Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Ne, to opravdu není nové okruhové Ferrari F2006. Jste nadšenci do formulí a toužíte mít jednu doma? Dva inženýři vývojového týmu McLaren by vám mohli splnit váš sen. Freestream T1 má pod kapotou motor 2,4 V8 o výkonu 353 kW (480 k) a stovka pod tři sekundy je pro něj snadným sousten...
Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Dva inženýři, kteří pracují ve vývojovém středisku týmu McLaren, postavili projekt na vlastní pěst. Vůz s názvem Freestream T1 má magický poměr hmotnosti a výkonu vyšší než jedna. Celková hmotnost kapotované formule je 465 kg a osmiválcový motor o objemu 2,4 l (stejné parametry jako u F1) má výkon 353 kW (480 k). Závodní monoposty mají se stejným agregátem výkon přes 700 koní, ale Freestram T1 je naladěn více na spolehlivost a výdrž.

Freestream T1 akceleruje z klidu na stovku za pouhých 2,5 s. Výrobci tvrdí, že v extrémních situacích může být pilot vystaven přetížení až 3 G. Pocity při řízení se prý dají přirovnat jízdě s prototypy závodu Le Mans a formule 1. Inženýři Ben Scott-Geddes a Graham Halstead odhadují, že budou schopni produkovat zhruba 25 vozů za rok.


Freestream T1
S Audi e-tron GT quattro poprvé v Česku: Zlato, dneska se radši nemaluj

Audi e-tron GT quattro

V rámci přivítání žhavé novinky na českém trhu nás české zastoupení Audi pozvalo na první projížďku s modelem e-tron GT. Vzali jsme si základní specifikaci.

8.  4.  2021 | Vladimír Kadera
TEST Audi e-tron S Sportback: Rychlost a luxus v základu, lehká noha volitelně

Audi e-tron S

Pohybuje se tiše, přesto není nenápadné. Umí jezdit velmi svižně, ale lépe se cítí v uvolněném tempu. Audi e-tron S je i v akčním hávu s karoserií Sportback rozporuplné, ale kvalitní auto.

6.  4.  2021 | Richard Herbich
TEST Hyundai Nexo FCEV: Budoucnost může vypadat i takto. Je to dobrý směr?

Hyundai Nexo FCEV

Na Hyundai Nexo v Česku ještě nejsme dostatečně připraveni. I tak jsme si ho ale zkusili a zjistili, že je to moc fajn auto.

4.  4.  2021 | Vladimír Kadera