Futuristický Peugeot 4002 vytvořil vítěz soutěže. Proč se nikdy nevyráběl?

Koncept Peugeot 4002 spatřil světlo světa už v roce 2003. Klidně by ale obstál v tvrdé konkurenci futuristických konceptů posledních let. Jaký je jeho příběh?

Ne, neukazujeme vám nějaký nový supersport automobilky Peugeot. Díváte se na koncept oficiálně představený v roce 2003. Zajímavostí je, že jej nevytvořili designéři francouzské značky. O design se postaral vítěz soutěže  Peugeot Design Competition. 

Koncern PSA vypsal v roce 2002 za nejlepší design hlavní cenu 5.000 eur. Celkově se soutěže zůčastnilo 2.800 ůčastníků z 90 zemí světa. Vítězem se nakonec stal 32letý německý designér Stefan Schulze. Ten se podle poroty nejlépe popasoval se zadaným úkolem. Soutěžící měli vytvořit automobil, který by mohla automobilka v příštích letech vyvinout. Zároveň měl být plný stylových odkazů na klasické modely Peugeotu let minulých. 

Zapomenuté koncepty: Dodge Demon měl být levnější verzí sporťáku Viper

Zapomenuté koncepty: Dodge Demon měl být levnější verzí sporťáku Viper

Stefan Schulze vzal inspiraci z modelu 402 z 30. let minulého století. Vznikl tak jeho retro-futuristický model, který šokoval odbornou i laickou veřejnost. Ten se automobilka rozhodla i vyrobit ve skutečné velikosti.

Netradiční kousek zažil svojí oficiální premiéru na frankfurtském autosalonu v roce 2003, nedávno mu tedy bylo už črnáct let. Šlo ale o čistě designový koncept. Nikdy se nepočítalo s jeho produkční verzí. Proto nejsou k dispozici ani technické specifikace vozu. 

Peugeot 4002

Debut: Frankfurtský autosalon 2003

Specifikace: Neznámé.

Proč si jej pamatovat: I když je tomu těžké uvěřit, tohle skutečně není aktuální koncept. Peugeot již před 14 lety zřejmě věděl více než ostatní.

Peugeot 4002 byl vytvořen z hliníku a laminátu. Působivý vzhled dokonale dotvářela 21palcová kola. Na první pohled si můžete všimnout také netradičního umístění zrcátek. Motor měl být podle návrh německého designéra umístěný uprostřed, čtyři koncovky výfuku zase našly své elegantné místo v zadním nárazníku.

Jaký je s odstupem času váš názor? Sdělte nám jej v diskusi pod článkem!

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků