G-Power Storm: 725 koní pro BMW 760i

Ladiči společnosti G-Power tentokrát posílili novou vlajkovou loď z Mnichova. A nepárali se s ní ani v nejmenším.

V očích chlapíků od G-Power jsou zřejmě všechny sériové vozy BMW slabé, nudné a nevhodné k rychlé jízdě. Proto se v posledních letech milostivě pustili do jejich „dolaďování“, jímž prošly třeba modely M5, M3, M6, Z4 Roadster či dvojice X5 M a X6 M.

Nyní G-Power představuje rozsáhle modifikovaný sedan řady 7, svoji sadu úprav přitom nabízí pro typ 760i i prodloužené provedení 760iL. Firma slibuje výrobu série čítající pouhou desítku vozů, které opatří prostou a všeříkající přezdívkou Storm, přičemž hodlá překonat ostatní produkty ladičských firem včetně Alpiny B7, již jsme vám představili na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změny čekejme hlavně pod kapotou. Technici od G-Power zapracovali na sériovém zážehovém dvanáctiválci s dvojicí přeplňovacích turbodmychadel, jehož  objem rovných šesti litrů zůstal zachován, ale nejvyšší plnicí tlak narostl z 0,5 až na 0,9 barů. Úprav doznaly též vstřikovače, výfuková soustava a naprogramování řídicí jednotky. Výsledkem je plných 725 koní (531 kW) již při 5 500 ot./min., zatímco točivý moment 1 000 Nm je dostupný od 2 000 ot./min. Pro porovnání uvádíme i sériové hodnoty: 544 koní a 750 Nm...

Výkon je na kola zadní nápravy přenášen skrze posílenou sériovou osmistupňovou převodovku s automatickým řazením. Podle společnosti G-Power zrychlí její Storm z klidu na 100 km/h za 4,2 s a na 200 km/h celkem za 11,9 s, nejvyšší rychlost má ležet těsně pod hranicí 350 km/h. O jeho patřičnou stabilitu se starají sportovní pérování snižující světlou výšku této limuzíny o 30 mm a dvaadvacetipalcové ráfky s pneumatikami Michelin o rozměru 265/30 vpředu a 295/25 vzadu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

G-Power Storm se na první pohled kromě ohromných kol vyznačuje též novou sadou nárazníků a prahových spoilerů, kevlarovou kapotou s dodatečnými výdechy pro chladicí vzduch, decentním spoilerem na víku zavazadlového prostoru či difuzorem s dvěma páry kulatých koncovek výfuků. Unvitř rozložité karosérie najdeme nový, „ergonomicky tvarovaný“ volant, specifický tachometr nebo obklady z uhlíkových kompozitů na dveřích, palubní desce a středové konzoli.

G-Power své vozy řady Storm nabízí za ceny 365 000 Euro za standardní a 375 000 Euro za prodloužený model.

Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

dnes | Lukáš Prejzek | 7 příspěvků
Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

6.  8.  2020 | Vladimír Kadera | 30 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 81 příspěvků