Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

Více výkonu a nižší hmotnost - to se nám líbí!

Suzuki Swift Sport už od prvních upoutávek budí nebývalou pozornost. Není se čemu divit, značka s ostře řezaným S ve znaku nejmenší hot-hatche umí a ze sportovního swiftu už stihla vytvořit měřítko dostupné zábavy.

Novinka na živo působí skvěle. Na frankfurtském stánku byla k vidění ve svítivě žluté a tradiční červené metalíze. Tradiční je i zadní difuzor a dvojice koncovek výfuku. O svých schopnostech dává vědět i rozšířeným bodykitem, který imituje karbon. Pneumatiky mají rozměr 195/45 R17, kola tedy nejsou přehnaně velká ani široká.

Interiér působí docela umírněně. Na první pohled si všimnete pouze sportovního volantu, příjemných sedaček a polepu na přístrojovce. Malé rozměry vedou k vysokému posezu, díky kterému se lépe vejdou i zadní cestující. Škoda, nižší ukotvení by nám vyhovovalo více. 

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Nadšenou atmosférickou šestnáctistovku vystřídal turbomotor. Čtrnáctistovka BoosterJet má výkon 103 kW a 230 Nm maximálního točivého momentu. Díky přesné šestistupňové převodovce a hmotnosti pouhých 970 kilogramů by však měla být jízda s novým sportovním svištěm opravdu zábava!

Srovnání s předchůdcem je tedy následující: o 3 kW větší výkon, o 70 Nm vyšší točivý moment a o 90 kilogramů nižší hmotnost. Prodávat se začne počátkem příštího roku.

Podívejte se na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků