GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Na autosalonu v Detroitu jako jediná čínská automobilka vystavovala společnost Guangzhou Auto (GAC).
GAC E-JET: čínský plug-in hybrid pro Detroit

Trochu Mazda, trochu Volvo, trochu Mercedes. Zhruba takto lze popsat první dojem z nového prototypu GAC E-JET, který slavil premiéru na letošním autosalonu v Detroitu. Jde o produkt čínské automobilky Guangzhou Auto (GAC), která jinak spolupracuje s celou řadou evropských automobilek. Například ve spolupráci s koncernem Fiat vyrábí pro domácí trh někdejší model Alfa Romeo 166 (GAC Trumpchi) i kompaktní sedan Fiat Viaggio (alias Alfa Romeo Giulietta alias Dodge Dart).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
GAC E-JET jako plug-in hybrid

V Detroitu se na stánku GAC Group objevil nový prototyp E-JET, který má být plug-in hybridem. O jeho pohon se stará elektromotor s permanentním magnetem a výkonem 127 koní (95 kW), který je napájen kompaktní sadou li-ionových akumulátorů 13 kWh, jež vozů umožní na čistě elektrickou energii urazit vzdálenost zhruba 100 km. Pokud baterii dojde dech, je v záloze připraven zážehový čtyřválec o objemu 1,0 l, výkonu 60 koní (45 kW) a točivém momentu 82 Nm.

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Autosalon Peking 2012: originály a napodobeniny (fotogalerie)

Studie GAC E-JET je 4 570 mm dlouhá, 1 790 mm široká a 1 490 mm vysoká, z 0 na 50 km/h zrychluje za 4,5 s a dosahuje rychlosti 160 km/h. Při pohotovostní hmotnosti 1 550 kg údajně vykáže celkový jízdní dosah 600 km při průměrné spotřebě 1,9 l/100 km.
 

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků