Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Nový Duster si odbyl premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Prohlédli jsme jej zvenčí i uvnitř.

Po pár poutacích fotografiích a základních informacích jsme dostali příležitost prohlédnout si nový Duster naživo. Poselství novinky vyjadřuje už proslov šéfa značky, Jeana-Christophera Kuglera: "Postaven na silných stránkách předchůdce přináší nový Duster více - vše za cenu, která je stále neuvěřitelně dostupná," sdělil.

Skutečně, novinka na nás působí jako jakési zbroušení hran a modernizace SUV, které si získalo více než milion zákazníků a nejen na našem trhu je nejprodávanější v segmentu. Přestože na první pohled někoho napadají i slova jako facelift, nová generace doznala změn v šířce vozu a například sklonu čelního skla. Působí moderněji a hodnotněji.

Největších změn jsme si ihned všimli uvnitř vozu. Kruhové výdechy nám poněkud připomínají vozy Suzuki, ale nový vnitřek Dusteru prospěl. Plasty jsou sice stále z velké části tvrdé, ale potěší praktičnost. Třeba volant lze nově přisunout k tělu a obrazovka infotainmentu je výš. Zavazadlový prostor je nyní větší o téměř 29 litrů.

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Duster dostal také modernější výbavu. Na zrcátkách jsou nyní kamery, což usnadní pohyb v terénu a ve městě. K dispozici je hlídání slepého úhlu nebo zobrazení náklonů a dalších parametrů hodících se při jízdě v terénu. Auto umí také autonomně zaparkovat, nabídne bezklíčové startování pomocí karty nebo automatickou klimatizaci.

Na výběr bude ze dvou zážehových jednotek, vždy s manuálními převodovkami. Základ obstará atmosférická šestnáctistovka o výkonu 115 koní. Tu lze kombinovat s předním pohonem nebo 4x4. Ten samý výběr podstoupí i zájemci o přeplňovanou dvanáctistovku TCe 125.

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Diesel bude k dispozici také ve dvou variantách, vždy ale s objemem 1,5 litru, jedná se o už legendární motor 1,5 dCi. Ve slabší verzi nabídne pohon předních kol, manuál a 90 koní. Silnější verzi se 110 koni už lze kombinovat s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou EDC. K dispozici je také verze LPG se zmíněným motorem 1,6 SCe.

Do prodeje půjde novinka v průběhu příštího roku. Podívejte se na kompletní fotogalerii s našimi postřehy:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2016
Stav: 101 km
Cena: 380 000 Kč
Dacia Logan 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 230 000 Kč
Dacia Sandero 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 235 000 Kč
Dacia Sandero 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 67 535 km
Cena: 133 000 Kč
Dacia Sandero 0,9
Rok výroby: 2013
Stav: 27 197 km
Cena: 220 000 Kč
Dacia Duster 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků