Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

80 komentářů

světelná tyč
15. září • 7:41

Dacia je auto pro lidi, kteří chtějí prostě jezdit a nepotřebují rádobymoderní kraviny v interiéru a dotykové displeje pro teplouše. Dacia je králem aut pro slušné lidi.

Antiautomat
16. září • 10:08

Sam by som to nedal presnejsie.

JirkaX
15. září • 20:28

Tady se člověk dočte hlouposti.

Semi
14. září • 19:16

Tak nevím.....smějou se čínským automobilkám jak kopírují auta jiných značek,na každém čínském autě hledají něco z evropského ikdyž to tam třeba ani není a přitom se evropské automobilky kopírují mezi sebou také a nikdo to nekomentuje. Ty zadní světla na této Dacii snad přešroubovali z Jeepu Renegade...Jeep by se měl s nimi soudit.

JirkaX
14. září • 20:05

Světla Jeepu připomínají plechový kanistr. Světla Dacie taky? Jsou jenom podobný, ale jiný. Jakákoliv žaloba bez šancí.

jcb
14. září • 20:14

Snad kanystr? Taky nepisu uplne spisovne, ale tohle uz mi prislo jako pecka daleko za caru ;-)

mpolan
15. září • 7:47

Kupodivu mohou být obě varianty. A když ji napíšete s "i", pochopí to i na západě, protože taky píšou měkké.

JirkaX
14. září • 20:17

No dobrý. To je opravdu překlep. Teď vypadám jako blb.

Carlsson
14. září • 11:36

Vy jste jeli do Frankfurtu kuli Dácii.to je mi Vás celkem líto pánové ;;))

Duster
13. září • 15:00

Hezké auto. Čekal jsem na Benzín+Automat, ale bohužel nic....
Neví někdo, proč u modrého Dusteru svítí jen polovina zadních světel?
(Tady to vyfoceno není ale jinde ano - snadno dohledat na internetu...)

JirkaX
13. září • 16:22

Nebude to tím, že zbytek jsou brzdy?

Joe Doe
12. září • 22:33

Dajte mi benzin a automat a Dustera si kupim.

Ferda.
12. září • 21:05

Doufal jsem, že mě potěší motorem dCi 1,6, žel se tak nestalo.:-(
Kdyby ano, tak už na něj stojím frontu.
1,5 dostatečně stačí, ale silnější motor by snesl delší převody což by se projevilo ve snížení spotřeby.
V každém případě kvituji zešikmení čelního skla, které se ve spotřebě taky projeví, ale především sníží aerodynamickou hlučnost uvnitř vozu.
Dalším příjemným překvápkem jsou jemnější hagusy, které umožní nejen použití neorginálních příčníků, ale hlavně se šprušle můžou dát dále od sebe a tak vozit na střeše i delší předměty než dosud.Hůl do žita stále nehážu, ale počkám si až se ukážou další technická data a teprve pak se rozhodnu zda mám stále doufat v 1,6ku, nebo si budu současného Dacana i přes sedmileté spolužití užívat spokojeně dál.B-]

Antiautomat
13. září • 18:52

...delší převody což by se projevilo ve snížení spotřeby....Preco tento OMYL musime pocuvat omielany dokolecka a dokola?

Ferda.
13. září • 19:55

Zkus jet na jedničku s vytočeným motorem delší trasu a třeba se dovtípíš.

Antiautomat
14. září • 18:16

hm, tak potom skuste nieco ine ako auta. Hrate na nastroji, malujete, ste odbornik na toto a tamto, venujte sa radsej tomu. Auta nechajte inym.

Ferda.
18. září • 22:06

Ani jedno, ale jak jsem psal výše, tak s Dacanem mám už něco najeto a určitě vím z vlastních zkušeností, což se Tebe jistě netýká, proč bych si přál delší kvalty. Alespoň šestku.

Pepe
12. září • 18:29

Učitelé hovoří o tom, jak i muslimové, kteří jsou chudí a berou sociální dávky, odhlašují své děti z veřejných škol a přihlašují je na soukromé školy vyučující islám. Školné na nich je jen symbolické, jejich provoz je placen z ciziny. Sociální pracovnice vypráví o tom, jak ji v jedné z takových čtvrtí imám vykázal z tržiště se slovy, že „u nich nemá co dělat“. Žena zahalená v závoji jí v autě nedala přednost na křižovatce a volala na ni: „Tady u nás v Teplicích přednost nemáte.“
http://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Profesor-... ...

Jirka
13. září • 9:40

A něco k tématu nemáš ty pablbe ?!?

Antiautomat
13. září • 19:14

Skor to vidim ako pokus ulavit si od toho, co sa na nas pripravuje.
A ano, s diskusiou to nesuvisi, hoci tam ma par zaujimavych postrehov /k inej teme/.

JirkaX
12. září • 19:44

Proč jsi tam přidal ty Teplice?

Pepe
13. září • 15:22

Protože na západě ty africké ghetta začínali uplně stejně jako teď u nás. Aby si lidi uvědomili že liberální proimigrační strany jsou prolhané zlo, a nevolili topáky, socany, lidovce, piráty atp.

Antiautomat
13. září • 18:56

Pokoj, klud. Tu ide o nieco ine, a to:
a/ zisk z pasovania, tzv.ne-ziskovky by mohli rozpravat.
b/ nadnarodny velkokapital nie je schopny udrzat cenu prace. K bodu 'b' > bol som na jednej nemenovanej konferencii a kolegom z rajchu, ktori chcu dat vypoved kvoli platu, som navrhol ukazat vyplatnu pasku ktorehokolvek clena v mojom teame. kazdy mal zapnuty mikrofon. Ticho ako v kostole.

LuCZiano
12. září • 19:22

Tak tomuhle veri jenom ctenar parlamentnich listu.

světelná tyč
15. září • 7:47

Chápu. Pravda bolí.

Hloupý Honza
14. září • 21:49

Obávám se, že čtenáři „parlamentních listů“ vůbec netuší, že profesor Keller rozumí potřebám „obyčejných lidí“. Podobně nepolíben znalostmi problémů proletariátu 19. století byl i Karl Marx a kolik lidí tomu jeho blouznění věřilo a dodnes věří. :-(

Hloupý Honza
14. září • 21:50

*oprava, chtěl jsem napsat "Keller NErozumí potřebám „obyčejných lidí“."

bzzz
12. září • 19:36

A volby se blizi ;-(

Antiautomat
12. září • 17:37

Pekne. Nie je to tak davno, co by som o tejto znacke neuvazoval. Teraz - vseka cest.
Drakula ide :-)

noname
12. září • 16:25

Myslím, že by se pan redaktor na ty kola mohl příště podívat pořádně, když už se na Nový Duster podívali "do detailu". Kola nebude mít maximálně 16", ale 17"....
Ale palec nahoru, že našli blbosti, jako je šroubek ze spodní části zpětného zrcátka... :-D

JirkaX
12. září • 17:47

Co je na tom autě tak vyjímečného, že jste z něj všichni na větvi? Včetně redaktorů, kteří si všimnou naprosto nepodstatných věcí jako těch šroubků, ale podstatné detaily jim unikají. Např. vnější kliky z hlediska bezpečnosti zaspaly tak 20 let. Displej infotainmentu u nového auta by už měl být podstatně výš. To auto bude možná praktické, snad i levné, ale elegance moc nepobralo. Ani v interieru.

homer
13. září • 6:51

Jestli se někomu líbí a chce tuhle "indii" tak jsme zvonili klíčema zbytečně. U nás v práci když začali měnit vw služebáky za dačii tak jsem radši šel jinam.

Mirek
14. září • 12:56

Dávat do vzájemného vztahu revoluci ("zvonění klíči") a výběr vozu dle subjektivních kritérií, to je opravdu pořádný nesmysl.
Založ si firmu a kup si tam auta dle vlastního výběru, chytráku. Dle tvého projevu a názoru soudím, že jsi nebyl dlouho přemlouván, aby jsi zůstal.
Každý jeden člověk od svého auta očekává zcela něco jiného a každému se také něco jiného líbí. Důležité jsou také ekonomické možnosti.
Ne každý potřebuje ve voze nejmodernější techniku, ne každý jezdí pravidelně po dálnici či dálkové trasy, ne každý má potřebu svým autem projevovat sociální status atd. atd. atd.
Mně se nový Duster líbí. Obával jsem se, že bude v nové generaci zcela jiný. Přístup Dacie proto hodnotím velmi kladně.
Funguje to stejně např. u VW, modelu Golf. Vizuální rozdíl mezi řadou V. a VI. byl také minimální a prodejní úspěch se dostavil (i přes problematické rozvody u 1,2 TSI).
Osobně jsem fandou jiné značky, ale Dacii dávám za vzhled Dustera palec nahoru.

homer
15. září • 9:13

Jestli si vozový park 28 let po revoluci vylepšujeme dačijema jejichž JEDINÝ přínos je snížení věkovýho průměru vozidel tak to jsme si pomohli. Místo k atlantický civilizace k Asii. Hlavně že nejsme pozéři...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Mirek
15. září • 11:43

Cílem revoluce bylo především vrácení svobody lidem. A mezi tyto svobody beze sporu patří také rozhodnutí co si člověk koupí, kdy si to koupí a za kolik si to koupí. Tato svoboda nemá žádnou vazbu na technický pokrok. Někdo preferuje nejnovější trendy, nejmodernější techniku a jiný zase vyznává jiné hodnoty.
Termín pozérství je zde zcela mimo mísu.

mpolan
15. září • 11:48

Tohle pozérovi nevysvětlíš...

Ferda.
13. září • 8:29

Nebo díky takovým zaměstnancům jako Ty museli začít šetřit.:-P

homer
13. září • 12:11

žádná firma není tak bohatá aby mohla kupovat "levné" věci, na to přijde každý ekonomický ředitel asi tak do roka

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Antiautomat
13. září • 19:12

...potom ale problem bol asi ten riaditel, resp.fleet manager.

homer
14. září • 1:48

V dačyji můžeš jezdit do lídlu a ne realizovat milionovou zakázku, příště tě maj za lůzra a neškrtneš si. Ale na vozovym parku si ušetřil to jo!

mpolan
14. září • 8:43

Jo, ještě stále je na světě spousta povrchních pokrytců.

homer
14. září • 9:51

Když někomu dáváš vydělat a on ty peníze nenechává ve firmě ale kamsi odklání tak minimálně zpozorníš ale většinou k němu ztratíš důvěru. Otrhaný vandráky bez kloudnýho nářadí v rezavý popelnici prostě nikdo na žádný akci nechce. A můžou mít třeba zlatý ruce.

Antiautomat
14. září • 18:12

...jezisi ako moze niekto zoskrabat z h.jzlovej misy takuto zaschnutu p.covinu a este sa pod to aj podpisat...pardon, homer, tu sa to jablko nezakotulalo od stromu, ale bolo priam vystrelene na koniec vsetkej znamej inteligencii vsetkeho doteraz znameho vesmiru....

Toper
14. září • 18:39

Napsal jen, jak to chodí.
Já mám vlastní firmu už pěkných pár let a na vozovém parku si dávám záležet. Protože u nás v ČR to prostě takto chodí, když se chceš ucházet o slušnou zakázku (míněno finančně), musíš udělat dojem i tím, v čem přijedeš, co máš na sobě a v neposlední řadě co máš v hlavě či co nabízíš.Kecy o "šikovných lidech v opráskaných autech" již dávno neplatí. Konkurence je ostrá.
Takže Ty musíš být "dokonalý" na všech frontách, když nebudeš, budeš jiný... a ty ostrouháš...

Hloupý Honza
14. září • 21:42

Kvůli takovým pozérským idiotům jako ty si musím jezdit kupovat kvalitní věci do Rakouska a Německa.A tím nakupováním myslím třeba boty, oblek a některé druhy jídla. Zrovna nedávno jsem byl nucen si objednat boty ECCO za 150 € z Tauro.de, protože v českém obchodě byli neochotní, protivní a stály o 1 500 Kč víc a ani neměli moji velikost skladem (prej za 14 dnů). Model Ecco Track II GTX, kožené neformální polobotky s geretexovým vnitřkem. Nevadí jim zima, léto, přechod do tovární haly, dvěma předchozím velmi podobným párům jsem vždycky zhruba po dvou třech letech prošlapal podrážky. Objednal jsem z Německa a za tři dny je dovezlo DHL. Přesně kvůli takovým pozérum jako ty, milej zlatej Topere, si u nás někteří obchodníci dovolí dělat něco extra a nadsazovat cenu (a mnohdy i čekací lhůty) zboží, které je na západ od nás chápáno jako střed portfolia.Abych neutíkal od tématu. Duster si zcela jistě najde svoje zákazníky, protože na české venkovské silnice není potřeba Niva (která nejen vypadá jak z minulého tisíciletí a je i stejně neergonomická). Nebo mi chceš tvrdit, že si veterinář starající se o koně bude kupovat Porsche Cayenne nebo BMW X4, aby vypadal jako správnej pozér? Jo oba jsou to příklady SUV se správnou značkou, ale zcela nepoužitelných.

Martel
15. září • 19:22

Veterinář na venkově ideálně Hiluxe, Rangera... Dostane se s tím až na pastvinu i když je bláta po kolena a vzadu odveze na pitvu i pošlýho kance.

mpolan
15. září • 7:46

Veterinář, starající se o koně (nebo jiný hospodářský zvěřinec) je rád za jetou Octavii, protože to není luxusní a výnosné řemeslo, jako být veterinář pejsků a kočiček ve městě a ždímat hloupé SUVéčkové paničky.

Mirek
14. září • 18:54

Chodí to tak pouze v hlavách těch, kteří v to věří. Také vlastním firmu a také se ucházím o zakázky. Auto si však nikdy s sebou do kanceláře na jednání neberu a zakázek máme tolik, že děláme i o víkendech. Zásadní jsou reference a zkušenosti. Na auto nebo značku obleku hledí pouze takový maloměšťák, který to sám považuje za důležité a těch je naštěstí málo.

Toper
14. září • 19:45

Zaspal jsi dobu. To je celé.
Otázka je možná taky v tom, v kterém segmentu se pohybuješ. Ale co tak odtušuji, pro korporát neděláš nic.

Mirek
14. září • 20:11

Neřekl bych, že bych zaspal dobu. Nebo si opravdu myslíš, že už se auta do zasedaček parkují? Bavím se. Pochybuji, že by si někdy mí partneři zjišťovali, v čem si vozíme zadky. Mmt by v tom měli docela guláš, neboť právě jezdím svým 51 vozem.
Zastávám prostě jinou filozofii než ty a skvěle mi to funguje.
Nevím, z čeho "odtušuješ", ale "odtušuješ" špatně.

Ferda.
16. září • 1:51

Proč si kupuješ vraky na jedno použití?

Toper
14. září • 20:27

Mám prostě jiné osobní zkušenosti.
Nemusíš s tím souhlasit, nemusí se ti to líbit, ale to je celé, co s tím uděláš...

pacho
12. září • 18:36

no trocha brzdi s tým diplejom VW včítane Škody, teraz po 20rokoch dostal rozum, začali dávať tie dipleje trocha, vyššie, ale určite nie ideálne. takže asi tak. Takže Duster pri svojej cenovej hladine má ešte času.

JirkaX
12. září • 19:03

Poslední modely a představené podstatně dříve je mají mezi výdechy, podstatně výš. Tohle je utopený. Díky ceně může mít displej utopený ještě pár let? Co je to za blbost? A co ty kliky? Mají čas dalších 20 let, než bude možnost v případě nehody ze ně pořádně zabrat?

pacho
12. září • 21:11

Zrejme si nepochopil, nemenovaný koncern, na to potreboval 20rokov, aby pochopil, že displej patrí hore, nie kdesi k nohám. Čo sa ceny týka, logicky nízkonákladová automobilka si nemôže dovoliť tak často obmienať prístrojovky, proste na to nemá investície pri tejto cene, takže to trocha potrvá, ale určite nie 20 rokov, ako podstatne bohatšiemu koncernu.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
JirkaX
12. září • 21:49

Jenže ta přístrojovka je jiná, není původní. Mohli ji tedy udělat podle posledních požadavků. Takže spíše ty nechápeš.

eF
12. září • 18:10

Výjímečný je poměr cena/výkon. Nic levnějšího ve stejné kategorii a výbavě nekoupíte, ani když si pořidáte k ceně Dacie 100 000kč navrch. Mě zrovna Duster moc nebere, nepotřebuju auto do terénu, ale třeba Dokker by mi vyhovoval. Veleúspěšný obchodní model Dacie chtěl okopírovat VW, levné auto, bez zbytečností. Už to prý měli připravené, jenže přišla aféra dieselgate (jakkoliv je uměle vyvolaná) a je po ptákách, VW-kách.

JirkaX
12. září • 18:18

Nerozumím tomu, proč by VW měl kopírovat Dokker. Má svůj Caddy a ten je v základu hodně holý. Bohužel až na cenu, je hodně předražený. Dokker mu dost zákazníky ubírá. Otázkou je, celková kvalita a životnost. Na to porovnání je ale ještě brzo.

mpolan
13. září • 8:56

Všiml sis, že o Dokkeru on nemluvil? Mluvil o obchodním modelu Dacie, tj. levná auta s rozumnou kvalitou...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
tom
13. září • 10:33

A ten dokker mu tam dopsala redakce:-)

mpolan
13. září • 12:51

A eF píše o kopírování Dokkeru, nebo obchodního modelu Dacie? To už vážně je v ČR tolik lidí, kteří neumí ani pochopit čtený text?

JirkaX
13. září • 16:17

Jo, kaju se, asi jsem to hned nepochopil. Zmátl mne ten Dokker hned před tím, který je mimochodem taky úspěšný.

mpolan
14. září • 8:42

Dokker je rozhodně trefa do černého, ale to v podstatě kterákoli Dacie. Jako "služebník" stojí pár kaček, v podstatě polovinu toho, co nejbližší konkurence. Jako "stylovka" tolik parády neudělá, ale nabídne vše podstatné ze své kategorie a za výbornou cenu. A designově je přijatelný, na rozdíl od "dárkyně orgánů" Lodgy, nebo třeba od některé konkurence (Ford, Fiat, Opel)...
Je ale zajímavé, že s výjimkou Renaultu nikdo jiný už tenhle trend zachytit nedokázal. VW mluvil o levné značce, a ticho. Nissan chtěl oživit Datsun, a ticho. PSA mluvilo o Talbotu, a ticho. A Dacia jede, nabírá obrátky a s každou novou generací roste a zraje.
Nakonec, o novém Dusteru uvažuju taky. Nebo o Dokkeru.

dr. 120l
12. září • 15:53

no jestli něco neudělali s tragickými jízdními vlastnostmi a nulovou pasivní bezpečností, tak je to stále nepoužitelné auto pro sebevrahy.

Alias
12. září • 19:45

Bla bla, kecy prdy... Jeste Vam chybi poznamka, ze Renault auta jsou pro buzny...

tom
13. září • 10:32

Promiň, ale jízdních vlastnosti konkurentu o kterých tady mluvíte duster opravdu nedosahuje. Ale zase je v necem lepai mimo silnice. Otazka je, jak často a kolik procent z km stravi tato auta mimo silnice

Antiautomat
13. září • 13:41

Chcelo by to viac tie jazdne vlastnosti konkretizovat. Komfort pruzenia je podla mna vynikajuci. Skratka sa skuste previezt.

Gašpo
12. září • 15:33

Pokiaľ si Duster udrží cenu a nepodľahne nutkaniu ju zvyšovať...
Dúfam že výrobca aj predajci si dobre uvedomujú, že úspech spočíva v pomere cena/výkon, v tomto je Duster na špici a za mňa hovorím, že ak sa rozhodneme s partnerkou stráviť dochodok niekde na vidieku, toto bude jasná voľba. Neudržované okresky, v zime zapadané snehom, Duster je ideálne riešenie. A ako sa ukazuje, neohrňujú nad ním nos ani vidiečania v západnej Európe, kde si možu dovoliť "noblesnejšie" značky.

Hloupý Honza
14. září • 22:02

Podle mě zase nemůžou jít s cenou na našem trhu tolik nahoru, protože by jim mohly cenou konkurovat například Kia Sportage, Hyundai Tuscon, Škoda Karoq nebo při troše představivosti starší ojeté Mercedesy třídy G z přelomu tisíciletí (pravidelná roční prohlídka ho prodraží).

mpolan
15. září • 7:43

Dvacet, třicet tisíc nahoru udělat mohou, pořád se budou pohybovat hluboko pod základními cenami tebou jmenovaných aut. Karotqa v současném dostupném základu 530 tisíc... Sportage a Tucson v akčních cenách za 500 a 540 tisíc. A těm autům spousta prvků výbavy chybí, navíc u korejských se tradičně nedají ani dokoupit.

Hloupý Honza
15. září • 19:38

Tady je otázka, jak budou nakombinované pakety a výbavy. Protože většina Dacií je v základní konfiguraci holobyt.Pokud vyberu takový běžný standard jako klimatizaci, centrál, elektrické ovládání předních oken, tak je základní cena stávajícího Dusteru Arctica MY17 358 000 Kč.
Nafta 1,5 dCi 80 kW/109 k 4x2 S&S za 358 900 Kč
Nafta 1,5 dCi 80 kW/109 k 4x4 S&S za 413 900 KčPokud zdraží o 30-40 tisíc, tak by právě Kia a Hyundai mohly být konkurence, protože mají delší záruku (Kia myslím dávala 7/150k a Hyundai 5 bez omezení kilometrů). Dacia má 3 roky. Nezkoumal jsem přímé porovnání podmínek, ale hádám, že pravidelná prohlídka bude nezbytná a za spotřebák se platí všude. A z toho vychází jako zajímavý dříč na velké nájezdy Hyundai - pokud vidím správně, tak nejslabší nafta 1.7 CRDI 85 KW je za 584 990 Kč.

pinpo
12. září • 15:27

takze benzin + 4x4 + automat aspon 6st nie je v ponuke
skoda, takto by to bolo idealne auto pre zenu

Antiautomat
13. září • 19:10

...naco je komu v tomto aute 6-kvalt? Toto nie je X5.

JA-NE
12. září • 13:51

toto sa podarilo. palec hore.;-)

Ratata
12. září • 13:51

No má bejt v prodeji až v polovině příštího roku. A zajímá mně cena za slušnej motor,aut. klimošku a parkovací kameru. Trochu se bojim, že cena vystoupá blízko ke sportági. A to by byla tvrdá konkurence.

mirastr
12. září • 14:25

U prodejců bude již na konci tohoto roku.

asdf
12. září • 13:18

Nejdulezitejsi auto celeho veletrhu. Koupim si ho

Jan
12. září • 15:44

Cekaci doba 6 az 11 mesicu odhadem,na soucasny model 3 mesice... Budu objednavat take

Biker
12. září • 14:11

Zdravím,
až ho uvidíte na živo to je teprve pecka. Redaktor si mohl vzít na focení interiéru aspoň pořádný fotoaparát a ne to mastit mobilem.Takto to nevypadá hezky. V reálu to auto nemá chybu a to doslova. Protože redaktoři to už zjistili začínají hledat nedostatky. Viz zmínka o viditelném šroubu. Tomu zjištění jsem se s chutí zasmál. To nemá ani v nejmenším vliv na kvalitu a schopnosti celého automobilu.

Doporučujeme

Články odjinud