Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Nový Duster si odbyl premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Prohlédli jsme jej zvenčí i uvnitř.

Po pár poutacích fotografiích a základních informacích jsme dostali příležitost prohlédnout si nový Duster naživo. Poselství novinky vyjadřuje už proslov šéfa značky, Jeana-Christophera Kuglera: "Postaven na silných stránkách předchůdce přináší nový Duster více - vše za cenu, která je stále neuvěřitelně dostupná," sdělil.

Skutečně, novinka na nás působí jako jakési zbroušení hran a modernizace SUV, které si získalo více než milion zákazníků a nejen na našem trhu je nejprodávanější v segmentu. Přestože na první pohled někoho napadají i slova jako facelift, nová generace doznala změn v šířce vozu a například sklonu čelního skla. Působí moderněji a hodnotněji.

Největších změn jsme si ihned všimli uvnitř vozu. Kruhové výdechy nám poněkud připomínají vozy Suzuki, ale nový vnitřek Dusteru prospěl. Plasty jsou sice stále z velké části tvrdé, ale potěší praktičnost. Třeba volant lze nově přisunout k tělu a obrazovka infotainmentu je výš. Zavazadlový prostor je nyní větší o téměř 29 litrů.

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Duster dostal také modernější výbavu. Na zrcátkách jsou nyní kamery, což usnadní pohyb v terénu a ve městě. K dispozici je hlídání slepého úhlu nebo zobrazení náklonů a dalších parametrů hodících se při jízdě v terénu. Auto umí také autonomně zaparkovat, nabídne bezklíčové startování pomocí karty nebo automatickou klimatizaci.

Na výběr bude ze dvou zážehových jednotek, vždy s manuálními převodovkami. Základ obstará atmosférická šestnáctistovka o výkonu 115 koní. Tu lze kombinovat s předním pohonem nebo 4x4. Ten samý výběr podstoupí i zájemci o přeplňovanou dvanáctistovku TCe 125.

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Diesel bude k dispozici také ve dvou variantách, vždy ale s objemem 1,5 litru, jedná se o už legendární motor 1,5 dCi. Ve slabší verzi nabídne pohon předních kol, manuál a 90 koní. Silnější verzi se 110 koni už lze kombinovat s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou EDC. K dispozici je také verze LPG se zmíněným motorem 1,6 SCe.

Do prodeje půjde novinka v průběhu příštího roku. Podívejte se na kompletní fotogalerii s našimi postřehy:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků