G-Power G3: osem valcov ešte pred príchodom M3

Firme G-Power sa nechcelo čakať na príchod ostrej M3, a tak vtesnala pod kapotu trojky osemvalec s objemom 5,2 l.

Nemecká spoločnosť G-Power sa zaoberá úpravou BMW už dlhší čas. Niektoré produkty naozaj stoja za pozornosť a G3 nie je výnimkou.

Už pri prvom pohľade zaujme pozornosť upravený bodykit. Nový predný nárazník s výrazným spojlerom a integrovaná štvorica hmloviek dotvára charakteristický vzhľad, mohutné nasávacie otvory zabezpečujú zase dostatočný prívod vzduchu k výkonným chladičom.

Ani zboku nevyzerá G3 ako obyčajná trojka. Rozšírené prahy, disky kolies až do veľkosti 20 palcov a znížená svetlá výška o 30-50 mm sú jasnými znakmi veľkých výkonov. Vzadu si našla miesto štvorica koncoviek výfuku.

Pod kapotou G3 sa môžu ukrývať dva benzínové motory. Prvým je šesťvalec 3,3 l s výkonom 228 kW (310 k). Aj v ňom sa tak skrýva výkon vyšší ako v najsilnejšej trojke 335i s dvakrát preplňovaným trojlitrom s výkonom 225 kW (306 k).

Silnejšou alternatívou je veľký atmosférický osemvalec 5,2 l s vysokým výkonom 309 kW (420 k). Otázny však zostáva jeho vplyv na zaťaženie prednej nápravy a tým zvýšenej vrodenej nedotáčavosti.

O dostatočné brzdné výkony sa starajú šesťpiestikové strmene vpredu s kotúčmi o priemere 385 mm, tie zadné si musia vystačiť so štyrmi piestikmi. Úpravy vyzerajú zaujímavo, no my sa aj tak veľmi tešíme na novú M3 s ostrým štvorlitrovým osemvalcom a výkonom okolo 400 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power G3

TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků