Futuristický Chevrolet Chaparral 2X se pyšní laserovým pohonem

Chevrolet na autosalon v Los Angeles přivezl velmi zvláštní futuristický koncept závodního vozu budoucnosti. Nese jmébo Chaparral 2X a vzpomíná na slavnou, leč krátkou historii velmi inovativních vozů Chaparral ze 60. let dvacátého století. Legendární závodní stroje jako první využívaly aerodynamické prvky ke zvýšení přítlaku nebo (u modelu Chaparral 2J) dokonce přísavný efekt. Plno jejich novátorských řešení ale bylo brzy zakázáno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní auto s laserovým pohonem a rázovými vlnami ovládanou aktivní aerodynamikou skutečně ještě svět nespatřil

Chevrolet Chaparral 2X je podobně revoluční. K pohonu totiž slouží laserový propulzní systém napájený z akumulátorů. Jak to funguje? Na to bychom se asi měli zeptat nějakého fyzika, ale principiálně jde o to, že jednotka s laserovým paprskem umístěná uprostřed vytváří laserové pulzy.

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Ty dopadají na zaostřovací kryt a vytvářejí rázové vlny, které pak ženou auto vpřed. Laser o výkonu 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňují stroji Chaparral 2X dosáhnout na maximální rychlost 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Chaparral 2X si nyní můžete vyzkoušet v závodní hře Gran Turismo 6. Auto je ke stažení zdarma jako součást nové aktualizace

Chevrolet Chaparral 2X přišel také s velmi futuristickým řešením aerodynamiky právě pomocí rázových vln, které vytváří laserový pohon, v jejichž směru lze ovládat aktivní aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotřebuje velké zadní křídlo. Zajímavostí je i umístění pilota, který v autě leží hlavou dopředu. To si vynutilo právě řešení aerodynamiky a obtékání vzduchu.

Novinku si můžete prohlédnout na autosalonu v Los Angeles v měřítku 1:1, ale dokonce se už můžete i svézt. A pěkně v teple svého obýváku. Chevrolet totiž při návrhu stroje spolupracoval s designéry závodního simulátoru Gran Turismo 6 a auto poskytl zdarma ke stažení v nové aktualizaci hry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků