Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Ne, to opravdu není nové okruhové Ferrari F2006. Jste nadšenci do formulí a toužíte mít jednu doma? Dva inženýři vývojového týmu McLaren by vám mohli splnit váš sen. Freestream T1 má pod kapotou motor 2,4 V8 o výkonu 353 kW (480 k) a stovka pod tři sekundy je pro něj snadným sousten...
Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Dva inženýři, kteří pracují ve vývojovém středisku týmu McLaren, postavili projekt na vlastní pěst. Vůz s názvem Freestream T1 má magický poměr hmotnosti a výkonu vyšší než jedna. Celková hmotnost kapotované formule je 465 kg a osmiválcový motor o objemu 2,4 l (stejné parametry jako u F1) má výkon 353 kW (480 k). Závodní monoposty mají se stejným agregátem výkon přes 700 koní, ale Freestram T1 je naladěn více na spolehlivost a výdrž.

Freestream T1 akceleruje z klidu na stovku za pouhých 2,5 s. Výrobci tvrdí, že v extrémních situacích může být pilot vystaven přetížení až 3 G. Pocity při řízení se prý dají přirovnat jízdě s prototypy závodu Le Mans a formule 1. Inženýři Ben Scott-Geddes a Graham Halstead odhadují, že budou schopni produkovat zhruba 25 vozů za rok.


Freestream T1

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2008
Stav: 252 737 km
Cena: 102 000 Kč
Renault Thalia 1,2
Rok výroby: 2007
Stav: 156 314 km
Cena: 56 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků