G-Power X5: další brutální mastodont

Splečnost G-Power svému jménu ostudu nedělá a silou opravdu nešetří. Poslední novinka nese název X5 G-Power Typhoon RS.

U G-Poweru to s výkonnými BMW opravdu umí, modifikovaný vůz M5 je totiž držitelem titulu nejrychlejší sedan na světě. Letos v březnu představili vůz vycházející ze sériovéo typu X5 s podtitulem G-Power Typhoon, jenž dosahuje úctyhodného výkonu 525 koní (386 kW). Záhy však BMW představilo vlastní vrcholné provedení X5 M, které se vyznačuje výkonem 555 koní (408 kW), ale u G-Poweru se s tím smířit nehodlali a připravili Typhoon RS. Ten disponuje kompletně přestavěným osmiválcem s objemem 4,8 l, výkonem plných 625 koní (460 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 700 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hlavní zásluhu na zvýšení výkonu nese přeplňovací kompresor G-Power SK III RS pracující s tlakem až 1,0 barů. Jeho jádrem je osvědčený kompresor ASA, který používají i vozy Alpina B5S, B6S a B7, podobně jako závodní stroj B6 GT3. Díky němu tato X5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 16 s a dosáhne rychlosti 285 km/h. Motor je kombinován s šestistupňovou automatickou převodovkou, točivý moment se na vozovku přenáší díky trvalému pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sadu těchto úprav doplňují nový výfuk se závodními katalyzátory a modifikovaná chladicí soustava. Interiér se vyznačuje speciálním tachometrem Typhoon, novým volantem a řadou hliníkových doplňků, přičemž celkový vzhled je plně na přání zákazníka. Vozy X5 G-Power Typhoon RS lze zakoupit přímo, nebo jej nechat vyšlechtit z běžného BMW X5 (E70). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power X5
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků