G-Power 5.0 Highline: BMW M6 v předstihu

Tuningová firma G-Power se rozhodla předběhnout BMW a na Motor Show v Essenu představila vlastní úpravu kupé BMW 645i. U motoru 4.5 V8 převrtali válce a zdvihli tak objem na rovných 5.0 l. Při konečném vyladění se zvedl výkon z 245 kW (333 k) na 309 kW (420 k). Maximální točivý moment 540 Nm je o 90 Nm vyšší, než má sériová šestsetčtyřicetpětka.

Poznámka: M6 nebude mít dle nových informací původně uváděný motor 5.5 V10 s výkon 550 koní, ale stejný motor jako má M5, tedy 5.0 V10 s výkonem 507 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW M6

Sprint z nuly na 100 km/h zvládne G6 5.0 Highline za 4,8 s. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 285 km/h. Správný sportovní zvuk zajišťuje tlumič výfuku, který je zakončen dvěma dvojitými chromovanými koncovkami. Optický kit je exkluzivní, decentní, nebije do očí, ale přesto okamžitě poznáte, že nejde o sériovou verzi 645i.

Přední náprava má disky z lehkých slitin 9x20 palců a pneumatiky 245/30. Zadní náprava je osazena ráfky 10,5x20 palců a pneumatikami o rozměrech 295/25. Podvozek se vpředu spustil o 25 mm a o 20 mm vzadu. Proti zvýšenému výkonu se postavily zvětšené odvětrávané brzdy: přední kotouče o průměru 385 mm svírají šestipístkové třmeny, zadní kotouče mají 355 mm také s šestipístkovými třmeny.

Své BMW 645i si můžete nechat upravit i vevnitř. G-Power dodá luxusní kožené čalounění, opěrku nohy, madlo řadící páky a další doplňky z hliníku. Kompletní interiér vás přijde na 14 600 euro, přepracování motoru na 33 000 euro, aerodynamický kit na 9 600 euro atd. Celé nové G6 5.0 Highline od firmy G-Power stojí 210 000 euro a objednat si jej můžete přímo na výstavě v Essenu. Vyvstává ale otázka, proč si upravené auto kupovat, když za cca polovinu bude originální M6 s vyšším výkonem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
G-Power 5.0 Highline

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

dnes | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků