Galerie: 17 nejlevnějších aut s automatem, která koupíte pod 300 000 Kč

Kvůli samočinnému řazení už dávno nemusíte utrácet spoustu peněz za velké auto s velkým motorem a vysokou spotřebou.
Seznam kapitol
  1. Auta s automatem do 300 000 Kč
  2. Fotogalerie: Auta s automatem do 300 000 Kč

Automatická převodovka se i v našich podmínkách dostává do módy. Nabídka skladových nových a hlavně ojetých vozů se samočinným řazením bývá bohužel bídná, zejména pokud má zájemce velmi omezený rozpočet. Automobilky stále podmiňují nákup automatu například vyšší výbavou a konkrétním (výkonnějším a dražším) motorem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na dvouspojkovou převodovku zapomeňte. Za méně než 300 000 korun koupíte spíše robotizované převodovky, výjimečně narazíte na automat s hydrodynamickým měničem

To pak dostává cenu vozu s automatickou převodovkou mimo rozpočet některých potenciálních zákazníků. Přesto se nabídka postupně rozrůstá. Zatímco před nějakými deseti lety jste prakticky neměli šanci koupit nové auto s automatem pod 300 000 korun, dnes se jich pod touto hranicí nachází celá řada.

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

10 nejčastějších chyb při řízení auta, které způsobují nehody

V mnoha případech se sice jedná o malá auta s malými motory a ne vždy jde o klasický automat, nýbrž zpravidla jen o robotizovanou převodovku. Kdo ale nechce nebo nemůže (například ze zdravotních důvodů) řadit, je pro něj i taková převodovka záchranou a často znamená rozdíl mezi svobodnou individuální mobilitou a odkázáním na neefektivní hromadnou dopravu.

V nižší cenová kategorii jen výjimečně najdete auto s komfortní převodovkou s hydrodynamickým měničem. Má to prostý důvod. Automat s měničem (o „dvouspojce“ nemluvě) je velký a drahý, ale především z principu funkce pracuje s vyššími mechanickými ztrátami. Nejenže nepříznivě kazí tabulkovou spotřebu a emise (jakkoli může mít nezkušený řidič právě s automatem reálně nižší spotřebu), ale citelně ubírá malým a slabým motorům výkon. Robotizovaná převodovka naproti tomu pracuje stejně jako klasický manuál, jenom se o ovládání spojky a změnu rychlostí stará počítač.

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

Autonomní řízení prý může snížit spotřebu paliva až o 10 %

V přiložené galerii najdete všechna auta, která v době publikace článku pořídíte na našem trhu se samočinným řazením za méně než 300 000 korun. Vybíráme jen základní modely a motorizace, nemá smysl uvádět to samé auto ve vyšší výbavě nebo v provedení s dalším párem dveří na víc.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Auta s automatem do 300 000 Kč
  2. Fotogalerie: Auta s automatem do 300 000 Kč
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků