G-Power BMW X5 M a X6 M: pouze pro otrlé

Pokud si myslíte, že z monstra již nelze vyšlechtit příšeru ještě horší, tato informace vás patrně vyvede z omylu...

Někteří z nás se správně táží, k čemu jsou dva metry vysoká, tuny vážící auta s obrovskými koly a výkonným motorem. Ale zákazníci si je zřejmě přejí. Automobilka BMW proto již dříve představila vrcholné verze svých SUV X5 a X6 s tradičním doplňkovým označením „M“.

Některým to však stále není dost. Právě pro ně je zde ladičská společnost G-Power, která navazuje na svůj projekt Typhoon (podrobně jsme vás o něm informovali na tomto místě) a představuje sady svých modifikací pro vozy BMW X5 M a X6 M. Jakkoli se nám může zdát toto řešení bizarní, je třeba konstatovat, že G-Power dále roste do výše v očích milovníků extrémních modifikací mnichovských strojů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled je jasné, že po stylistické stránce obě novinky vycházejí právě z předchozího Typhoonu, a těží tedy z řady prvků vyrobených z uhlíkových kompozitů (jako kdyby to mělo hrát v otázce celkové hmotnostní bilance nějakou úlohu...). Zaujmou agresivní přední nárazník s velkými vstupy vzduchu k chladičům, nová kapota a prahové obklady. Ze zadního difuzoru vystupuje čtveřice kulatých koncovek výfuků a u G-Power tvrdí, že díky nim má vůz poněkud výraznější akustický projev. BMW X5 M je osazen třiadvacetipalcovými jednodílnými ráfky, zatímco X6 M disponuje trojdílnými jednotkami stejných rozměrů, v obou případech se obouvají výkonnostní pneumatiky Michelin o rozměru 315/25 ZR 23 (X6 M lze mít i se střízlivějšími ráfky o průměru 22 palců). Modifikované odpružení snižuje světlou výšku o 30 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A ještě pohled pod kapotu. Mohutná zážehová jednotka s dvojitým přeplňováním byla v obou modelech posílena z 550 koní (408 kW) na rovných 600 koní (441 kW) při 6 000 ot./min., točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm při 2 000 ot./min. X5 M i X6 M mají zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 16,2 s a dosáhnou nejvyšší rychlosti 300 km/h. Interiéry se vyznačují novými sportovními volanty, tachometrem G-Power a kompozitními obklady.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW X5 M a X6 M
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 23 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky