G-Power X5: další brutální mastodont

Splečnost G-Power svému jménu ostudu nedělá a silou opravdu nešetří. Poslední novinka nese název X5 G-Power Typhoon RS.

U G-Poweru to s výkonnými BMW opravdu umí, modifikovaný vůz M5 je totiž držitelem titulu nejrychlejší sedan na světě. Letos v březnu představili vůz vycházející ze sériovéo typu X5 s podtitulem G-Power Typhoon, jenž dosahuje úctyhodného výkonu 525 koní (386 kW). Záhy však BMW představilo vlastní vrcholné provedení X5 M, které se vyznačuje výkonem 555 koní (408 kW), ale u G-Poweru se s tím smířit nehodlali a připravili Typhoon RS. Ten disponuje kompletně přestavěným osmiválcem s objemem 4,8 l, výkonem plných 625 koní (460 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 700 Nm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Hlavní zásluhu na zvýšení výkonu nese přeplňovací kompresor G-Power SK III RS pracující s tlakem až 1,0 barů. Jeho jádrem je osvědčený kompresor ASA, který používají i vozy Alpina B5S, B6S a B7, podobně jako závodní stroj B6 GT3. Díky němu tato X5 zrychlí z 0 na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 16 s a dosáhne rychlosti 285 km/h. Motor je kombinován s šestistupňovou automatickou převodovkou, točivý moment se na vozovku přenáší díky trvalému pohonu všech kol xDrive.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Sadu těchto úprav doplňují nový výfuk se závodními katalyzátory a modifikovaná chladicí soustava. Interiér se vyznačuje speciálním tachometrem Typhoon, novým volantem a řadou hliníkových doplňků, přičemž celkový vzhled je plně na přání zákazníka. Vozy X5 G-Power Typhoon RS lze zakoupit přímo, nebo jej nechat vyšlechtit z běžného BMW X5 (E70). 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power X5
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků