GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Na autosalonu v Detroitu jako jediná čínská automobilka vystavovala společnost Guangzhou Auto (GAC).
GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Trochu Mazda, trochu Volvo, trochu Mercedes. Zhruba takto lze popsat první dojem z nového prototypu GAC E-JET, který slavil premiéru na letošním autosalonu v Detroitu. Jde o produkt čínské automobilky Guangzhou Auto (GAC), která jinak spolupracuje s celou řadou evropských automobilek. Například ve spolupráci s koncernem Fiat vyrábí pro domácí trh někdejší model Alfa Romeo 166 (GAC Trumpchi) i kompaktní sedan Fiat Viaggio (alias Alfa Romeo Giulietta alias Dodge Dart).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GAC E-JET jako plug-in hybrid

V Detroitu se na stánku GAC Group objevil nový prototyp E-JET, který má být plug-in hybridem. O jeho pohon se stará elektromotor s permanentním magnetem a výkonem 127 koní (95 kW), který je napájen kompaktní sadou li-ionových akumulátorů 13 kWh, jež vozů umožní na čistě elektrickou energii urazit vzdálenost zhruba 100 km. Pokud baterii dojde dech, je v záloze připraven zážehový čtyřválec o objemu 1,0 l, výkonu 60 koní (45 kW) a točivém momentu 82 Nm.

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Studie GAC E-JET je 4 570 mm dlouhá, 1 790 mm široká a 1 490 mm vysoká, z 0 na 50 km/h zrychluje za 4,5 s a dosahuje rychlosti 160 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 1 550 kg údajně vykáže celkový jízdní dosah 600 km při průměrné spotřebě 1,9 l/100 km.
 

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 17 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků