Frankfurt živě: Do detailu jsme prozkoumali novou Dacii Duster

Nový Duster si odbyl premiéru na autosalonu ve Frankfurtu. Prohlédli jsme jej zvenčí i uvnitř.

Po pár poutacích fotografiích a základních informacích jsme dostali příležitost prohlédnout si nový Duster naživo. Poselství novinky vyjadřuje už proslov šéfa značky, Jeana-Christophera Kuglera: "Postaven na silných stránkách předchůdce přináší nový Duster více - vše za cenu, která je stále neuvěřitelně dostupná," sdělil.

Skutečně, novinka na nás působí jako jakési zbroušení hran a modernizace SUV, které si získalo více než milion zákazníků a nejen na našem trhu je nejprodávanější v segmentu. Přestože na první pohled někoho napadají i slova jako facelift, nová generace doznala změn v šířce vozu a například sklonu čelního skla. Působí moderněji a hodnotněji.

Největších změn jsme si ihned všimli uvnitř vozu. Kruhové výdechy nám poněkud připomínají vozy Suzuki, ale nový vnitřek Dusteru prospěl. Plasty jsou sice stále z velké části tvrdé, ale potěší praktičnost. Třeba volant lze nově přisunout k tělu a obrazovka infotainmentu je výš. Zavazadlový prostor je nyní větší o téměř 29 litrů.

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Dacia Logan v ruské reklamě driftuje pouští a vede formule jako safety car

Duster dostal také modernější výbavu. Na zrcátkách jsou nyní kamery, což usnadní pohyb v terénu a ve městě. K dispozici je hlídání slepého úhlu nebo zobrazení náklonů a dalších parametrů hodících se při jízdě v terénu. Auto umí také autonomně zaparkovat, nabídne bezklíčové startování pomocí karty nebo automatickou klimatizaci.

Na výběr bude ze dvou zážehových jednotek, vždy s manuálními převodovkami. Základ obstará atmosférická šestnáctistovka o výkonu 115 koní. Tu lze kombinovat s předním pohonem nebo 4x4. Ten samý výběr podstoupí i zájemci o přeplňovanou dvanáctistovku TCe 125.

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Nová Dacia Duster sedm míst nakonec nenabídne. Proč?

Diesel bude k dispozici také ve dvou variantách, vždy ale s objemem 1,5 litru, jedná se o už legendární motor 1,5 dCi. Ve slabší verzi nabídne pohon předních kol, manuál a 90 koní. Silnější verzi se 110 koni už lze kombinovat s pohonem všech kol a dvouspojkovou převodovkou EDC. K dispozici je také verze LPG se zmíněným motorem 1,6 SCe.

Do prodeje půjde novinka v průběhu příštího roku. Podívejte se na kompletní fotogalerii s našimi postřehy:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků