Futuristický Chevrolet Chaparral 2X se pyšní laserovým pohonem

Chevrolet na autosalon v Los Angeles přivezl velmi zvláštní futuristický koncept závodního vozu budoucnosti. Nese jmébo Chaparral 2X a vzpomíná na slavnou, leč krátkou historii velmi inovativních vozů Chaparral ze 60. let dvacátého století. Legendární závodní stroje jako první využívaly aerodynamické prvky ke zvýšení přítlaku nebo (u modelu Chaparral 2J) dokonce přísavný efekt. Plno jejich novátorských řešení ale bylo brzy zakázáno.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Závodní auto s laserovým pohonem a rázovými vlnami ovládanou aktivní aerodynamikou skutečně ještě svět nespatřil

Chevrolet Chaparral 2X je podobně revoluční. K pohonu totiž slouží laserový propulzní systém napájený z akumulátorů. Jak to funguje? Na to bychom se asi měli zeptat nějakého fyzika, ale principiálně jde o to, že jednotka s laserovým paprskem umístěná uprostřed vytváří laserové pulzy.

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Wet Rod Jet Ski: Když potřebujete osmiválec z Corvette pro jízdu na vodě

Ty dopadají na zaostřovací kryt a vytvářejí rázové vlny, které pak ženou auto vpřed. Laser o výkonu 671 kW (913 koní) a pneumatický generátor umožňují stroji Chaparral 2X dosáhnout na maximální rychlost 384 km/h. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Koncept Chaparral 2X si nyní můžete vyzkoušet v závodní hře Gran Turismo 6. Auto je ke stažení zdarma jako součást nové aktualizace

Chevrolet Chaparral 2X přišel také s velmi futuristickým řešením aerodynamiky právě pomocí rázových vln, které vytváří laserový pohon, v jejichž směru lze ovládat aktivní aerodynamiku auta. Chaparral 2X tak nepotřebuje velké zadní křídlo. Zajímavostí je i umístění pilota, který v autě leží hlavou dopředu. To si vynutilo právě řešení aerodynamiky a obtékání vzduchu.

Novinku si můžete prohlédnout na autosalonu v Los Angeles v měřítku 1:1, ale dokonce se už můžete i svézt. A pěkně v teple svého obýváku. Chevrolet totiž při návrhu stroje spolupracoval s designéry závodního simulátoru Gran Turismo 6 a auto poskytl zdarma ke stažení v nové aktualizaci hry.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test Dacia Duster II dCi 110 4x4: Pouze pro silnici je jí škoda

Dacia Duster II 1.5 dCi 4x4

Příroda vytvořila v polovině ledna opravdu vhodné podmínky pro testování nové generace oblíbeného SUV Dacia Duster. Jezdili jsme s ním v hlubokém bahně i na zasněžených silnicích.

včera | Radek Pecák | 11 příspěvků
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

21.  1.  2018 | Jan Mička | 30 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků