G-Power 5.0 Highline: BMW M6 v předstihu

Tuningová firma G-Power se rozhodla předběhnout BMW a na Motor Show v Essenu představila vlastní úpravu kupé BMW 645i. U motoru 4.5 V8 převrtali válce a zdvihli tak objem na rovných 5.0 l. Při konečném vyladění se zvedl výkon z 245 kW (333 k) na 309 kW (420 k). Maximální točivý moment 540 Nm je o 90 Nm vyšší, než má sériová šestsetčtyřicetpětka.

Poznámka: M6 nebude mít dle nových informací původně uváděný motor 5.5 V10 s výkon 550 koní, ale stejný motor jako má M5, tedy 5.0 V10 s výkonem 507 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M6

Sprint z nuly na 100 km/h zvládne G6 5.0 Highline za 4,8 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 285 km/h. Správný sportovní zvuk zajišťuje tlumič výfuku, který je zakončen dvěma dvojitými chromovanými koncovkami. Optický kit je exkluzivní, decentní, nebije do očí, ale přesto okamžitě poznáte, že nejde o sériovou verzi 645i.

Přední náprava má disky z lehkých slitin 9x20 palců a pneumatiky 245/30. Zadní náprava je osazena ráfky 10,5x20 palců a pneumatikami o rozměrech 295/25. Podvozek se vpředu spustil o 25 mm a o 20 mm vzadu. Proti zvýšenému výkonu se postavily zvětšené odvětrávané brzdy: přední kotouče o průměru 385 mm svírají šestipístkové třmeny, zadní kotouče mají 355 mm také s šestipístkovými třmeny.

Své BMW 645i si můžete nechat upravit i vevnitř. G-Power dodá luxusní kožené čalounění, opěrku nohy, madlo řadící páky a další doplňky z hliníku. Kompletní interiér vás přijde na 14 600 euro, přepracování motoru na 33 000 euro, aerodynamický kit na 9 600 euro atd. Celé nové G6 5.0 Highline od firmy G-Power stojí 210 000 euro a objednat si jej můžete přímo na výstavě v Essenu. Vyvstává ale otázka, proč si upravené auto kupovat, když za cca polovinu bude originální M6 s vyšším výkonem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power 5.0 Highline

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků