Futuristické elektroformule vypadají famózně. Ale jsou to stále formule?

Společnost dodávající šasi pro monoposty Formule E ukázala první koncepční návrhy vozů pro příští rok. Vypadají pěkně, ale s formulemi nemají mnoho společného.

Dodavatelem šasi pro šampionát elektrických formulí je společnost Spark Racing Technologies. Mezinárodní automobilová federace, která šampionát pořádá, vybrala firmu jako nejvhodnějšího kandidáta pro konstrukci nových monopostů.

Vzpomínáte? Monstrum Renaultu z roku 1994 poháněl motor z F1!

Vzpomínáte? Monstrum Renaultu z roku 1994 poháněl motor z F1!

SRT bude při stavbě nových vozů spolupracovat s technickým partnerem Dallara. I když letošní sezona Formule E začala teprve nedávno, už nyní poslala společnost do světa snímky konceptu. Ty naznačují, jak by elektroformule mohly vypadat příští rok.

Při přípravě nového podvozku dbají tvůrci na kvalitu aerodynamiky i nižší hmotnost. Odhaduje se, že vozy budou o zhruba 40 kilogramů lehčí, o což se postarají zcela nové materiály. V útrobách se pak budou schovávat ještě silnější baterie, které na zakázku vyrobí McLaren Applied Technologies.

BMW se do Formule 1 nevrátí. Dává přednost elektrickým soutěžím

BMW se do Formule 1 nevrátí. Dává přednost elektrickým soutěžím

Formule budoucnosti vypadají hezky, někteří fanoušci s nimi ale spokojeni nejsou. Koncepční návrhy totiž představují vozy se zakrytými koly a uzavřeným kokpitem. Podle mnohých toto již není monopost formule, ale zkrátka jen další závodní prototyp.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků