G-Power M3 CSL: šílená trojka

Německý ladič G-Power se pustil do takřka bláznivé úpravy. Jak to dopadne, když se někdo rozhodne vyladit již tak extrémní M3 CSL E46?

BMW M3 CSL generace s interním označením E46 sice už dávno nekoupíte, celá více než osmisetkusová limitovaná série byla vyprodána již v roce 2003, ale G-Power stále myslí na hrstku jeho hrdých majitelů a připravil pro ně hodně extrémní úpravu.

Pánům z G-Poweru zjevně nechybí odvaha. BMW M3 CSL je totiž samo o sobě vozem bravurně vyladěným přímo z továrny. Je jediným BMW, které bylo v sériové podobě schopno pokořit slavnou severní smyčku Nürburgringu pod 8 minut, což je čas, kterého dosahují až speciálně vyladěná Porsche či Ferrari. Ale nikdy není tak dobře, aby nemohlo být ještě lépe. A u G-Poweru na to šli tou správnou cestou, ladiči se tentokrát vykašlali na vzhled a soustředili se hlavně na výkon.

Původní motor o výkonu 360 koní poputoval zřejmě někam do kouta dílny a pod kapotou ho nahradil pětilitrový desetiválec poskytující výkon až 550 koní a maximální točivý moment 580Nm. Jedná se o ten samý motor, který můžeme najít v modelu M5, pochopitelně řádně upravený. Maximálku „eM trojky“ to zvedlo na hodnotu 335 km/h, což je zvýšení celkem o 50 km/h. Z klidu na stovku se vůz dostane za 4,2 sekundy a druhou stovku zvládne již za 11,6 sekundy. Palba, co říkáte?

Co se týče dalších úprav, vůz obdržel nové pružení od společnosti KW a mírného vylepšení se dočkal i podvozek. Upravenou M3-ku stihli její ladiči i provětrat na Nürburgringu, takže kvality své práce mají již jistě odzkoušené. Čas ze severní smyčky bohužel není znám, ale pokud zásadně nevzrostla hmotnost, nebo se nezměnilo její rozložení mezi nápravy, dá se očekávat ještě výrazně lepší čas než ten zmíněný.

Poté co tohle BMW M3 opustilo jejich dílnu, úpravci vyhlásili, že na zoubek se hodlají podívat i modelem Z4 a X5. Spát však nadále nedají ani modelu M3 s 550 koňmi, již teď totiž připravují nový kit, který by výkon motoru zvýšil o dalších 200 plnokrevníků. Zkrátka vozy této bavorské automobilky si oblíbili a M3-ku obzvlášť.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
G-Power M3 CSL

 

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků