G-Power M5 Hurricane RR je nejrychlejším sedanem světa, jede až 372 km/h

Jeden z technicky nejfundovanějších úpravců současnosti znovu dokázal, že pokud jde o funkční tuning vozů BMW, těžko hledá konkurenci. Německé společnosti G-Power se totiž podařilo překonat svůj vlastní rychlostní rekord, když její upravené BMW M5 řady E60 překonalo metu 370 km/h.

Je vidět, že pánové z G-Poweru hledají motivaci k extrémním hrátkám s BMW snadno, neboť snažit se o překonání vlastního rekordu je trochu pošetilé. Starý rekord byl navíc překonán o necelých 5 km/h, přičemž cesta právě k těmto dodatečným pěti hodinovým kilometrům musela být jistě náročná.

Nový rekordman se jmenuje G-Power M5 Hurricane RR (ten starý měl přízvisko RS) a po řadě úprav, zahrnujících mj. přeplňování dvěma kompresory, dosahuje výkonu rovných 800 koní (588 kW). Díky tomu zrychlí na stovku za ještě nijak zvlášt ohromujících 4,35 sekundy, dvě stě už ale jede za 9,5 sekundy a meta 300/km padne po 25,8 sekundy. Hurikán se pak zastaví až na číslovce 372 km/h. Bez zajímavosti jistě není, že této rychlosti dosahoval před nějakými dvaceti lety jen McLaren F1, tehdy absolutně nejrychlejší auto světa.

Předchozí rekord měl hodnotu přesně 367,4 km/h, ten nový tak opravdu není žádná díra do světa. U G-Poweru se ale budou muset ještě snažit - na cestě je totiž Bugatti Galibier, které bude mít na rekordní zápis úpravce dozajista zálusk...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Říkal si Hurikán...
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků