G-Power nabízí přeplňování pro motor BMW M54, je libo 330i E46 s 300 koňmi?

Staré dobré motory se čas od času dostávají do hledáčku renomovaných dodavatelů doplňků, což se nyní dotklo také osvědčeného třílitrového šestiválce BMW řady M54, jenž se montoval třeba do modelů 330i (E46) nebo Z4 3,0i.

Ve své době dávala tato atmosféricky plněná jednotka znamenitý výkon 231 koní (170 kW) a točivý moment 300 Nm. Společnost G-Power nyní vyrukovala se svojí modifikací tohoto motoru, jež spočívá v použití vylepšeného, mechanicky hnaného kompresoru ASA T3-12, jenž se nyní po dílčích úpravách jmenuje G-Power SK Plus NG. Výkon díky němu dosahuje plných 306 koní (ano, 225 kW dává i nové „biturbo“ 335i!) a točivého momentu 360 Nm. Jízdní výkony nebyly zveřejněny, ale lze předpokládat, že budou podstatně lepší než u původních vozů a pravděpodobně lepší než u zmíněnénho 335i E90, kterému proti 330i E46 přibyla nežádoucí kila navíc.

Špatnou zprávou pro vlastníky ojetých vozů osazených motory M54 je fakt, že výrobce G-Power vyrobí jen 25 exemplářů svých modifikačních sad, čímž hodlá připomenout čtvrtstoletí své práce na poli exkluzívního ladiče vozů BMW. Dlouze truchlit ale nemusíte, G-Power totiž nabízí pro tento motor i celou řadu jiných sad založených na přeplňování kompresorem. Obvykle nejsou tak výkonné, ale pořádný příděl výkonu navíc nabídnou rovněž.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Motor BMW M54 v úpravě G-Power
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků