G-Power BMW M550d Touring je nejrychlejší naftové kombi na světě

Tedy vlastně není, ale G-Power tvrdí, že je. Přesněji řečeno tvrdí, že postavil nejrychlejší naftové kombi s logem BMW.
Seznam kapitol
  1. G-Power BMW M550d Touring
  2. Fotogalerie: G-Power BMW M550d Touring

Ladičská firma G-Power prohlašuje, že její M550d Touring je nejrychlejší dieselové kombi světa. Nezapomněla náhodou na Alpinu D5 BiTurbo? Jenže ta nemá logo BMW. Takže má vlastně G-Power pravdu...

Alpina totiž udává u modelu D5 BiTurbo nejvyšší rychlost 276 km/h, kdežto kombi M550d upravené u G-Power dosáhlo „jen“ na 271,4 km/h. Nicméně G-power má aspoň hodnotu doloženou měřením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výkon přes 435 koní a točivý moment přes 850 Nm? To jsou opravdu hezká čísla. Maximální rychlost 271,4 km/h byla ověřena pomocí GPS

Úpravce vyvinul program pro řídící jednotku třemi turby přeplňovaného řadového šestiválce 3,0 l. Jmenuje se D-Tronik 5 V1 a z motoru dostane výkon až 320 kW (435 koní) a točivý moment 850 Nm. G-Power udává, že zachoval všechny ochranné mechanismy naftového motoru, takže pokud jednotka nepracuje v ideální provozní teplotě, maximální výkon není k dispozici.

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Nový program se prý také přizpůsobuje řidiči, takže pokud auto jede ustálenou rychlostí, je vyšší výkon vypnutý a motor pracuje v továrním režimu.

Pří plném výkonu je u G-Power upravené BMW M550d Touring schopné zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a omezovač rychlosti byl posunut na 300 km/h, i když takového tempa zatím auto nedosáhlo. Třeba někdy příště.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. G-Power BMW M550d Touring
  2. Fotogalerie: G-Power BMW M550d Touring
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků