Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Nový Duster si odbyl premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Prohlédli jsme jej zvenčí i uvnitř.

Po pár poutacích fotografiích a základních informacích jsme dostali příležitost prohlédnout si nový Duster naživo. Poselství novinky vyjadřuje už proslov šéfa značky, Jeana-Christophera Kuglera: "Postaven na silných stránkách předchůdce přináší nový Duster více - vše za cenu, která je stále neuvěřitelně dostupná," sdělil.

Skutečně, novinka na nás působí jako jakési zbroušení hran a modernizace SUV, které si získalo více než milion zákazníků a nejen na našem trhu je nejprodávanější v segmentu. Přestože na první pohled někoho napadají i slova jako facelift, nová generace doznala změn v šířce vozu a například sklonu čelního skla. Působí moderněji a hodnotněji.

Největších změn jsme si ihned všimli uvnitř vozu. Kruhové výdechy nám poněkud připomínají vozy Suzuki, ale nový vnitřek Dusteru prospěl. Plasty jsou sice stále z velké části tvrdé, ale potěší praktičnost. Třeba volant lze nově přisunout k tělu a obrazovka infotainmentu je výš. Zavazadlový prostor je nyní větší o téměř 29 litrů.

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Duster dostal také modernější výbavu. Na zrcátkách jsou nyní kamery, což usnadní pohyb v terénu a ve městě. K dispozici je hlídání slepého úhlu nebo zobrazení náklonů a dalších parametrů hodících se při jízdě v terénu. Auto umí také autonomně zaparkovat, nabídne bezklíčové startování pomocí karty nebo automatickou klimatizaci.

Na výběr bude ze dvou zážehových jednotek, vždy s manuálními převodovkami. Základ obstará atmosférická šestnáctistovka o výkonu 115 koní. Tu lze kombinovat s předním pohonem nebo 4x4. Ten samý výběr podstoupí i zájemci o přeplňovanou dvanáctistovku TCe 125.

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Diesel bude k dispozici také ve dvou variantách, vždy ale s objemem 1,5 litru, jedná se o už legendární motor 1,5 dCi. Ve slabší verzi nabídne pohon předních kol, manuál a 90 koní. Silnější verzi se 110 koni už lze kombinovat s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou EDC. K dispozici je také verze LPG se zmíněným motorem 1,6 SCe.

Do prodeje půjde novinka v průběhu příštího roku. Podívejte se na kompletní fotogalerii s našimi postřehy:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

včera | Jan Mička | 35 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků