G-Power M5 Hurricane: rychlejší než Ferrari

Společnost G-Power o sobě dává vědět jen jednou za čas. Ale když ten okamžik přijde, stojí to za to.

BMW M5 v současné generaci nabízí na vyšší střední třídu opravdu skvělé jízdní výkony. Jenže série nemusí každému stačit a poté, co si za pár týdnů na dávku pěti set kobyl zvykne, uvítal by něco navíc. A právě v tom okamžiku nastupuje G-Power.

Standardní BMW M5 osadil dvěma kompresory, které se postaraly o nárůst výkonu ze sériových 507 koní až na výsledných 730 koní. Díky tomu, že G-Power nesáhl po turbech, je zachován charakter motoru jako takového, nedostal žádné turbokopance, žádné zpožděné reakce a výkon je navýšen díky mechanickému přeplňování v celém otáčkovém rozsahu. Pro pořádek - tuner nabízí úpravu i ve slabší verzi Evo 1, kdy se maximum výkonu posune k 635 koním (plnící tlak pak není 0,5 ale  0,3 baru), ale koho by takový čajíček zajímal.

A tak zpátky k Evo 2 a plným 730 koním. Tento výkon byl už moc na standardní podvozek, a tak přišel ke slovu speciální, polozávodní, který si umí poradit i s agresivnější jízdou a hlavně výrazně vyšší maximálkou. Původně činila maximálka zhruba 310 km/h a nyní již 340 km/h. A to je cifra, o které si může nechat zdát lecjaký supersport.

O zastavení se pak starají kompletně přepracované brzdy s 400 mm kotouči a šestipístkovými třmeny, které jsou účinnější a hlavně lépe odolávají nepříjemnému teplu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power M5 Hurricane

 

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků