Freddie Mercury a jeho auta: Bohemian Rhapsody a kapka bizarnosti

Supersporty jste moc v garáži Freddieho Mercuryho nepotkali. Pokud však šlo o luxusní limuzíny, vybrat si uměl.

Do kin se dostal snímek Bohemian Rhapsody, který pojednává také o životě jedné z největších hvězd populární hudby, Freddieho Mercuryho. Ten měl vcelku vkus i na auta, která i v letech sedmdesátých či osmdesátých byla nedílnou součástí každé hvězdy hudebního a hereckého světa.

Jeho vozový park byl okázalý jako on sám. Tohle jsou ta nejzajímavější auta z garáže Freddieho Mercuryho. Spojuje je především fakt, že mu šlo o luxus a pohodlí mnohem více než o ostatní atributy.

Jako král

To nejzajímavější je zároveň nejstarší. Pohled na Studebaker Champion modelového roku 1950 nemůže nikoho nechat chladným. Se specificky tvarovanou maskou vypadá, jako kdyby utekla z vesmírného programu NASA. Sám Freddie se s autem nechal zvěčnit na přiložené fotografii, což běžně nedělal.

Cristiano Ronaldo a jeho auta: Extravert je i na silnicích, chce výkon

Cristiano Ronaldo a jeho auta: Extravert je i na silnicích, chce výkon

Model Champion je nejúspěšnější kapitolou americké automobilky Studebaker. Od roku 1938 celých dvacet let držel výrobce těsně nad hranicí bankrotu. Mercury měl model třetí generace ze závěru produkce, když už zájem opadal. I přesto, že vůz vynikal nízkou spotřebou šestiválcového motoru o objemu 2,8 litru. Spotřebou paliva, která se tehdy začala kvůli krizi řešit i za oceánem.

Skupina Queen. V jejich začátcích si z docela zřejmých důvodů Mercury koupil Daimler Limousine. Britská automobilka spojená s Jaguarem vyráběla limuzínu DS240 v prodloužené verzi především pro monarchy a hlavy státu. A čím jiným než autem pro královnu by měl jezdit frontman The Queen?

V roce 1974 si Mercury pořídil něco podobně aristokratického. A sice Rolls-Royce Silver Shadow. Ve voze nalakovaném do stříbrné metalízy se již nechal vozit šoférem. Konkrétní auto užíval až do své smrti v roce 1991, je tedy jedním ze zpěvákových nejpodstatnějších automobilových milníků. Poté bylo vydraženo v aukci.

Pohodlí. A taky trochu bizarnosti

Své dva „královské" Daimlery v roce 1986 Mercury vyměnil za Mercedes. Konkrétně limuzínu 420SEL. Rovněž mu vydržel až do smrti a údajně s ním najezdil hodně kilometrů na denní bázi. Vydražen byl v roce 1996 ve slavné aukční síni RM Sothebys. Později byl však slavný vůz umístěn ve stodole, kde chátral. Jistý Ross Waite jej poté koupil ve špatném stavu a opět jej prodal, protože na rekonstrukci neměl peníze.

Legendární závod proti vlaku: Takto kdysi Bentley propagovalo svá auta

Legendární závod proti vlaku: Takto kdysi Bentley propagovalo svá auta

Když v osmdesátých letech Mercury koupil apartmán v New Yorku, potřeboval také nějaké to auto do města. Na dopravu ve „velkém jablku" si skutečně koupil Town Car. Akorát, že tady to označení úplně nesedí. Jedná se totiž o slavný model Lincolnu, velký pětimetrový sedan s osmiválcem pod kapotou.

Pokud jde o bizarnosti v automobilové sbírce Freddieho Mercuryho, moc jich není. Avšak přeci jen se něco najde. Co třeba otevřená verze původního Range Roveru s osmiválcem? Ten již neskončil v aukci, ale dosud jej vlastní bubeník skupiny Queen, Roger Taylor, který je velkým fanouškem aut.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 62 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků