Detailně jsme zkoumali dvě zásadní novinky korejské automobilky pro evropské zákazníky
Korejská automobilka do Frankfurtu přijela se třetí karosářskou variantou modelu nižší střední třídy i30 Fastback. Ten chce být stylovější a zároveň praktickou volbou.
U vozů se sníženou střechou se sleduje především prostor pro zadní cestující, protože na předních sedadlech vlastně rozdíl nepoznáte. Fastback je oproti hatchbacku o 115 milimetrů delší, ale rozvorem jsou si obě varianty rovny, proto více prostoru na kolena neočekávejte. Kvůli stylové splývavé střeše si pochopitelně nepolepšíte ani v prostoru na hlavu. Redaktor o výšce 190 cm se jen tak tak vešel.
Naopak potěší dobře přístupný zavazadelník o objemu 450 litrů, maximálně pak 1351 litrů. Právě praktičnost v kombinaci s větším stylem bude argumentem pro upřednostnění před hatchbackem. Pokud však na zadních sedadlech vozíte dospělé či využíváte kufr často naplno, stále tu jsou k dispozici klasické varianty karoserie.
Další podstatnou novinkou u Hyundai je crossover Kona. Ten svým designem opravdu budí pozornost. Jen se podívejte na přední světlomety či nástavce nárazníků...
Barevnými doplňky chce být Kona výjimečná i uvnitř. To bychom ale do korejského crossoveru nesměli přesednou přímo z Citroënu C3 Aircross, který stojí o pár desítek metrů vedle. Na první pohled tento přímý konkurent nabídne vyšší úroveň kvality a designu interiéru. Novinka korejské značky nabídne na zadních sedadlech nadprůměrný prostor pro hlavu, horší už to ale je s podélným prostorem. 361 litrů v zavazadlovém prostoru je třídním průměrem.
K dispozici bude s dvojicí turbomotorů. Litrový tříválec nabídne 88 kW, zatímco šestnáctistovka 130 kW, pohon všech kol a dvouspojkovou převodovku. Na trh se Kona dostane ještě v letošním roce. Krom zmíněných dvou novinek je ve frankfurtu k vidění také hot-hatch i30 N a jeho závodní bratranci ze světa rally a cestovních vozů.
Podívejte se na novinky Hyundai ve fotogalerii: