Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Ne, to opravdu není nové okruhové Ferrari F2006. Jste nadšenci do formulí a toužíte mít jednu doma? Dva inženýři vývojového týmu McLaren by vám mohli splnit váš sen. Freestream T1 má pod kapotou motor 2,4 V8 o výkonu 353 kW (480 k) a stovka pod tři sekundy je pro něj snadným sousten...
Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Dva inženýři, kteří pracují ve vývojovém středisku týmu McLaren, postavili projekt na vlastní pěst. Vůz s názvem Freestream T1 má magický poměr hmotnosti a výkonu vyšší než jedna. Celková hmotnost kapotované formule je 465 kg a osmiválcový motor o objemu 2,4 l (stejné parametry jako u F1) má výkon 353 kW (480 k). Závodní monoposty mají se stejným agregátem výkon přes 700 koní, ale Freestram T1 je naladěn více na spolehlivost a výdrž.

Freestream T1 akceleruje z klidu na stovku za pouhých 2,5 s. Výrobci tvrdí, že v extrémních situacích může být pilot vystaven přetížení až 3 G. Pocity při řízení se prý dají přirovnat jízdě s prototypy závodu Le Mans a formule 1. Inženýři Ben Scott-Geddes a Graham Halstead odhadují, že budou schopni produkovat zhruba 25 vozů za rok.


Freestream T1
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků