G-Power X6 Typhoon RS Ultimate V10: drsňák

Tento výtvor svým názvem skoro budí strach, ale je to jen další BMW X6 M od G-Poweru. Aspiruje na titul nejrychlešjího SUV světa.

Tato mašina vychází ze sériového BMW X6 M, ale v úvodu našeho výprávění nechme výjimečně prostor pro citaci z tiskové zprávy: „Vůz vznikl pro potřeby solventních milovníků slavného motoru, jehož produkce bohužel končí“. Ano, jak jistě tušíte, moderní osmiválec 4,4 l s dvojitým přeplňováním byl v tomto případě nahrazen klasickým, atmostféricky plněným desetiválcem známým z vozů BMW M5 a M6.

Ale není to tak jednoduché, u G-Poweru neponechali nic náhodě a motor přestavěli podle svých představ. Díky tomu byl objem navýšen z výchozích pěti litrů na výsledných 5,5 l, nicméně tím modifikační snahy zdaleka nekončí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka dostala kované písty s novými čepy a v sedmi ložiscích uložený klikový hřídel od firmy Mahle a odolnější ojnice. Přeplňování se tato legendární jendotka nakonec přesi jen neubránila, u G-Poweru ji totiž nakonec opatřili dvojicí kompresorů ASA T1-316 a řídicí jednotkou s novým programem. Díky těmto modifikacím obstarožní, avšak evidentně stále potentní desetiválec dosahuje znamenitého výkonu rovných 900 koní (662 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 870 Nm.

Standardně dodávaná automatická převodovka v kombinaci s pohonem všech kol xDrive padly za oběť čisté síle, výkin se tedy přenáší pouze na kola zadní nápravy skrze šestistupňový „automat“ G-Power. Díky těmto úpravám model Typhoon RS Ultimate V10 zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne na SUV obdivuhodné rychlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třeba dodat, že společnost G-Power je skutečným tahounem na truhu poprodejního ladění techniky a jejími konstruktéry vyvíjené skupiny často přebírají i konkurenční firmy. V otázce stylingu karoserie je třeba zmínit specifický bodykit s řadou spoilerů a třiadvacetipalcové ráfky Silverstone RS obouvající pneumatiky Michelin. Bez zájmu nezůstal ani interiér, který může být dle přání zákazníka doplněn sedadly s kostrou z uhlíkových kompozitů, novým volantem nebo kompozitovými obklady.

Model Typhoon RS Ultimate V10 vznikne v sérii pouhých pěti kusů, jejichž cena se má pohybovat okolo 675 000 eur. Pokud vám to přijde moc, G-Power nabízí pro BMW X6 i levnější pakety v podobě sad Typhoon, Typhoon Black Pearl a Typhoon RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power Typhoon RS Ultimate V10
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků