G-Power BMW M550d Touring je nejrychlejší naftové kombi na světě

Tedy vlastně není, ale G-Power tvrdí, že je. Přesněji řečeno tvrdí, že postavil nejrychlejší naftové kombi s logem BMW.
Seznam kapitol
  1. G-Power BMW M550d Touring
  2. Fotogalerie: G-Power BMW M550d Touring

Ladičská firma G-Power prohlašuje, že její M550d Touring je nejrychlejší dieselové kombi světa. Nezapomněla náhodou na Alpinu D5 BiTurbo? Jenže ta nemá logo BMW. Takže má vlastně G-Power pravdu...

Alpina totiž udává u modelu D5 BiTurbo nejvyšší rychlost 276 km/h, kdežto kombi M550d upravené u G-Power dosáhlo „jen“ na 271,4 km/h. Nicméně G-power má aspoň hodnotu doloženou měřením.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Výkon přes 435 koní a točivý moment přes 850 Nm? To jsou opravdu hezká čísla. Maximální rychlost 271,4 km/h byla ověřena pomocí GPS

Úpravce vyvinul program pro řídící jednotku třemi turby přeplňovaného řadového šestiválce 3,0 l. Jmenuje se D-Tronik 5 V1 a z motoru dostane výkon až 320 kW (435 koní) a točivý moment 850 Nm. G-Power udává, že zachoval všechny ochranné mechanismy naftového motoru, takže pokud jednotka nepracuje v ideální provozní teplotě, maximální výkon není k dispozici.

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Test: BMW M550d – třikrát a dost  

Nový program se prý také přizpůsobuje řidiči, takže pokud auto jede ustálenou rychlostí, je vyšší výkon vypnutý a motor pracuje v továrním režimu.

Pří plném výkonu je u G-Power upravené BMW M550d Touring schopné zrychlit na stovku za 4,5 sekundy a omezovač rychlosti byl posunut na 300 km/h, i když takového tempa zatím auto nedosáhlo. Třeba někdy příště.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. G-Power BMW M550d Touring
  2. Fotogalerie: G-Power BMW M550d Touring
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

včera | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků