Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

Kvůli samočinnému řazení už dávno nemusíte utrácet spoustu peněz za velké auto s velkým motorem a vysokou spotřebou.
Seznam kapitol
  1. Auta s automatem do 300 000 Kč
  2. Fotogalerie: Auta s automatem do 300 000 Kč

Automatická převodovka se i v našich podmínkách dostává do módy. Nabídka skladových nových a hlavně ojetých vozů se samočinným řazením bývá bohužel bídná, zejména pokud má zájemce velmi omezený rozpočet. Automobilky stále podmiňují nákup automatu například vyšší výbavou a konkrétním (výkonnějším a dražším) motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na dvouspojkovou převodovku zapomeňte. Za méně než 300 000 korun koupíte spíše robotizované převodovky, výjimečně narazíte na automat s hydrodynamickým měničem

To pak dostává cenu vozu s automatickou převodovkou mimo rozpočet některých potenciálních zákazníků. Přesto se nabídka postupně rozrůstá. Zatímco před nějakými deseti lety jste prakticky neměli šanci koupit nové auto s automatem pod 300 000 korun, dnes se jich pod touto hranicí nachází celá řada.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

V mnoha případech se sice jedná o malá auta s malými motory a ne vždy jde o klasický automat, nýbrž zpravidla jen o robotizovanou převodovku. Kdo ale nechce nebo nemůže (například ze zdravotních důvodů) řadit, je pro něj i taková převodovka záchranou a často znamená rozdíl mezi svobodnou individuální mobilitou a odkázáním na neefektivní hromadnou dopravu.

V nižší cenová kategorii jen výjimečně najdete auto s komfortní převodovkou s hydrodynamickým měničem. Má to prostý důvod. Automat s měničem (o „dvouspojce“ nemluvě) je velký a drahý, ale především z principu funkce pracuje s vyššími mechanickými ztrátami. Nejenže nepříznivě kazí tabulkovou spotřebu a emise (jakkoli může mít nezkušený řidič právě s automatem reálně nižší spotřebu), ale citelně ubírá malým a slabým motorům výkon. Robotizovaná převodovka naproti tomu pracuje stejně jako klasický manuál, jenom se o ovládání spojky a změnu rychlostí stará počítač.

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

V přiložené galerii najdete všechna auta, která v době publikace článku pořídíte na našem trhu se samočinným řazením za méně než 300 000 korun. Vybíráme jen základní modely a motorizace, nemá smysl uvádět to samé auto ve vyšší výbavě nebo v provedení s dalším párem dveří na víc.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Auta s automatem do 300 000 Kč
  2. Fotogalerie: Auta s automatem do 300 000 Kč
TEST BMW X5 M50d: Tohle je další SUV, které zaujme i řidiče!

BMW X5 M50d

BMW v případě modelové řady X5 konečně dohání samo sebe. Tedy sprint, který poslední roky nasadili nejen v oblasti pojetí interiéru a technologií, ale překvapivě i jízdních vlastností. A v lecčem je právě X5 u Bavorů průkopníkem!

včera | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 49 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků