G-Power M5 Hurricane GS: nejrychlejší plynová „zbraň” na světě

Německy ladič G-Power představil nejrychlejší automobil světa s pohonem na LPG.

Odvážných výroků začínajících „nej“ se u firmy G-Power rozhodně nebojí. Ta se stala slavná především vývojem a výrobou vlastních přeplňovacích kompresorů, které používá i řada konkurenčních ladičských společností. Nejvýraznější projekty značky G-Power jsou nerozlučně spjaty s automobily BMW, kterým v historii již v továrním odladění řada titulů „nej“ náležela. Nepřekvapí tedy, že několik posledních automobilů z dílen G-Power aspiruje na tituly „nejrychlejší“ ve svých kategoriích. To platí pro „nej“ SUV G-Power X6 Typhoon RS Ultimate a G-Power BMW X5 M a X6 M, kupé G-Power M6 Hurricane RR (E63) i „nej“ čtyřdveřový sedan G-Power M5 Hurricane RR (E60) s nejvyšší rychlostí 372 km/h (té přitom ještě před několika lety dosahoval jedině legendární třímístný McLaren F1). Většině těchto projektů byl společný základ v podobě slavného, atmosféricky plněného desetiválce, který však již odešel do výslužby a jeho místo pomalu zaujímají variace na dvojitě přeplňovaný osmiválec 4,4 l.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V dílnách značky G-Power však rozhodně neusínají na vavřínech a představili další BMW, jež se může honosit přízviskem „nejrychlejší“. Model G-Power BMW M5 Hurricane GS (E60) je totiž podle svých tvůrců nejrychlejším cestovním automobilem na LPG, jaký kdy brázdil silnice (výrobce neopomíná zdůrazňovat ani jeho „ekologický“ přínos). Také v tento Hurricane je poháněn konvenčním a dnes již nevyráběným, atmosféricky plněným desetiválcem s objemem rovných 5 l, jenž je podobně jako ve starších modifikacích G-Power M5 a M6 přeplňován párem mechanicky poháněných kompresorů. Pánové ze společnosti G-Power připomínají, že LPG je nějakých 50 % levnější než benzín a jeho spalování produkuje o 15 % méně CO2 než srovnatelný motor na benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K těmto přednostem, které jistě významným způsobem osloví potenciální zákazníky vozu dané kategorie, přidává přestavba „pětilitru“ další bonus v podobě zvýšeného výkonu. 800 koní vozů M5 a M6 Hurricane RR nečekejte, přesto se pánům z G-Poweru podařilo dosáhnout hranice 660 koní (485 kW) při 5 500 ot./min. Díky tomu sedan G-Power BMW M5 Hurricane GS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s, pozice 200 km/h padne za 11,4 s a nejvyšší rychlost končí na 333 km/h, což podle výrobce pohodlně stačí na titul „nejrychlejší automobil světa s pohonem na LPG“. Pro zlepšení jízdních vlastností je tento sedan osazen tužším pérováním, výkonnějšími brzdami a lehčími, dvacetipalcovými litými ráfky Silverstone Clubsport obouvajícími pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW M5 Hurricane GS
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků