Frankfurt živě: Mégane R.S. představen! Fanoušky potěší manuální převodovkou

Renault po zdlouhavém poutání konečně úplně odhalil Mégane R.S.

Třetí generace Méganu R.S. navazuje na velice povedeného předchůdce, což mu příchod na trh úplně neusnadňuje. Někteří fanoušci rychlých hatchbacků se obávali, že podobně jako menší Clio bude k dispozici jen s dvouspojkovou převodovkou. Ta nakonec bude spolu s několika režimy užití za příplatek, protože v základu novinka nabídne tři pedály.

Renault Megane je další velký konkurent pro šampionát TCR

Renault Megane je další velký konkurent pro šampionát TCR

Nově a ve třídě ostrých hatchbacků vůbec poprvé, bude vůz vybaven řízením všech kol, u Renaultu obchodně nazýván 4Control. Dobrou zprávou je, že zůstala zachována sofistikovaná přední náprava PerfoHub, která potlačuje zásahy točivého momentu do řízení.

Již tradičně bude Mégane k dispozici v několika verzích, které jej postupně přibližují reálnému použití na závodních okruzích. Od začátku bude na výběr mezi standardní verzí Sport a ostřejší Cup. Základ bude mít klasický otevřený diferenciál, zatímco Cup nabídne samosvor a tužší naladění. S malým zpožděním přijde i verze Trophy. Ta nabídne výkon 300 koní, zatímco předchozí dvě varianty disponují 280 koni.

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Taková čísla ze sebe vymáčkne nový motor 1,8 TCe, který už byl představen v novodobé Alpine. Standardní verze má točivý moment 390 N.m při 2400 až 5000 otáčkách za minutu. U výkonnější Trophy bude točivý moment vrcholit 400 N.m.

Podívejte se na komentovanou galerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků