Freddie Mercury a jeho auta: Bohemian Rhapsody a kapka bizarnosti

Supersporty jste moc v garáži Freddieho Mercuryho nepotkali. Pokud však šlo o luxusní limuzíny, vybrat si uměl.

Do kin se dostal snímek Bohemian Rhapsody, který pojednává také o životě jedné z největších hvězd populární hudby, Freddieho Mercuryho. Ten měl vcelku vkus i na auta, která i v letech sedmdesátých či osmdesátých byla nedílnou součástí každé hvězdy hudebního a hereckého světa.

Jeho vozový park byl okázalý jako on sám. Tohle jsou ta nejzajímavější auta z garáže Freddieho Mercuryho. Spojuje je především fakt, že mu šlo o luxus a pohodlí mnohem více než o ostatní atributy.

Jako král

To nejzajímavější je zároveň nejstarší. Pohled na Studebaker Champion modelového roku 1950 nemůže nikoho nechat chladným. Se specificky tvarovanou maskou vypadá, jako kdyby utekla z vesmírného programu NASA. Sám Freddie se s autem nechal zvěčnit na přiložené fotografii, což běžně nedělal.

Cristiano Ronaldo a jeho auta: Extravert je i na silnicích, chce výkon

Cristiano Ronaldo a jeho auta: Extravert je i na silnicích, chce výkon

Model Champion je nejúspěšnější kapitolou americké automobilky Studebaker. Od roku 1938 celých dvacet let držel výrobce těsně nad hranicí bankrotu. Mercury měl model třetí generace ze závěru produkce, když už zájem opadal. I přesto, že vůz vynikal nízkou spotřebou šestiválcového motoru o objemu 2,8 litru. Spotřebou paliva, která se tehdy začala kvůli krizi řešit i za oceánem.

Skupina Queen. V jejich začátcích si z docela zřejmých důvodů Mercury koupil Daimler Limousine. Britská automobilka spojená s Jaguarem vyráběla limuzínu DS240 v prodloužené verzi především pro monarchy a hlavy státu. A čím jiným než autem pro královnu by měl jezdit frontman The Queen?

V roce 1974 si Mercury pořídil něco podobně aristokratického. A sice Rolls-Royce Silver Shadow. Ve voze nalakovaném do stříbrné metalízy se již nechal vozit šoférem. Konkrétní auto užíval až do své smrti v roce 1991, je tedy jedním ze zpěvákových nejpodstatnějších automobilových milníků. Poté bylo vydraženo v aukci.

Pohodlí. A taky trochu bizarnosti

Své dva „královské" Daimlery v roce 1986 Mercury vyměnil za Mercedes. Konkrétně limuzínu 420SEL. Rovněž mu vydržel až do smrti a údajně s ním najezdil hodně kilometrů na denní bázi. Vydražen byl v roce 1996 ve slavné aukční síni RM Sothebys. Později byl však slavný vůz umístěn ve stodole, kde chátral. Jistý Ross Waite jej poté koupil ve špatném stavu a opět jej prodal, protože na rekonstrukci neměl peníze.

Legendární závod proti vlaku: Takto kdysi Bentley propagovalo svá auta

Legendární závod proti vlaku: Takto kdysi Bentley propagovalo svá auta

Když v osmdesátých letech Mercury koupil apartmán v New Yorku, potřeboval také nějaké to auto do města. Na dopravu ve „velkém jablku" si skutečně koupil Town Car. Akorát, že tady to označení úplně nesedí. Jedná se totiž o slavný model Lincolnu, velký pětimetrový sedan s osmiválcem pod kapotou.

Pokud jde o bizarnosti v automobilové sbírce Freddieho Mercuryho, moc jich není. Avšak přeci jen se něco najde. Co třeba otevřená verze původního Range Roveru s osmiválcem? Ten již neskončil v aukci, ale dosud jej vlastní bubeník skupiny Queen, Roger Taylor, který je velkým fanouškem aut.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků