Frankfurt živě: Citroën C3 Aircross je ještě víc funky než C3 nebo Cactus

Prohlédli jsme stánek Citroënu, který je laděn především k premiéře SUV C3 Aircross.

Peugeot ani DS do Frankfurtu nedorazili, ale třetí značka francouzské skupiny PSA se pochlubila svou novinkou - C3 Aircross. Po vzoru větší C5 Aircross si bere jméno, přičemž trojka vůz tradičně umisťuje do segmentu B - malých vozů. O C3 Aircross můžeme hovořit jako o crossoveru, Citroën však mluví o malém SUV.

Novinka na délku měří 4,15 metru, je 1,76 metru široká, 1,64 metru vysoká. Rozvor náprav činí 2,6 metru. Ve srovnání s Nissanem Juke je o 15 mm delší a o 75 mm vyšší. Zavazadlový prostor má objem 410 litrů - o 106 litrů více než u Nissanu.

Design exteriéru vychází ze ženevského konceptu C-Aircross. Francouzi se opět odvázali a přichází s funky designem ve stylu C4 Cactus či hatchbacku C3. Krom již klasických figur typu rozdělených světlometů zaujme především střecha s barevnými ližinami a částečně průhledným C-sloupkem. Tohle auto, ať už je to crossover nebo SUV, rozhodně nezapadne. Tím spíš, když bude na výběr devadesát různých barevných kombinací.

I v interiéru vidíme značnou podobu se zmíněnými modely, nejvíce však vychází z klasické C3, se kterou sdílí i platformu. Dominuje především sedmipalcový displej infotainmentu. Potěší i praktické prvky jako sklápění předního sedadla nebo bezdrátové nabíjení telefonu. Čalounění bude k dispozici v pěti barevných variantách. Zvolené materiály vypadají zajímavě, podívejte se do fotogalerie.

Co Opel Crossland X sdílí s Francouzi? Důležité věci i drobnosti..

Co Opel Crossland X sdílí s Francouzi? Důležité věci i drobnosti..

K dispozici je i úprava stabilizace pomocí systému Grip Control, pohon všech kol ale nikoli. Na výběr bude pět pohonných jednotek. Základ poskytne atmosférická dvanáctistovka s výkonem 82 koní. Přeplňovaná varianta téhož motoru bude k dispozici s výkonem 110 a 130 koňských sil. Prostřední ze zážehových jednotek lze spárovat se šestistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem.

U dieselů se budou zákazníci muset spokojit s manuálními převodovkami. Šestnáctistovky nabídnou 100 a 120 koní. Předpokládejme však, že je brzy nahradí nová 1,5 HDi, která právě debutuje ve faceliftovaném Peugeotu 308.

Peugeot, Citroën i DS spouštějí ve Francii prodej svých aut přes internet

Peugeot, Citroën i DS spouštějí ve Francii prodej svých aut přes internet

Výroba bude probíhat ve španělské Zaragoze. První kusy by měly k zákazníkům dorazit na podzim, ceník už v létě. Krom C3 Aircross ukázal Citroën ve Frankfurtu i obytnou verzi Spacetoureru. Ve spolupráci s Rip Curl připravil opravdu odvážný koncept, po vzoru konkurentů nabídne stan na střeše nebo malou kuchyňku.

Podívejte se na stánek Citroënu ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek7

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 15 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik