G-Power M5 Hurricane GS: nejrychlejší plynová „zbraň” na světě

Německy ladič G-Power představil nejrychlejší automobil světa s pohonem na LPG.

Odvážných výroků začínajících „nej“ se u firmy G-Power rozhodně nebojí. Ta se stala slavná především vývojem a výrobou vlastních přeplňovacích kompresorů, které používá i řada konkurenčních ladičských společností. Nejvýraznější projekty značky G-Power jsou nerozlučně spjaty s automobily BMW, kterým v historii již v továrním odladění řada titulů „nej“ náležela. Nepřekvapí tedy, že několik posledních automobilů z dílen G-Power aspiruje na tituly „nejrychlejší“ ve svých kategoriích. To platí pro „nej“ SUV G-Power X6 Typhoon RS Ultimate a G-Power BMW X5 M a X6 M, kupé G-Power M6 Hurricane RR (E63) i „nej“ čtyřdveřový sedan G-Power M5 Hurricane RR (E60) s nejvyšší rychlostí 372 km/h (té přitom ještě před několika lety dosahoval jedině legendární třímístný McLaren F1). Většině těchto projektů byl společný základ v podobě slavného, atmosféricky plněného desetiválce, který však již odešel do výslužby a jeho místo pomalu zaujímají variace na dvojitě přeplňovaný osmiválec 4,4 l.    

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V dílnách značky G-Power však rozhodně neusínají na vavřínech a představili další BMW, jež se může honosit přízviskem „nejrychlejší“. Model G-Power BMW M5 Hurricane GS (E60) je totiž podle svých tvůrců nejrychlejším cestovním automobilem na LPG, jaký kdy brázdil silnice (výrobce neopomíná zdůrazňovat ani jeho „ekologický“ přínos). Také v tento Hurricane je poháněn konvenčním a dnes již nevyráběným, atmosféricky plněným desetiválcem s objemem rovných 5 l, jenž je podobně jako ve starších modifikacích G-Power M5 a M6 přeplňován párem mechanicky poháněných kompresorů. Pánové ze společnosti G-Power připomínají, že LPG je nějakých 50 % levnější než benzín a jeho spalování produkuje o 15 % méně CO2 než srovnatelný motor na benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

K těmto přednostem, které jistě významným způsobem osloví potenciální zákazníky vozu dané kategorie, přidává přestavba „pětilitru“ další bonus v podobě zvýšeného výkonu. 800 koní vozů M5 a M6 Hurricane RR nečekejte, přesto se pánům z G-Poweru podařilo dosáhnout hranice 660 koní (485 kW) při 5 500 ot./min. Díky tomu sedan G-Power BMW M5 Hurricane GS zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,6 s, pozice 200 km/h padne za 11,4 s a nejvyšší rychlost končí na 333 km/h, což podle výrobce pohodlně stačí na titul „nejrychlejší automobil světa s pohonem na LPG“. Pro zlepšení jízdních vlastností je tento sedan osazen tužším pérováním, výkonnějšími brzdami a lehčími, dvacetipalcovými litými ráfky Silverstone Clubsport obouvajícími pneumatikami o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW M5 Hurricane GS
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků