G-Power G3: osem valcov ešte pred príchodom M3

Firme G-Power sa nechcelo čakať na príchod ostrej M3, a tak vtesnala pod kapotu trojky osemvalec s objemom 5,2 l.

Nemecká spoločnosť G-Power sa zaoberá úpravou BMW už dlhší čas. Niektoré produkty naozaj stoja za pozornosť a G3 nie je výnimkou.

Už pri prvom pohľade zaujme pozornosť upravený bodykit. Nový predný nárazník s výrazným spojlerom a integrovaná štvorica hmloviek dotvára charakteristický vzhľad, mohutné nasávacie otvory zabezpečujú zase dostatočný prívod vzduchu k výkonným chladičom.

Ani zboku nevyzerá G3 ako obyčajná trojka. Rozšírené prahy, disky kolies až do veľkosti 20 palcov a znížená svetlá výška o 30-50 mm sú jasnými znakmi veľkých výkonov. Vzadu si našla miesto štvorica koncoviek výfuku.

Pod kapotou G3 sa môžu ukrývať dva benzínové motory. Prvým je šesťvalec 3,3 l s výkonom 228 kW (310 k). Aj v ňom sa tak skrýva výkon vyšší ako v najsilnejšej trojke 335i s dvakrát preplňovaným trojlitrom s výkonom 225 kW (306 k).

Silnejšou alternatívou je veľký atmosférický osemvalec 5,2 l s vysokým výkonom 309 kW (420 k). Otázny však zostáva jeho vplyv na zaťaženie prednej nápravy a tým zvýšenej vrodenej nedotáčavosti.

O dostatočné brzdné výkony sa starajú šesťpiestikové strmene vpredu s kotúčmi o priemere 385 mm, tie zadné si musia vystačiť so štyrmi piestikmi. Úpravy vyzerajú zaujímavo, no my sa aj tak veľmi tešíme na novú M3 s ostrým štvorlitrovým osemvalcom a výkonom okolo 400 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power G3

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků