G-Power X5: další brutální mastodont

Splečnost G-Power svému jménu ostudu nedělá a silou opravdu nešetří. Poslední novinka nese název X5 G-Power Typhoon RS.

U G-Poweru to s výkonnými BMW opravdu umí, modifikovaný vůz M5 je totiž držitelem titulu nejrychlejší sedan na světě. Letos v březnu představili vůz vycházející ze sériovéo typu X5 s podtitulem G-Power Typhoon, jenž dosahuje úctyhodného výkonu 525 koní (386 kW). Záhy však BMW představilo vlastní vrcholné provedení X5 M, které se vyznačuje výkonem 555 koní (408 kW), ale u G-Poweru se s tím smířit nehodlali a připravili Typhoon RS. Ten disponuje kompletně přestavěným osmiválcem s objemem 4,8 l, výkonem plných 625 koní (460 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 700 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hlavní zásluhu na zvýšení výkonu nese přeplňovací kompresor G-Power SK III RS pracující s tlakem až 1,0 barů. Jeho jádrem je osvědčený kompresor ASA, který používají i vozy Alpina B5S, B6S a B7, podobně jako závodní stroj B6 GT3. Díky němu tato X5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 16 s a dosáhne rychlosti 285 km/h. Motor je kombinován s šestistupňovou automatickou převodovkou, točivý moment se na vozovku přenáší díky trvalému pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sadu těchto úprav doplňují nový výfuk se závodními katalyzátory a modifikovaná chladicí soustava. Interiér se vyznačuje speciálním tachometrem Typhoon, novým volantem a řadou hliníkových doplňků, přičemž celkový vzhled je plně na přání zákazníka. Vozy X5 G-Power Typhoon RS lze zakoupit přímo, nebo jej nechat vyšlechtit z běžného BMW X5 (E70). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power X5
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků