Frankfurtský autosalon: kdy, kde, co a jak

Největší automobilový svátek letošního roku klepe na dveře. Jubilejní šedesátý ročník frankfurtského autosalonu přinese množství světových a evropských premiér, nachystán je též bohatý doprovodný program. Připravujeme pro vás podrobné zpravodajství.
Frankfurtský autosalon: kdy, kde, co a jak

Frankurtský autosalon platí za jednu z nejvýznamnějších automobilových akcí vůbec. Letošní ročník (v pořadí již šedesátý) slibuje atraktivní podívanou. Na výstavní ploše se odehraje celkem 125 světových premiér, 13 premiér evropských a 35 premiér německých. Za největší hvězdy autosalonu jsou označovány vozy jako Volkswagen Golf V, Opel Astra III, BMW řady 6 a další.

Do Frankfurtu se sjede 1000 vystavovatelů ze 42 zemí. Takovým počtem vystavovatelů se řadí frankfurtský autosalon mezi největší akce tohoto druhu na světě. Očekává se přes 850 000 návštěvníků, výstavní plocha přesáhne 215 000 m2. O novinkách ze světa automobilů bude veřejnost informovat kolem 10000 novinářů z Německa a dalších zemí. Nachystáno je obrovské množství doprovodných akcí.

Na seznamu nejdůležitějších vystavovatelů figurují země jako Itálie, Rakousko, Japonsko, USA, Francie, Velká Británie, Čína, Švýcarsko, Švédsko, Jižní Korea, Španělsko, cestu mezi elitu si našla také Česká republika (dle oficiálního seznamu). Slogan tohoto ročníku - The Fascination of the Car (fascinace automobily) vyjadřuje vývoj v automobilovém průmyslu. Automobily dnes již nejsou pouhým prostředkem k dopravení se z místa A do místa B, nýbrž high-tech produkty, které vzbuzují emoce.

Hodně prostoru dostane na 60. ročníku frankfurtského autosalonu také ekologie a bezpečnost provozu. Stěžejními tématy bude snižování emisí, řidiči budou moci absolvovat bezplatný test ekonomické jízdy (zahrnuje půl hodinový "výlet" ulicemi Frankfurtu), diskutovat se bude o bezpečnosti provozu (diskusi doplňuje trénink bezpečné jízdy).

Kdy a pro koho?

Jak už je na autosalonech zvykem, nejdříve si vystavené exponáty prohlédnou novináři, po nich obchodníci a nakonec veřejnost. Ve Frankfurtu dostanou novináři prostor 9. a 10. září. Ti absolvují  maratón tiskových konferencí, představování konceptů, odhalování novinek. Odborné veřejnosti jsou vyhrazeny dva následující dny tedy 11. a 12. září. Konečně 13. září se otevřou brány autosalonu také pro širokou veřejnost. Ta se bude moci kochat novinkami osm dní: od 13. do 21. září.

Otevírací doba a vstupné

Prostory výstaviště budou otevřeny denně v době od 9 do 19 hodin. Vstupenky na autosalon je možné zakoupit přímo na místě, nebo prostřednictvím internetu. Ceny vstupenek jsou následující:

  • celodenní vstupenka na odborné dny – 42 Euro
  • celodenní vstupenka na veřejné dny – 15 Euro o víkendu, 13 Euro v pracovní dny
  • děti a studenti - 7,5 Euro
  • Tělesně handicapovaní lidé - 5 Euro
  • Odpolední vstupenka (od 15 hod) - 8 Euro

Jak do Frankfurtu?

Do místa konání autosalonu se lze dopravit autem, vlakem či letadlem. Cesta automobilem se děje většinou po dálnici (Dálniční exit Frankfurt West/Messe). Parkovat je možné na připravených a dobře značených parkovištích. Z letiště míří do prostor výstaviště tramvaj číslo 16 a 19, použít lze také S Bahn – linky S3, S4, S5 a S6. Z centrální vlakového nádraží odjíždí na výstaviště tramvaj číslo 16, S Bahn – linky S3, S4, S5 a S6.

Co bude k vidění?

Ve Frankfurtu budou vystaveny automobily všech světových značek. Návštěvníky čeká množství světových, evropských i německých premiér. Seznam nejzajímavějších novinek naleznete v našem dřívějším článku.

Autorevue.cz ve Frankfurtu

Autorevue.cz bude mít ve Frankfurtu samozřejmě své zastoupení. Profesionální fotograf pro vás vyfotí všechny zajímavé novinky, aktivní člen redakce (Manfred Strnad) získá zajímavé informace, popíše atmosféru autosalonu. Zbytek redakce bude sledovat dění a přinášet aktuální zpravodajství. Pokud se do Frankfurtu z jakéhokoli důvodu nedostanete, nezoufejte. Na stránkách Autorevue.cz neleznete vše, co chcete (potřebujete) vědět.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků