G-Power X6 Typhoon RS Ultimate V10: drsňák

Tento výtvor svým názvem skoro budí strach, ale je to jen další BMW X6 M od G-Poweru. Aspiruje na titul nejrychlešjího SUV světa.

Tato mašina vychází ze sériového BMW X6 M, ale v úvodu našeho výprávění nechme výjimečně prostor pro citaci z tiskové zprávy: „Vůz vznikl pro potřeby solventních milovníků slavného motoru, jehož produkce bohužel končí“. Ano, jak jistě tušíte, moderní osmiválec 4,4 l s dvojitým přeplňováním byl v tomto případě nahrazen klasickým, atmostféricky plněným desetiválcem známým z vozů BMW M5 a M6.

Ale není to tak jednoduché, u G-Poweru neponechali nic náhodě a motor přestavěli podle svých představ. Díky tomu byl objem navýšen z výchozích pěti litrů na výsledných 5,5 l, nicméně tím modifikační snahy zdaleka nekončí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pohonná jednotka dostala kované písty s novými čepy a v sedmi ložiscích uložený klikový hřídel od firmy Mahle a odolnější ojnice. Přeplňování se tato legendární jendotka nakonec přesi jen neubránila, u G-Poweru ji totiž nakonec opatřili dvojicí kompresorů ASA T1-316 a řídicí jednotkou s novým programem. Díky těmto modifikacím obstarožní, avšak evidentně stále potentní desetiválec dosahuje znamenitého výkonu rovných 900 koní (662 kW) a točivého momentu vrcholícího hodnotou 870 Nm.

Standardně dodávaná automatická převodovka v kombinaci s pohonem všech kol xDrive padly za oběť čisté síle, výkin se tedy přenáší pouze na kola zadní nápravy skrze šestistupňový „automat“ G-Power. Díky těmto úpravám model Typhoon RS Ultimate V10 zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne na SUV obdivuhodné rychlosti 330 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třeba dodat, že společnost G-Power je skutečným tahounem na truhu poprodejního ladění techniky a jejími konstruktéry vyvíjené skupiny často přebírají i konkurenční firmy. V otázce stylingu karoserie je třeba zmínit specifický bodykit s řadou spoilerů a třiadvacetipalcové ráfky Silverstone RS obouvající pneumatiky Michelin. Bez zájmu nezůstal ani interiér, který může být dle přání zákazníka doplněn sedadly s kostrou z uhlíkových kompozitů, novým volantem nebo kompozitovými obklady.

Model Typhoon RS Ultimate V10 vznikne v sérii pouhých pěti kusů, jejichž cena se má pohybovat okolo 675 000 eur. Pokud vám to přijde moc, G-Power nabízí pro BMW X6 i levnější pakety v podobě sad Typhoon, Typhoon Black Pearl a Typhoon RS.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power Typhoon RS Ultimate V10
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 189 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 78 příspěvků