G-Power M5 Hurricane: rychlejší než Ferrari

Společnost G-Power o sobě dává vědět jen jednou za čas. Ale když ten okamžik přijde, stojí to za to.

BMW M5 v současné generaci nabízí na vyšší střední třídu opravdu skvělé jízdní výkony. Jenže série nemusí každému stačit a poté, co si za pár týdnů na dávku pěti set kobyl zvykne, uvítal by něco navíc. A právě v tom okamžiku nastupuje G-Power.

Standardní BMW M5 osadil dvěma kompresory, které se postaraly o nárůst výkonu ze sériových 507 koní až na výsledných 730 koní. Díky tomu, že G-Power nesáhl po turbech, je zachován charakter motoru jako takového, nedostal žádné turbokopance, žádné zpožděné reakce a výkon je navýšen díky mechanickému přeplňování v celém otáčkovém rozsahu. Pro pořádek - tuner nabízí úpravu i ve slabší verzi Evo 1, kdy se maximum výkonu posune k 635 koním (plnící tlak pak není 0,5 ale  0,3 baru), ale koho by takový čajíček zajímal.

A tak zpátky k Evo 2 a plným 730 koním. Tento výkon byl už moc na standardní podvozek, a tak přišel ke slovu speciální, polozávodní, který si umí poradit i s agresivnější jízdou a hlavně výrazně vyšší maximálkou. Původně činila maximálka zhruba 310 km/h a nyní již 340 km/h. A to je cifra, o které si může nechat zdát lecjaký supersport.

O zastavení se pak starají kompletně přepracované brzdy s 400 mm kotouči a šestipístkovými třmeny, které jsou účinnější a hlavně lépe odolávají nepříjemnému teplu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power M5 Hurricane

 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků