Renault po zdlouhavém poutání konečně úplně odhalil Mégane R.S.
Třetí generace Méganu R.S. navazuje na velice povedeného předchůdce, což mu příchod na trh úplně neusnadňuje. Někteří fanoušci rychlých hatchbacků se obávali, že podobně jako menší Clio bude k dispozici jen s dvouspojkovou převodovkou. Ta nakonec bude spolu s několika režimy užití za příplatek, protože v základu novinka nabídne tři pedály.
Nově a ve třídě ostrých hatchbacků vůbec poprvé, bude vůz vybaven řízením všech kol, u Renaultu obchodně nazýván 4Control. Dobrou zprávou je, že zůstala zachována sofistikovaná přední náprava PerfoHub, která potlačuje zásahy točivého momentu do řízení.
Již tradičně bude Mégane k dispozici v několika verzích, které jej postupně přibližují reálnému použití na závodních okruzích. Od začátku bude na výběr mezi standardní verzí Sport a ostřejší Cup. Základ bude mít klasický otevřený diferenciál, zatímco Cup nabídne samosvor a tužší naladění. S malým zpožděním přijde i verze Trophy. Ta nabídne výkon 300 koní, zatímco předchozí dvě varianty disponují 280 koni.
Taková čísla ze sebe vymáčkne nový motor 1,8 TCe, který už byl představen v novodobé Alpine. Standardní verze má točivý moment 390 N.m při 2400 až 5000 otáčkách za minutu. U výkonnější Trophy bude točivý moment vrcholit 400 N.m.
Podívejte se na komentovanou galerii: