Frankfurt: fotografie z výstaviště a shrnující informace, část první

První část fotografií, které jsme pořídili na největším a nejvýznamnějším autosalonu tohoto roku. Podívete se na fotografie novinek následujících automobilek: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Daewoo, Ferrari, Fiat, Ford, Honda, Hyundai, Chrysler, Jaguar a přečtěte si krátce o atmosféře autosalonu.
Frankfurt: fotografie z výstaviště a shrnující informace, část první
Seznam kapitol
  1. Co ukázal autosalon, Alfa Romeo
  2. Audi, BMW
  3. Citroën, Daewoo, Ferrari, Fiat
  4. Ford, Honda, Hyundai, Chrysler, Jaguar

Kdo měl štěstí, viděl i Schumachera

Těsně před zahájením tréninků na Velkou cenu Itálie na Monze se Michael Schumacher krátce objevil na Frankfurtském autosalonu. Stánkem Ferrari prolétl za důsledných bezpečnostních opatřeních během několika desítek vteřin. S kamennou tváří pozorně naslouchal výkladu svého doprovodu. V jednu chvíli se přece jen usmál. To když z davu vylétla slova: „Jsi největší!“


Přečtěte si naše články ze speciální přílohy, kde se dozvíte vše o představených novinkách:


Nebyl to však úsměv triumfujícího vítěze, jaký jsme si zvykli vídat v televizních přenosech z Velkých cen formule 1. V jeho tváři se zračila příměs sebeironie. Jakoby odpovídal: "Děkuji za přízeň, ale s tou velikostí to zrovna teď není valné." Starší z bratrů Schumacherů naposledy slyšel německou hymnu na počest prvenství v Grand Prix v červnu v Montrealu. Po Velké ceně Itálie na Monze však může být všechno jinak a "Schumi" možná směřuje k rekordnímu šestému titulu mistra svět. Nebyl jedinou známou osobností světa sportu, kterou přilákal 60. ročník frankfurtského autosalonu. Fotbalový "císař" Franz Beckenbauer plnil povinnosti na stánku Audi, ale jeho návštěva byla ještě kratší než Schumacherova u Ferrari. Fotografové ani nestačili zaostřit objektivy. Ve tváři Beckenbauer přibývající roky nezapře, ale rovným postojem stále připomíná někdejší postavu dirigenta obrany mistrů světa ze čtyřiasedmdesátého.

Osobnosti se vypařily jak pára nad hrncem, na ploše gigantického výstaviště zůstala auta obležená stovkami novinářů z celého světa. Frankfurtem vrcholí automobilový podzim, je protipólem jarního Ženevského autosalonu. S tím rozdílem, že se koná jen v lichých letech. V sudých střídá německého hostitele Paříž. Žádný jiný evropský autosalon se nemůže s Frankfurtem měřit rozlohou. S redakčním fotografem jsme nachodili kilometry. V samém závěru prezentačního odpoledne potkáváme klejícího fotografa Auto Tipu Vaška Nováka. "Jezdím sem už několik let, ale pokaždý zabloudím. To je nejblbější ze všech autosalonů, který znám," ilustruje rozměry a taky atmosféru frankfurtského výstaviště. Systém pojízdných "šatlů" z tiskového střediska přes celé výstaviště však naštěstí fungoval perfektně. Jinak by z celodenní štrapáce byl docela solidní trénink na chodeckou padesátku…

Roste zájem o MPV

Ve Frankfurtu se představila novinka mladoboleslavské Škodovky, kterou by ještě před několika týdny téměř nikdo nečekal. Studie velkoprostorové Škody Roomster zatím mapuje odezvu motoristické veřejnosti, ale je zřejmé, že koncern Volkswagen horečnatě dohání manko v menších vozech typu MPV. Ještě v roce 2000 na Pařížském autosalonu pronesl šéf Škody Auto Vratislav Kulhánek na adresu těchto aut poznámku o pravděpodobně přechodné módě tohoto typu aut. "Hluboce jsem se mýlil," řekl se smíchem na adresu rozvíjející se kategorie na tiskové konferenci těsně před Frankfurtským autosalonem. O Roomsteru jsme se v denním i odborném tisku dočetli mj. i to, že má být následníkem Fabie na přelomu let 2005 a 2006.

Logika ekonomie automobilového průmyslu to však téměř vylučuje. V nové Fabii se nepochybně z Roomsteru objeví řada designérských prvků, ale je prakticky vyloučené, aby se automobilka zbavovala vozu v segmentu B, který je pro ni stěžejní a zcela ho nahradila vozidlem z kategorie MPV. Spíše se zdá, že Roomster může rozšířit modelovou nabídku Škody Auto a v rámci koncernu Volkswagen zaplnit mezeru, kterou zatím žádným typem neobsazuje. Roomster by se tak v definitivní podobě mohl stát konkurencí vozům jako jsou například Opel Meriva, Honda Jazz a Ford Fusion. "Jisté je jedno, na jaře v Ženevě představíme následníka Octavie,"  říká Rudolf Dreithaller z tiskového oddělení automobilky.

Klepněte pro větší obrázek   Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Prostorné vozy v kategorii minivan byly na autosalonu velmi časté, zejména v extravagantních studiích

Dobrá zpráva z Frankfurtského autosalonu pro „obyčejné smrtelníky“ je, že auta pro širokou populaci se výrazně zkvalitňují a dostávají „šmrnc“ velkých limuzín. V nejprodávanější evropské kategorii, tedy v nižší střední třídě, se dějí věci! Reakce na Peugeot 307 a Renault Mégane, tedy auta která již tuto kategorii výrazně prostorově i designérsky změnily, silně zazněly právě ve Frankfurtu. Nový Golf od Volkswagenu je ve všech směrech větší, stejně tak Opel Astra a Mazda3. Korejské Daewoo neváhalo povolat slavného Giugiariho, jen aby se jejich nový model Lacetti co nejvíce přiblížil evropskému pojetí rodinného vozu.

Alfa Romeo

Italská automobilka představila novou Alfu 156, která se na první pohled od stávajícího modelu liší zejména přední maskou. Model o kategorii vyšší, „vlajková loď“ Alfa 166 prodělala ještě výraznější proměnu. Na stánku milánské značky zaujalo i nové GT Coupé. Všechny tři esteticky vytříbené automobily se zepředu jen velmi málo odlišují, když přední masce dominuje typický vertikální trojúhelník s chromovými lamelami v tradičním stylu Alfy Romeo doplněný historickým znakem.  Podobnou přední masku již dobře známe z modelu Alfa 147.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 
Hitem stánku Alfa Romeo byla nové verze populárního sedanu 156 a studie GT Coupé.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Co ukázal autosalon, Alfa Romeo
  2. Audi, BMW
  3. Citroën, Daewoo, Ferrari, Fiat
  4. Ford, Honda, Hyundai, Chrysler, Jaguar
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků