G-Power BMW X5 M a X6 M: pouze pro otrlé

Pokud si myslíte, že z monstra již nelze vyšlechtit příšeru ještě horší, tato informace vás patrně vyvede z omylu...

Někteří z nás se správně táží, k čemu jsou dva metry vysoká, tuny vážící auta s obrovskými koly a výkonným motorem. Ale zákazníci si je zřejmě přejí. Automobilka BMW proto již dříve představila vrcholné verze svých SUV X5 a X6 s tradičním doplňkovým označením „M“.

Některým to však stále není dost. Právě pro ně je zde ladičská společnost G-Power, která navazuje na svůj projekt Typhoon (podrobně jsme vás o něm informovali na tomto místě) a představuje sady svých modifikací pro vozy BMW X5 M a X6 M. Jakkoli se nám může zdát toto řešení bizarní, je třeba konstatovat, že G-Power dále roste do výše v očích milovníků extrémních modifikací mnichovských strojů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Na první pohled je jasné, že po stylistické stránce obě novinky vycházejí právě z předchozího Typhoonu, a těží tedy z řady prvků vyrobených z uhlíkových kompozitů (jako kdyby to mělo hrát v otázce celkové hmotnostní bilance nějakou úlohu...). Zaujmou agresivní přední nárazník s velkými vstupy vzduchu k chladičům, nová kapota a prahové obklady. Ze zadního difuzoru vystupuje čtveřice kulatých koncovek výfuků a u G-Power tvrdí, že díky nim má vůz poněkud výraznější akustický projev. BMW X5 M je osazen třiadvacetipalcovými jednodílnými ráfky, zatímco X6 M disponuje trojdílnými jednotkami stejných rozměrů, v obou případech se obouvají výkonnostní pneumatiky Michelin o rozměru 315/25 ZR 23 (X6 M lze mít i se střízlivějšími ráfky o průměru 22 palců). Modifikované odpružení snižuje světlou výšku o 30 mm. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A ještě pohled pod kapotu. Mohutná zážehová jednotka s dvojitým přeplňováním byla v obou modelech posílena z 550 koní (408 kW) na rovných 600 koní (441 kW) při 6 000 ot./min., točivý moment vrcholí hodnotou 700 Nm při 2 000 ot./min. X5 M i X6 M mají zrychlit z klidu na 100 km/h za 4,5 s, na 200 km/h za 16,2 s a dosáhnou nejvyšší rychlosti 300 km/h. Interiéry se vyznačují novými sportovními volanty, tachometrem G-Power a kompozitními obklady.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power BMW X5 M a X6 M

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

TEST Audi Q5 Sportback 40 TDI quattro: Stylu hodně, válců málo? Ne tak docela

Audi Q5 SB 40 TDI quattro

Stylovější souputník klasické Q5 útočí na city, ale použitelnost bere smrtelně vážně. Kompromisů má opravdu málo.

17.  10.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků
Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

15.  10.  2021 | Jan Mička | 24 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 4 příspěvky