Frankfurt živě: Mégane R.S. představen! Fanoušky potěší manuální převodovkou

Renault po zdlouhavém poutání konečně úplně odhalil Mégane R.S.

Třetí generace Méganu R.S. navazuje na velice povedeného předchůdce, což mu příchod na trh úplně neusnadňuje. Někteří fanoušci rychlých hatchbacků se obávali, že podobně jako menší Clio bude k dispozici jen s dvouspojkovou převodovkou. Ta nakonec bude spolu s několika režimy užití za příplatek, protože v základu novinka nabídne tři pedály.

Renault Megane je další velký konkurent pro šampionát TCR

Renault Megane je další velký konkurent pro šampionát TCR

Nově a ve třídě ostrých hatchbacků vůbec poprvé, bude vůz vybaven řízením všech kol, u Renaultu obchodně nazýván 4Control. Dobrou zprávou je, že zůstala zachována sofistikovaná přední náprava PerfoHub, která potlačuje zásahy točivého momentu do řízení.

Již tradičně bude Mégane k dispozici v několika verzích, které jej postupně přibližují reálnému použití na závodních okruzích. Od začátku bude na výběr mezi standardní verzí Sport a ostřejší Cup. Základ bude mít klasický otevřený diferenciál, zatímco Cup nabídne samosvor a tužší naladění. S malým zpožděním přijde i verze Trophy. Ta nabídne výkon 300 koní, zatímco předchozí dvě varianty disponují 280 koni.

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Taková čísla ze sebe vymáčkne nový motor 1,8 TCe, který už byl představen v novodobé Alpine. Standardní verze má točivý moment 390 N.m při 2400 až 5000 otáčkách za minutu. U výkonnější Trophy bude točivý moment vrcholit 400 N.m.

Podívejte se na komentovanou galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků