G-Power G3: osem valcov ešte pred príchodom M3

Firme G-Power sa nechcelo čakať na príchod ostrej M3, a tak vtesnala pod kapotu trojky osemvalec s objemom 5,2 l.

Nemecká spoločnosť G-Power sa zaoberá úpravou BMW už dlhší čas. Niektoré produkty naozaj stoja za pozornosť a G3 nie je výnimkou.

Už pri prvom pohľade zaujme pozornosť upravený bodykit. Nový predný nárazník s výrazným spojlerom a integrovaná štvorica hmloviek dotvára charakteristický vzhľad, mohutné nasávacie otvory zabezpečujú zase dostatočný prívod vzduchu k výkonným chladičom.

Ani zboku nevyzerá G3 ako obyčajná trojka. Rozšírené prahy, disky kolies až do veľkosti 20 palcov a znížená svetlá výška o 30-50 mm sú jasnými znakmi veľkých výkonov. Vzadu si našla miesto štvorica koncoviek výfuku.

Pod kapotou G3 sa môžu ukrývať dva benzínové motory. Prvým je šesťvalec 3,3 l s výkonom 228 kW (310 k). Aj v ňom sa tak skrýva výkon vyšší ako v najsilnejšej trojke 335i s dvakrát preplňovaným trojlitrom s výkonom 225 kW (306 k).

Silnejšou alternatívou je veľký atmosférický osemvalec 5,2 l s vysokým výkonom 309 kW (420 k). Otázny však zostáva jeho vplyv na zaťaženie prednej nápravy a tým zvýšenej vrodenej nedotáčavosti.

O dostatočné brzdné výkony sa starajú šesťpiestikové strmene vpredu s kotúčmi o priemere 385 mm, tie zadné si musia vystačiť so štyrmi piestikmi. Úpravy vyzerajú zaujímavo, no my sa aj tak veľmi tešíme na novú M3 s ostrým štvorlitrovým osemvalcom a výkonom okolo 400 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power G3

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků