Futuristický Chevrolet Chaparral 2X se pyšní laserovým pohonem

Chevrolet na autosalon v Los Angeles přivezl velmi zvláštní futuristický koncept závodního vozu budoucnosti. Nese jmébo Chaparral 2X a vzpomíná na slavnou, leč krátkou historii velmi inovativních vozů Chaparral ze 60. let dvacátého století. Legendární závodní stroje jako první využívaly aerodynamické prvky ke zvýšení přítlaku nebo (u modelu Chaparral 2J) dokonce přísavný efekt. Plno jejich novátorských řešení ale bylo brzy zakázáno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní auto s laserovým pohonem a rázovými vlnami ovládanou aktivní aerodynamikou skutečně ještě svět nespatřil

Chevrolet Chaparral 2X je podobně revoluční. K pohonu totiž slouží laserový propulzní systém napájený z akumulátorů. Jak to funguje? Na to bychom se asi měli zeptat nějakého fyzika, ale principiálně jde o to, že jednotka s laserovým paprskem umístěná uprostřed vytváří laserové pulzy.

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Ty dopadají na zaostřovací kryt a vytvářejí rázové vlny, které pak ženou auto vpřed. Laser o výkonu 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňují stroji Chaparral 2X dosáhnout na maximální rychlost 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Chaparral 2X si nyní můžete vyzkoušet v závodní hře Gran Turismo 6. Auto je ke stažení zdarma jako součást nové aktualizace

Chevrolet Chaparral 2X přišel také s velmi futuristickým řešením aerodynamiky právě pomocí rázových vln, které vytváří laserový pohon, v jejichž směru lze ovládat aktivní aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotřebuje velké zadní křídlo. Zajímavostí je i umístění pilota, který v autě leží hlavou dopředu. To si vynutilo právě řešení aerodynamiky a obtékání vzduchu.

Novinku si můžete prohlédnout na autosalonu v Los Angeles v měřítku 1:1, ale dokonce se už můžete i svézt. A pěkně v teple svého obýváku. Chevrolet totiž při návrhu stroje spolupracoval s designéry závodního simulátoru Gran Turismo 6 a auto poskytl zdarma ke stažení v nové aktualizaci hry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 15 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky