Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Ne, to opravdu není nové okruhové Ferrari F2006. Jste nadšenci do formulí a toužíte mít jednu doma? Dva inženýři vývojového týmu McLaren by vám mohli splnit váš sen. Freestream T1 má pod kapotou motor 2,4 V8 o výkonu 353 kW (480 k) a stovka pod tři sekundy je pro něj snadným sousten...
Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Dva inženýři, kteří pracují ve vývojovém středisku týmu McLaren, postavili projekt na vlastní pěst. Vůz s názvem Freestream T1 má magický poměr hmotnosti a výkonu vyšší než jedna. Celková hmotnost kapotované formule je 465 kg a osmiválcový motor o objemu 2,4 l (stejné parametry jako u F1) má výkon 353 kW (480 k). Závodní monoposty mají se stejným agregátem výkon přes 700 koní, ale Freestram T1 je naladěn více na spolehlivost a výdrž.

Freestream T1 akceleruje z klidu na stovku za pouhých 2,5 s. Výrobci tvrdí, že v extrémních situacích může být pilot vystaven přetížení až 3 G. Pocity při řízení se prý dají přirovnat jízdě s prototypy závodu Le Mans a formule 1. Inženýři Ben Scott-Geddes a Graham Halstead odhadují, že budou schopni produkovat zhruba 25 vozů za rok.


Freestream T1
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 42 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků