G-Power M5 Hurricane: rychlejší než Ferrari

Společnost G-Power o sobě dává vědět jen jednou za čas. Ale když ten okamžik přijde, stojí to za to.

BMW M5 v současné generaci nabízí na vyšší střední třídu opravdu skvělé jízdní výkony. Jenže série nemusí každému stačit a poté, co si za pár týdnů na dávku pěti set kobyl zvykne, uvítal by něco navíc. A právě v tom okamžiku nastupuje G-Power.

Standardní BMW M5 osadil dvěma kompresory, které se postaraly o nárůst výkonu ze sériových 507 koní až na výsledných 730 koní. Díky tomu, že G-Power nesáhl po turbech, je zachován charakter motoru jako takového, nedostal žádné turbokopance, žádné zpožděné reakce a výkon je navýšen díky mechanickému přeplňování v celém otáčkovém rozsahu. Pro pořádek - tuner nabízí úpravu i ve slabší verzi Evo 1, kdy se maximum výkonu posune k 635 koním (plnící tlak pak není 0,5 ale  0,3 baru), ale koho by takový čajíček zajímal.

A tak zpátky k Evo 2 a plným 730 koním. Tento výkon byl už moc na standardní podvozek, a tak přišel ke slovu speciální, polozávodní, který si umí poradit i s agresivnější jízdou a hlavně výrazně vyšší maximálkou. Původně činila maximálka zhruba 310 km/h a nyní již 340 km/h. A to je cifra, o které si může nechat zdát lecjaký supersport.

O zastavení se pak starají kompletně přepracované brzdy s 400 mm kotouči a šestipístkovými třmeny, které jsou účinnější a hlavně lépe odolávají nepříjemnému teplu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power M5 Hurricane

 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků