Frankfurtský autosalon: kdy, kde, co a jak

Největší automobilový svátek letošního roku klepe na dveře. Jubilejní šedesátý ročník frankfurtského autosalonu přinese množství světových a evropských premiér, nachystán je též bohatý doprovodný program. Připravujeme pro vás podrobné zpravodajství.
Frankfurtský autosalon: kdy, kde, co a jak

Frankurtský autosalon platí za jednu z nejvýznamnějších automobilových akcí vůbec. Letošní ročník (v pořadí již šedesátý) slibuje atraktivní podívanou. Na výstavní ploše se odehraje celkem 125 světových premiér, 13 premiér evropských a 35 premiér německých. Za největší hvězdy autosalonu jsou označovány vozy jako Volkswagen Golf V, Opel Astra III, BMW řady 6 a další.

Do Frankfurtu se sjede 1000 vystavovatelů ze 42 zemí. Takovým počtem vystavovatelů se řadí frankfurtský autosalon mezi největší akce tohoto druhu na světě. Očekává se přes 850 000 návštěvníků, výstavní plocha přesáhne 215 000 m2. O novinkách ze světa automobilů bude veřejnost informovat kolem 10000 novinářů z Německa a dalších zemí. Nachystáno je obrovské množství doprovodných akcí.

Na seznamu nejdůležitějších vystavovatelů figurují země jako Itálie, Rakousko, Japonsko, USA, Francie, Velká Británie, Čína, Švýcarsko, Švédsko, Jižní Korea, Španělsko, cestu mezi elitu si našla také Česká republika (dle oficiálního seznamu). Slogan tohoto ročníku - The Fascination of the Car (fascinace automobily) vyjadřuje vývoj v automobilovém průmyslu. Automobily dnes již nejsou pouhým prostředkem k dopravení se z místa A do místa B, nýbrž high-tech produkty, které vzbuzují emoce.

Hodně prostoru dostane na 60. ročníku frankfurtského autosalonu také ekologie a bezpečnost provozu. Stěžejními tématy bude snižování emisí, řidiči budou moci absolvovat bezplatný test ekonomické jízdy (zahrnuje půl hodinový "výlet" ulicemi Frankfurtu), diskutovat se bude o bezpečnosti provozu (diskusi doplňuje trénink bezpečné jízdy).

Kdy a pro koho?

Jak už je na autosalonech zvykem, nejdříve si vystavené exponáty prohlédnou novináři, po nich obchodníci a nakonec veřejnost. Ve Frankfurtu dostanou novináři prostor 9. a 10. září. Ti absolvují  maratón tiskových konferencí, představování konceptů, odhalování novinek. Odborné veřejnosti jsou vyhrazeny dva následující dny tedy 11. a 12. září. Konečně 13. září se otevřou brány autosalonu také pro širokou veřejnost. Ta se bude moci kochat novinkami osm dní: od 13. do 21. září.

Otevírací doba a vstupné

Prostory výstaviště budou otevřeny denně v době od 9 do 19 hodin. Vstupenky na autosalon je možné zakoupit přímo na místě, nebo prostřednictvím internetu. Ceny vstupenek jsou následující:

  • celodenní vstupenka na odborné dny – 42 Euro
  • celodenní vstupenka na veřejné dny – 15 Euro o víkendu, 13 Euro v pracovní dny
  • děti a studenti - 7,5 Euro
  • Tělesně handicapovaní lidé - 5 Euro
  • Odpolední vstupenka (od 15 hod) - 8 Euro

Jak do Frankfurtu?

Do místa konání autosalonu se lze dopravit autem, vlakem či letadlem. Cesta automobilem se děje většinou po dálnici (Dálniční exit Frankfurt West/Messe). Parkovat je možné na připravených a dobře značených parkovištích. Z letiště míří do prostor výstaviště tramvaj číslo 16 a 19, použít lze také S Bahn – linky S3, S4, S5 a S6. Z centrální vlakového nádraží odjíždí na výstaviště tramvaj číslo 16, S Bahn – linky S3, S4, S5 a S6.

Co bude k vidění?

Ve Frankfurtu budou vystaveny automobily všech světových značek. Návštěvníky čeká množství světových, evropských i německých premiér. Seznam nejzajímavějších novinek naleznete v našem dřívějším článku.

Autorevue.cz ve Frankfurtu

Autorevue.cz bude mít ve Frankfurtu samozřejmě své zastoupení. Profesionální fotograf pro vás vyfotí všechny zajímavé novinky, aktivní člen redakce (Manfred Strnad) získá zajímavé informace, popíše atmosféru autosalonu. Zbytek redakce bude sledovat dění a přinášet aktuální zpravodajství. Pokud se do Frankfurtu z jakéhokoli důvodu nedostanete, nezoufejte. Na stránkách Autorevue.cz neleznete vše, co chcete (potřebujete) vědět.
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků