Futuristický Chevrolet Chaparral 2X se pyšní laserovým pohonem

Chevrolet na autosalon v Los Angeles přivezl velmi zvláštní futuristický koncept závodního vozu budoucnosti. Nese jmébo Chaparral 2X a vzpomíná na slavnou, leč krátkou historii velmi inovativních vozů Chaparral ze 60. let dvacátého století. Legendární závodní stroje jako první využívaly aerodynamické prvky ke zvýšení přítlaku nebo (u modelu Chaparral 2J) dokonce přísavný efekt. Plno jejich novátorských řešení ale bylo brzy zakázáno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní auto s laserovým pohonem a rázovými vlnami ovládanou aktivní aerodynamikou skutečně ještě svět nespatřil

Chevrolet Chaparral 2X je podobně revoluční. K pohonu totiž slouží laserový propulzní systém napájený z akumulátorů. Jak to funguje? Na to bychom se asi měli zeptat nějakého fyzika, ale principiálně jde o to, že jednotka s laserovým paprskem umístěná uprostřed vytváří laserové pulzy.

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Ty dopadají na zaostřovací kryt a vytvářejí rázové vlny, které pak ženou auto vpřed. Laser o výkonu 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňují stroji Chaparral 2X dosáhnout na maximální rychlost 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Chaparral 2X si nyní můžete vyzkoušet v závodní hře Gran Turismo 6. Auto je ke stažení zdarma jako součást nové aktualizace

Chevrolet Chaparral 2X přišel také s velmi futuristickým řešením aerodynamiky právě pomocí rázových vln, které vytváří laserový pohon, v jejichž směru lze ovládat aktivní aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotřebuje velké zadní křídlo. Zajímavostí je i umístění pilota, který v autě leží hlavou dopředu. To si vynutilo právě řešení aerodynamiky a obtékání vzduchu.

Novinku si můžete prohlédnout na autosalonu v Los Angeles v měřítku 1:1, ale dokonce se už můžete i svézt. A pěkně v teple svého obýváku. Chevrolet totiž při návrhu stroje spolupracoval s designéry závodního simulátoru Gran Turismo 6 a auto poskytl zdarma ke stažení v nové aktualizaci hry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků