Také VW e-up! dostane novou techniku. O kopii Škody Citigoe iV však nepůjde

Rovněž Volkswagen e-up! již očekává novou techniku, která zásadně vylepší schopnosti malého elektromobilu do města.

Autosalon ve Frankfurtu nebude jen místem, kde Volkswagen odhalí vysoce očekávaný elektromobil ID.3 a zahájí zde oznámenou novou éru automobilky. Na place se rovněž ukáže vylepšená varianta malého elektromobilu e-up!, tedy sourozence již představené Škody Citigoe iV a Seatu Mii Electric. Překvapivě se ale bude od této dvojky lehce lišit.

Přestože bychom čekali, že e-up! dostane naprosto identickou techniku jako zmínění sourozenci, tedy hlavně nový bateriový modul o kapacitě 36,8 kWh a nabídne udávaný dojezd až 265 km (dle WLTP), v tomto ohledu bude elektromobil Volkswagenu lehce horší. Kapacita baterie totiž vzroste z původních 18,7 kWh na celkem 32,3 kWh a dojezd uvádí značka až 260 km (dle WLTP).

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Na druhou stranu se stejným elektromotorem o výkonu 61 kW (83 koní) zmiňuje VW o špetku schopnější akceleraci z nuly na 100 km/h za 11,9 sekundy. Protějšek od Škody tuto disciplínu zvládne za 12,5 sekundy, zatímco Seat pro změnu tuto hodnotu ještě neupřesnil. Každopádně se ale všechny vozy shodují s maximální rychlostí až 130 km/h.

Stejně tak se využitím rychlonabíječky na stejnosměrný proud dostanete při dobíjení výkonem 40 kW na 80 % kapacity za asi hodinu. Přibližně okolo 4 hodin času jako u zbytku koncernových sourozenců byste pak měli strávit při dobíjení wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud.

VW už nikdy nebude jako dřív. Všechno se změní za pár týdnů ve Frankfurtu

VW už nikdy nebude jako dřív. Všechno se změní za pár týdnů ve Frankfurtu

V základní výbavě chce Volkswagen nabídnout automatickou klimatizaci, rádio s Bluetooth konektivitou pro hands-free nebo i asistenta pro udržování jízdy v pruhu. Dostupná má být i široká personalizace exteriéru a interiéru vozu. Nicméně, oficiální fotky modernizovaného kousku ještě VW neuveřejnil, i když výrazné změny neočekáváme.

Nakonec je zmíněna nižší základní cena než u předchůdce. V Německu tak bude vylepšený e-up! začínat na částce 21.975 euro (asi 567.000 Kč). České cenovky se ovšem teprve dozvíme. Pro představu, u Škody Citigoe iV se zatím mluvilo o ceně pod půl milionu korun. 

V galerii fotky dosavadní verze VW e-up!.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 63 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků