G-Power M3 CSL: šílená trojka

Německý ladič G-Power se pustil do takřka bláznivé úpravy. Jak to dopadne, když se někdo rozhodne vyladit již tak extrémní M3 CSL E46?

BMW M3 CSL generace s interním označením E46 sice už dávno nekoupíte, celá více než osmisetkusová limitovaná série byla vyprodána již v roce 2003, ale G-Power stále myslí na hrstku jeho hrdých majitelů a připravil pro ně hodně extrémní úpravu.

Pánům z G-Poweru zjevně nechybí odvaha. BMW M3 CSL je totiž samo o sobě vozem bravurně vyladěným přímo z továrny. Je jediným BMW, které bylo v sériové podobě schopno pokořit slavnou severní smyčku Nürburgringu pod 8 minut, což je čas, kterého dosahují až speciálně vyladěná Porsche či Ferrari. Ale nikdy není tak dobře, aby nemohlo být ještě lépe. A u G-Poweru na to šli tou správnou cestou, ladiči se tentokrát vykašlali na vzhled a soustředili se hlavně na výkon.

Původní motor o výkonu 360 koní poputoval zřejmě někam do kouta dílny a pod kapotou ho nahradil pětilitrový desetiválec poskytující výkon až 550 koní a maximální točivý moment 580Nm. Jedná se o ten samý motor, který můžeme najít v modelu M5, pochopitelně řádně upravený. Maximálku „eM trojky“ to zvedlo na hodnotu 335 km/h, což je zvýšení celkem o 50 km/h. Z klidu na stovku se vůz dostane za 4,2 sekundy a druhou stovku zvládne již za 11,6 sekundy. Palba, co říkáte?

Co se týče dalších úprav, vůz obdržel nové pružení od společnosti KW a mírného vylepšení se dočkal i podvozek. Upravenou M3-ku stihli její ladiči i provětrat na Nürburgringu, takže kvality své práce mají již jistě odzkoušené. Čas ze severní smyčky bohužel není znám, ale pokud zásadně nevzrostla hmotnost, nebo se nezměnilo její rozložení mezi nápravy, dá se očekávat ještě výrazně lepší čas než ten zmíněný.

Poté co tohle BMW M3 opustilo jejich dílnu, úpravci vyhlásili, že na zoubek se hodlají podívat i modelem Z4 a X5. Spát však nadále nedají ani modelu M3 s 550 koňmi, již teď totiž připravují nový kit, který by výkon motoru zvýšil o dalších 200 plnokrevníků. Zkrátka vozy této bavorské automobilky si oblíbili a M3-ku obzvlášť.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power M3 CSL

 

bazar

BMW 1 2
Rok výroby: 2005
Stav: 148 656 km
Cena: 160 000 Kč
BMW 5 2
Rok výroby: 2008
Stav: 223 602 km
Cena: 193 000 Kč
BMW X5 3
Rok výroby: 2017
Stav: 7 836 km
Cena: 1 900 000 Kč
BMW X1 2
Rok výroby: 2017
Stav: 7 128 km
Cena: 1 000 000 Kč
BMW 6 3
Rok výroby: 2012
Stav: 63 755 km
Cena: 900 000 Kč
BMW 5 2,5
Rok výroby: 2005
Stav: 256 543 km
Cena: 160 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků