořídíte na našem trhu se samočinným řazením za méně než 300 000 korun. Vybíráme jen základní modely a motorizace, nemá smysl uvádět to samé auto ve vyšší výbavě nebo v provedení s dalším párem dveří na víc.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Auta s automatem do 300 000 Kč
  2. Fotogalerie: Auta s automatem do 300 000 Kč
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků