GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Na autosalonu v Detroitu jako jediná čínská automobilka vystavovala společnost Guangzhou Auto (GAC).
GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Trochu Mazda, trochu Volvo, trochu Mercedes. Zhruba takto lze popsat první dojem z nového prototypu GAC E-JET, který slavil premiéru na letošním autosalonu v Detroitu. Jde o produkt čínské automobilky Guangzhou Auto (GAC), která jinak spolupracuje s celou řadou evropských automobilek. Například ve spolupráci s koncernem Fiat vyrábí pro domácí trh někdejší model Alfa Romeo 166 (GAC Trumpchi) i kompaktní sedan Fiat Viaggio (alias Alfa Romeo Giulietta alias Dodge Dart).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GAC E-JET jako plug-in hybrid

V Detroitu se na stánku GAC Group objevil nový prototyp E-JET, který má být plug-in hybridem. O jeho pohon se stará elektromotor s permanentním magnetem a výkonem 127 koní (95 kW), který je napájen kompaktní sadou li-ionových akumulátorů 13 kWh, jež vozů umožní na čistě elektrickou energii urazit vzdálenost zhruba 100 km. Pokud baterii dojde dech, je v záloze připraven zážehový čtyřválec o objemu 1,0 l, výkonu 60 koní (45 kW) a točivém momentu 82 Nm.

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Studie GAC E-JET je 4 570 mm dlouhá, 1 790 mm široká a 1 490 mm vysoká, z 0 na 50 km/h zrychluje za 4,5 s a dosahuje rychlosti 160 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 1 550 kg údajně vykáže celkový jízdní dosah 600 km při průměrné spotřebě 1,9 l/100 km.
 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků