G-Power M5 Hurricane: rychlejší než Ferrari

Společnost G-Power o sobě dává vědět jen jednou za čas. Ale když ten okamžik přijde, stojí to za to.

BMW M5 v současné generaci nabízí na vyšší střední třídu opravdu skvělé jízdní výkony. Jenže série nemusí každému stačit a poté, co si za pár týdnů na dávku pěti set kobyl zvykne, uvítal by něco navíc. A právě v tom okamžiku nastupuje G-Power.

Standardní BMW M5 osadil dvěma kompresory, které se postaraly o nárůst výkonu ze sériových 507 koní až na výsledných 730 koní. Díky tomu, že G-Power nesáhl po turbech, je zachován charakter motoru jako takového, nedostal žádné turbokopance, žádné zpožděné reakce a výkon je navýšen díky mechanickému přeplňování v celém otáčkovém rozsahu. Pro pořádek - tuner nabízí úpravu i ve slabší verzi Evo 1, kdy se maximum výkonu posune k 635 koním (plnící tlak pak není 0,5 ale  0,3 baru), ale koho by takový čajíček zajímal.

A tak zpátky k Evo 2 a plným 730 koním. Tento výkon byl už moc na standardní podvozek, a tak přišel ke slovu speciální, polozávodní, který si umí poradit i s agresivnější jízdou a hlavně výrazně vyšší maximálkou. Původně činila maximálka zhruba 310 km/h a nyní již 340 km/h. A to je cifra, o které si může nechat zdát lecjaký supersport.

O zastavení se pak starají kompletně přepracované brzdy s 400 mm kotouči a šestipístkovými třmeny, které jsou účinnější a hlavně lépe odolávají nepříjemnému teplu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power M5 Hurricane

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků