GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Na autosalonu v Detroitu jako jediná čínská automobilka vystavovala společnost Guangzhou Auto (GAC).
GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Trochu Mazda, trochu Volvo, trochu Mercedes. Zhruba takto lze popsat první dojem z nového prototypu GAC E-JET, který slavil premiéru na letošním autosalonu v Detroitu. Jde o produkt čínské automobilky Guangzhou Auto (GAC), která jinak spolupracuje s celou řadou evropských automobilek. Například ve spolupráci s koncernem Fiat vyrábí pro domácí trh někdejší model Alfa Romeo 166 (GAC Trumpchi) i kompaktní sedan Fiat Viaggio (alias Alfa Romeo Giulietta alias Dodge Dart).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GAC E-JET jako plug-in hybrid

V Detroitu se na stánku GAC Group objevil nový prototyp E-JET, který má být plug-in hybridem. O jeho pohon se stará elektromotor s permanentním magnetem a výkonem 127 koní (95 kW), který je napájen kompaktní sadou li-ionových akumulátorů 13 kWh, jež vozů umožní na čistě elektrickou energii urazit vzdálenost zhruba 100 km. Pokud baterii dojde dech, je v záloze připraven zážehový čtyřválec o objemu 1,0 l, výkonu 60 koní (45 kW) a točivém momentu 82 Nm.

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Studie GAC E-JET je 4 570 mm dlouhá, 1 790 mm široká a 1 490 mm vysoká, z 0 na 50 km/h zrychluje za 4,5 s a dosahuje rychlosti 160 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 1 550 kg údajně vykáže celkový jízdní dosah 600 km při průměrné spotřebě 1,9 l/100 km.
 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků