G-Power M3 CSL: šílená trojka

Německý ladič G-Power se pustil do takřka bláznivé úpravy. Jak to dopadne, když se někdo rozhodne vyladit již tak extrémní M3 CSL E46?

BMW M3 CSL generace s interním označením E46 sice už dávno nekoupíte, celá více než osmisetkusová limitovaná série byla vyprodána již v roce 2003, ale G-Power stále myslí na hrstku jeho hrdých majitelů a připravil pro ně hodně extrémní úpravu.

Pánům z G-Poweru zjevně nechybí odvaha. BMW M3 CSL je totiž samo o sobě vozem bravurně vyladěným přímo z továrny. Je jediným BMW, které bylo v sériové podobě schopno pokořit slavnou severní smyčku Nürburgringu pod 8 minut, což je čas, kterého dosahují až speciálně vyladěná Porsche či Ferrari. Ale nikdy není tak dobře, aby nemohlo být ještě lépe. A u G-Poweru na to šli tou správnou cestou, ladiči se tentokrát vykašlali na vzhled a soustředili se hlavně na výkon.

Původní motor o výkonu 360 koní poputoval zřejmě někam do kouta dílny a pod kapotou ho nahradil pětilitrový desetiválec poskytující výkon až 550 koní a maximální točivý moment 580Nm. Jedná se o ten samý motor, který můžeme najít v modelu M5, pochopitelně řádně upravený. Maximálku „eM trojky“ to zvedlo na hodnotu 335 km/h, což je zvýšení celkem o 50 km/h. Z klidu na stovku se vůz dostane za 4,2 sekundy a druhou stovku zvládne již za 11,6 sekundy. Palba, co říkáte?

Co se týče dalších úprav, vůz obdržel nové pružení od společnosti KW a mírného vylepšení se dočkal i podvozek. Upravenou M3-ku stihli její ladiči i provětrat na Nürburgringu, takže kvality své práce mají již jistě odzkoušené. Čas ze severní smyčky bohužel není znám, ale pokud zásadně nevzrostla hmotnost, nebo se nezměnilo její rozložení mezi nápravy, dá se očekávat ještě výrazně lepší čas než ten zmíněný.

Poté co tohle BMW M3 opustilo jejich dílnu, úpravci vyhlásili, že na zoubek se hodlají podívat i modelem Z4 a X5. Spát však nadále nedají ani modelu M3 s 550 koňmi, již teď totiž připravují nový kit, který by výkon motoru zvýšil o dalších 200 plnokrevníků. Zkrátka vozy této bavorské automobilky si oblíbili a M3-ku obzvlášť.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power M3 CSL

 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků