Frankfurt živě: BMW odhalilo budoucí i5, novou X3 ale i nádherný koncept Z4

Jeden z nejpompéznějších stánků má ve Frankfurtu tradičně BMW.

BMW je automobilkou, která jen tak nějaký směr rozhodně nemine. Pokud jde o sériové modely, svou výstavní premiéru si zde odbylo veledůležité SUV X3. Mohli jsme si jej prohlédnout jak ve verzi M40i, tak Luxury Line. Poprvé jsme si také prohlédli novou i3 včetně varianty "s".

K vidění byla i spousta konceptů s modrobílou vrtulí ve znaku. Zásadní novinkou je koncept "i Vision Dynamics". Poutá na sériový třetí model elektrické divize. Konkrétně by se mělo jednat o i5. Karoserie nese prvky Gran Coupé.

Největší ledviny v historii. První snímky konceptu budoucího BMW X7

Největší ledviny v historii. První snímky konceptu budoucího BMW X7

Obří přední ledvinky jsou pouze na okrasu, takové nasávací otvory elektromobil nepotřebuje. Zrcátka nahradily dvě kamery, ale těžko říci, jestli se něco takového objeví i v sériové výrobě. Podrobné technické specifikace zatím nebyly zveřejněny, přesto je známo pár oficiálních čísel. Z nuly na stovku to koncept prý zvládne pod čtyři sekundy, maximálka přesáhne 200 km/h a dojezd slibuje více než 600 km na jedno nabití. 

Obrovské ledvinky ukázal i koncept budoucího vlajkového SUV. X7 iPerformance Na kolech s disky o velikosti 23 palců působí opravdu majestátně. 

Pohonná ústrojí budou převzata z řady 7. Tedy se určitě dočkáme dieselových i zážehových šestiválců, určitě půjde tento vůz objednat s osmiválcem a dost možná i s dvanáctiválcem. Chybět nebude ani plug-in hybridní varianta.

I když interiér konceptu na snímcích vypadá dosti revolučně, v reálném autě bude nejspíše více podobný současným generacím řad 5 a 7. Možná ale budeme příští rok překvapeni. Výroba obrovského SUV se rozběhne v americkém Spartanburgu, kde dělníci montují i další menší SUV značky BMW.

BMW i3 dostalo facelift. Nyní lze elektromobil pořídit i ve sportovní verzi

BMW i3 dostalo facelift. Nyní lze elektromobil pořídit i ve sportovní verzi

Svůj výstavní debut si odbylo také elektrické Mini. Přední část rozhodně zaujme LED světlomety a sportovním předním nárazníkem. Závodní styl pokračuje také na stranách a v zadní části vozu. Devatenáctipalcová kola lákají pozornost díky aerodynamickým vložkám vytvořeným pomocí 3D tiskárny. Mini se také dokonale pohrálo s detaily. Pozornému oku neuniknou netradiční zadní světlomety. Na obou najdete polovinu britské vlajky.

Výroba elektrického sériového elektrického Mini by měla v Oxfordu začít v roce 2019. Z technických specifikací zatím víme pouze to, že dostane "výkonný elektrický motor".

Stánek BMW zdobí také koncept Z4 a další vozy, podívejte se na kompletní fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků