G-Power BMW M550d Touring je nejrychlejší naftové kombi na světě

Tedy vlastně není, ale G-Power tvrdí, že je. Přesněji řečeno tvrdí, že postavil nejrychlejší naftové kombi s logem BMW.
Seznam kapitol
  1. G-Power BMW M550d Touring
  2. Fotogalerie: G-Power BMW M550d Touring

Ladičská firma G-Power prohlašuje, že její M550d Touring je nejrychlejší dieselové kombi světa. Nezapomněla náhodou na Alpinu D5 BiTurbo? Jenže ta nemá logo BMW. Takže má vlastně G-Power pravdu...

Alpina totiž udává u modelu D5 BiTurbo nejvyšší rychlost 276 km/h, kdežto kombi M550d upravené u G-Power dosáhlo „jen“ na 271,4 km/h. Nicméně G-power má aspoň hodnotu doloženou měřením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výkon přes 435 koní a točivý moment přes 850 Nm? To jsou opravdu hezká čísla. Maximální rychlost 271,4 km/h byla ověřena pomocí GPS

Úpravce vyvinul program pro řídící jednotku třemi turby přeplňovaného řadového šestiválce 3,0 l. Jmenuje se D-Tronik 5 V1 a z motoru dostane výkon až 320 kW (435 koní) a točivý moment 850 Nm. G-Power udává, že zachoval všechny ochranné mechanismy naftového motoru, takže pokud jednotka nepracuje v ideální provozní teplotě, maximální výkon není k dispozici.

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Nový program se prý také přizpůsobuje řidiči, takže pokud auto jede ustálenou rychlostí, je vyšší výkon vypnutý a motor pracuje v továrním režimu.

Pří plném výkonu je u G-Power upravené BMW M550d Touring schopné zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a omezovač rychlosti byl posunut na 300 km/h, i když takového tempa zatím auto nedosáhlo. Třeba někdy příště.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. G-Power BMW M550d Touring
  2. Fotogalerie: G-Power BMW M550d Touring
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků