Vypadá jako tradiční indické vozítko, ale design je jako z počítačové hry Cyberpunk 2077 nebo od Tesly.
Na nedávno proběhlém indickém autosalonu Bharat Mobility Global Expo se korejská značka pochlubila zajímavými koncepty tříkolek a čtyřkolek, které perfektně zapadají do tamního provozu. Vychází z koncepce a rozměrů známého tuk-tuku, také známého jako auto rikša, baby taxi, bao-bao a pod řadou dalších jmen napříč Asií.
Původní koncepce těchto vozů vznikla ve 30. letech v Japonsku a kombinovala přední jednostopou nápravu s řídítky a zadní dvoustopou nápravu, ohledně nástaveb pak panovala extrémní variabilita – mohly být užitkové i osobní. V Evropě známe podobná vozidla, motorové tříkolky byly populární zejména v počátcích automobilismu a později ve formě poválečného modelu Piaggio Ape.
Automobilka Hyundai na právě představených konceptech spolupracovala se společností TVS Motor Company, předním indickým výrobcem motocyklů. První z modelů nese název E3W a má jedno kolo vpředu a dvě vzadu – jde o moderní vizi tradiční auto rikši na elektrický pohon, která může plnit funkce dojíždění na krátké vzdálenosti, jízdy v úzkých uličkách nebo hustém provozu a také poskytovat lepší jízdní komfort díky správně dimenzovaným pneumatikám a chytrému odpružení. Nechybí zde ani naviják, pokud řidič s posádkou či nákladem někde uvíznou. Pro období monzunů je pak koncept vybaven systémem pro zvětšení světlé výšky, aby si poradil se zaplavenými silnicemi nebo ulicemi.
Ze stejných základů vychází koncept E4W – vpředu má dvě kola, stejně jako tříkolka ale nabízí modulární vnitřek s mnoha možnostmi uspořádání sedadel, nákladového prostoru, počtu dveří a s praktickou plochou podlahou. Hyundai zároveň upozorňuje na využití laků absorbujících vysoké teploty a vodě i vlhkosti odolné materiály, které zaručují pohodlný a spolehlivý provoz i v náročných klimatických podmínkách. Z hlediska výroby pak koncepty využívají lokální zdroje s ohledem na udržitelnost.
Nápad na elektrický tuk-tuk samozřejmě není v dnešní době úplně originální, nabízejí je firmy z celého světa a například v Číně (největším světovém výrobci auto rikš) a Indii zaznamenal tento typ vozu rapidní nárůsty prodejů již před mnoha lety. První auto rikši s elektrickým pohonem vznikaly v domácích dílnách, rané pokusy o větší výrobu proběhly v 90. letech v indickém Zemědělském výzkumném ústavu Nimbkar. Zajímavé je, že konkrétně v Indii zakázal provoz v Dillí tamní vrchní soud, plná legalizace napříč celou zemí proběhla v roce 2015 za podmínky získání registrační značky a platného pojištění.