Frankfurt živě: Prohlédli jsme očekávaný malý hot-hatch Suzuki Swift Sport

Více výkonu a nižší hmotnost - to se nám líbí!

Suzuki Swift Sport už od prvních upoutávek budí nebývalou pozornost. Není se čemu divit, značka s ostře řezaným S ve znaku nejmenší hot-hatche umí a ze sportovního swiftu už stihla vytvořit měřítko dostupné zábavy.

Novinka na živo působí skvěle. Na frankfurtském stánku byla k vidění ve svítivě žluté a tradiční červené metalíze. Tradiční je i zadní difuzor a dvojice koncovek výfuku. O svých schopnostech dává vědět i rozšířeným bodykitem, který imituje karbon. Pneumatiky mají rozměr 195/45 R17, kola tedy nejsou přehnaně velká ani široká.

Interiér působí docela umírněně. Na první pohled si všimnete pouze sportovního volantu, příjemných sedaček a polepu na přístrojovce. Malé rozměry vedou k vysokému posezu, díky kterému se lépe vejdou i zadní cestující. Škoda, nižší ukotvení by nám vyhovovalo více. 

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Nadšenou atmosférickou šestnáctistovku vystřídal turbomotor. Čtrnáctistovka BoosterJet má výkon 103 kW a 230 Nm maximálního točivého momentu. Díky přesné šestistupňové převodovce a hmotnosti pouhých 970 kilogramů by však měla být jízda s novým sportovním svištěm opravdu zábava!

Srovnání s předchůdcem je tedy následující: o 3 kW větší výkon, o 70 Nm vyšší točivý moment a o 90 kilogramů nižší hmotnost. Prodávat se začne počátkem příštího roku.

Podívejte se na fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků