G-Power G3: osem valcov ešte pred príchodom M3

Firme G-Power sa nechcelo čakať na príchod ostrej M3, a tak vtesnala pod kapotu trojky osemvalec s objemom 5,2 l.

Nemecká spoločnosť G-Power sa zaoberá úpravou BMW už dlhší čas. Niektoré produkty naozaj stoja za pozornosť a G3 nie je výnimkou.

Už pri prvom pohľade zaujme pozornosť upravený bodykit. Nový predný nárazník s výrazným spojlerom a integrovaná štvorica hmloviek dotvára charakteristický vzhľad, mohutné nasávacie otvory zabezpečujú zase dostatočný prívod vzduchu k výkonným chladičom.

Ani zboku nevyzerá G3 ako obyčajná trojka. Rozšírené prahy, disky kolies až do veľkosti 20 palcov a znížená svetlá výška o 30-50 mm sú jasnými znakmi veľkých výkonov. Vzadu si našla miesto štvorica koncoviek výfuku.

Pod kapotou G3 sa môžu ukrývať dva benzínové motory. Prvým je šesťvalec 3,3 l s výkonom 228 kW (310 k). Aj v ňom sa tak skrýva výkon vyšší ako v najsilnejšej trojke 335i s dvakrát preplňovaným trojlitrom s výkonom 225 kW (306 k).

Silnejšou alternatívou je veľký atmosférický osemvalec 5,2 l s vysokým výkonom 309 kW (420 k). Otázny však zostáva jeho vplyv na zaťaženie prednej nápravy a tým zvýšenej vrodenej nedotáčavosti.

O dostatočné brzdné výkony sa starajú šesťpiestikové strmene vpredu s kotúčmi o priemere 385 mm, tie zadné si musia vystačiť so štyrmi piestikmi. Úpravy vyzerajú zaujímavo, no my sa aj tak veľmi tešíme na novú M3 s ostrým štvorlitrovým osemvalcom a výkonom okolo 400 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power G3

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků