G-Power Storm: 725 koní pro BMW 760i

Ladiči společnosti G-Power tentokrát posílili novou vlajkovou loď z Mnichova. A nepárali se s ní ani v nejmenším.

V očích chlapíků od G-Power jsou zřejmě všechny sériové vozy BMW slabé, nudné a nevhodné k rychlé jízdě. Proto se v posledních letech milostivě pustili do jejich „dolaďování“, jímž prošly třeba modely M5, M3, M6, Z4 Roadster či dvojice X5 M a X6 M.

Nyní G-Power představuje rozsáhle modifikovaný sedan řady 7, svoji sadu úprav přitom nabízí pro typ 760i i prodloužené provedení 760iL. Firma slibuje výrobu série čítající pouhou desítku vozů, které opatří prostou a všeříkající přezdívkou Storm, přičemž hodlá překonat ostatní produkty ladičských firem včetně Alpiny B7, již jsme vám představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změny čekejme hlavně pod kapotou. Technici od G-Power zapracovali na sériovém zážehovém dvanáctiválci s dvojicí přeplňovacích turbodmychadel, jehož  objem rovných šesti litrů zůstal zachován, ale nejvyšší plnicí tlak narostl z 0,5 až na 0,9 barů. Úprav doznaly též vstřikovače, výfuková soustava a naprogramování řídicí jednotky. Výsledkem je plných 725 koní (531 kW) již při 5 500 ot./min., zatímco točivý moment 1 000 Nm je dostupný od 2 000 ot./min. Pro porovnání uvádíme i sériové hodnoty: 544 koní a 750 Nm...

Výkon je na kola zadní nápravy přenášen skrze posílenou sériovou osmistupňovou převodovku s automatickým řazením. Podle společnosti G-Power zrychlí její Storm z klidu na 100 km/h za 4,2 s a na 200 km/h celkem za 11,9 s, nejvyšší rychlost má ležet těsně pod hranicí 350 km/h. O jeho patřičnou stabilitu se starají sportovní pérování snižující světlou výšku této limuzíny o 30 mm a dvaadvacetipalcové ráfky s pneumatikami Michelin o rozměru 265/30 vpředu a 295/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

G-Power Storm se na první pohled kromě ohromných kol vyznačuje též novou sadou nárazníků a prahových spoilerů, kevlarovou kapotou s dodatečnými výdechy pro chladicí vzduch, decentním spoilerem na víku zavazadlového prostoru či difuzorem s dvěma páry kulatých koncovek výfuků. Unvitř rozložité karosérie najdeme nový, „ergonomicky tvarovaný“ volant, specifický tachometr nebo obklady z uhlíkových kompozitů na dveřích, palubní desce a středové konzoli.

G-Power své vozy řady Storm nabízí za ceny 365 000 Euro za standardní a 375 000 Euro za prodloužený model.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků