Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Ne, to opravdu není nové okruhové Ferrari F2006. Jste nadšenci do formulí a toužíte mít jednu doma? Dva inženýři vývojového týmu McLaren by vám mohli splnit váš sen. Freestream T1 má pod kapotou motor 2,4 V8 o výkonu 353 kW (480 k) a stovka pod tři sekundy je pro něj snadným sousten...
Freestream T1: kapotovaná formule se stovkou za 2,5 s

Dva inženýři, kteří pracují ve vývojovém středisku týmu McLaren, postavili projekt na vlastní pěst. Vůz s názvem Freestream T1 má magický poměr hmotnosti a výkonu vyšší než jedna. Celková hmotnost kapotované formule je 465 kg a osmiválcový motor o objemu 2,4 l (stejné parametry jako u F1) má výkon 353 kW (480 k). Závodní monoposty mají se stejným agregátem výkon přes 700 koní, ale Freestram T1 je naladěn více na spolehlivost a výdrž.

Freestream T1 akceleruje z klidu na stovku za pouhých 2,5 s. Výrobci tvrdí, že v extrémních situacích může být pilot vystaven přetížení až 3 G. Pocity při řízení se prý dají přirovnat jízdě s prototypy závodu Le Mans a formule 1. Inženýři Ben Scott-Geddes a Graham Halstead odhadují, že budou schopni produkovat zhruba 25 vozů za rok.


Freestream T1
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků