Frankfurt živě: Hyundai vystavuje konkurenta octavie - i30 fastback a bizarní Konu

Detailně jsme zkoumali dvě zásadní novinky korejské automobilky pro evropské zákazníky

Korejská automobilka do Frankfurtu přijela se třetí karosářskou variantou modelu nižší střední třídy i30 Fastback. Ten chce být stylovější a zároveň praktickou volbou.

U vozů se sníženou střechou se sleduje především prostor pro zadní cestující, protože na předních sedadlech vlastně rozdíl nepoznáte. Fastback je oproti hatchbacku o 115 milimetrů delší, ale rozvorem jsou si obě varianty rovny, proto více prostoru na kolena neočekávejte. Kvůli stylové splývavé střeše si pochopitelně nepolepšíte ani v prostoru na hlavu. Redaktor o výšce 190 cm se jen tak tak vešel.

Hyundai má v plánu vyrobit tři kompletně elektrické vozy do roku 2022

Hyundai má v plánu vyrobit tři kompletně elektrické vozy do roku 2022

Naopak potěší dobře přístupný zavazadelník o objemu 450 litrů, maximálně pak 1351 litrů. Právě praktičnost v kombinaci s větším stylem bude argumentem pro upřednostnění před hatchbackem. Pokud však na zadních sedadlech vozíte dospělé či využíváte kufr často naplno, stále tu jsou k dispozici klasické varianty karoserie.

Další podstatnou novinkou u Hyundai je crossover Kona. Ten svým designem opravdu budí pozornost. Jen se podívejte na přední světlomety či nástavce nárazníků...

Barevnými doplňky chce být Kona výjimečná i uvnitř. To bychom ale do korejského crossoveru nesměli přesednou přímo z Citroënu C3 Aircross, který stojí o pár desítek metrů vedle. Na první pohled tento přímý konkurent nabídne vyšší úroveň kvality a designu interiéru. Novinka korejské značky nabídne na zadních sedadlech nadprůměrný prostor pro hlavu, horší už to ale je s podélným prostorem. 361 litrů v zavazadlovém prostoru je třídním průměrem.

Hyundai útočí. V Evropě chce být nejprodávanější asijskou značkou

Hyundai útočí. V Evropě chce být nejprodávanější asijskou značkou

K dispozici bude s dvojicí turbomotorů. Litrový tříválec nabídne 88 kW, zatímco šestnáctistovka 130 kW, pohon všech kol a dvouspojkovou převodovku. Na trh se Kona dostane ještě v letošním roce. Krom zmíněných dvou novinek je ve frankfurtu k vidění také hot-hatch i30 N a jeho závodní bratranci ze světa rally a cestovních vozů.

Podívejte se na novinky Hyundai ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků