Poláci vytvořili z Mustangu moderní FSO Warszawa. Fordu se to nelíbí

Polská společnost KHM Motor Poland se rozhodla přivést na svět moderní verzi kultovního FSO Warszawa z 50. let. Bohužel, s projektem má menší neshody automobilka Ford.

FSO Warszawa M20 z 50. let minulého století se považuje za jedno z prvních sériově vyráběných vozů na území Polska. A přestože jde vlastně o licenční verzi sovětského GAZu M20 Poběda, v polské historii má varšavské FSO se splývající zádí určitě čestné místo. Právě tento model se nyní do současnosti rozhodla uvést zpět firma KHM Motor Poland, jež má podle všeho takových projektů v rukávu hned několik.  

Bohužel, kdo by čekal od píky vyrobený unikát připomínající minulost, nebude asi potěšen. Moderní „Varšavu“ totiž firma postavila na základě současného Fordu Mustang GT s pětilitrovým osmiválcem. Trochu nečekaně pak byla nově vytvořená snižující se záď osazena LED svítilnami z Mercedesu-AMG GT.

Ford láká na své plně elektrické SUV. Bude inspirováno Mustangem

Ford láká na své plně elektrické SUV. Bude inspirováno Mustangem

Překapotovaný Mustang dostal samozřejmě i novou příď, která mřížkou chladiče a středovou lištou odkazuje na staré FSO, přičemž více prolisovaná je nyní i kapota. Ačkoliv je originální Warszawa čtyřdveřovým vozem, moderní Warszawě M20 GT zůstává díky základu v Mustangu pouze dvojice dveří. Jedná se tak spíše o sportovní GT než v minulosti o praktický automobil střední třídy.

Interiér má taktéž původ ve Fordu. Rozsáhle je však oděn do krémové kůže a spousty hliníkových či chromovaných detailů. Největší změnu nicméně podstoupil středový panel, kde byl nasazen rozměrný dotykový displej infotainmentu a mezi výdechy klimatizace je umístěno logo „Warszawa“.

Ford už vyrobil 10 milionů Mustangů. Takto vypadala ohromná oslava

Ford už vyrobil 10 milionů Mustangů. Takto vypadala ohromná oslava

S technikou Fordu Mustang si ovšem společnost KHM Motor Poland docela zavařila. Firma totiž měla v médiích uvádět, že vůz byl ověřen evropským oddělením automobilky Ford a že s polskou značkou na projektu spolupracovala. Tyto informace však nyní mluvčí Fordu vyvrátil.

„S ohledem na informace o údajné kooperaci mezi KHM Motor Poland a Ford of Europe při realizaci projektu Warszawa M20 GT bychom chtěli uvést, že nebyla podepsána žádná smlouva o spolupráci značky Ford s touto společností. Použití log Fordu s informacemi o spolupráci na webu KHM Motor Poland je tedy bezpředmětné a nezákonné,“ zaznělo od evropského oddělení Fordu.

Takto SSSR nabízel auta západu. Podívejte se na dobové propagační fotky

Takto SSSR nabízel auta západu. Podívejte se na dobové propagační fotky

Pro polskou značku tedy nejde o zrovna pozitivní reklamu při startu takto ambiciózního projektu. Cenovka za přestavený Mustang zatím nebyla zveřejněna. Bude se každopádně jednat o malosériovou výrobu založenou na poptávce.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4M (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 38 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků