Také VW e-up! dostane novou techniku. O kopii Škody Citigoe iV však nepůjde

Rovněž Volkswagen e-up! již očekává novou techniku, která zásadně vylepší schopnosti malého elektromobilu do města.

Autosalon ve Frankfurtu nebude jen místem, kde Volkswagen odhalí vysoce očekávaný elektromobil ID.3 a zahájí zde oznámenou novou éru automobilky. Na place se rovněž ukáže vylepšená varianta malého elektromobilu e-up!, tedy sourozence již představené Škody Citigoe iV a Seatu Mii Electric. Překvapivě se ale bude od této dvojky lehce lišit.

Přestože bychom čekali, že e-up! dostane naprosto identickou techniku jako zmínění sourozenci, tedy hlavně nový bateriový modul o kapacitě 36,8 kWh a nabídne udávaný dojezd až 265 km (dle WLTP), v tomto ohledu bude elektromobil Volkswagenu lehce horší. Kapacita baterie totiž vzroste z původních 18,7 kWh na celkem 32,3 kWh a dojezd uvádí značka až 260 km (dle WLTP).

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

První elektrická Škoda oficiálně! Citigoe iV má 210 N.m a ujede až 265 km

Na druhou stranu se stejným elektromotorem o výkonu 61 kW (83 koní) zmiňuje VW o špetku schopnější akceleraci z nuly na 100 km/h za 11,9 sekundy. Protějšek od Škody tuto disciplínu zvládne za 12,5 sekundy, zatímco Seat pro změnu tuto hodnotu ještě neupřesnil. Každopádně se ale všechny vozy shodují s maximální rychlostí až 130 km/h.

Stejně tak se využitím rychlonabíječky na stejnosměrný proud dostanete při dobíjení výkonem 40 kW na 80 % kapacity za asi hodinu. Přibližně okolo 4 hodin času jako u zbytku koncernových sourozenců byste pak měli strávit při dobíjení wallboxem (7,2 kW) na střídavý proud.

VW už nikdy nebude jako dřív. Všechno se změní za pár týdnů ve Frankfurtu

VW už nikdy nebude jako dřív. Všechno se změní za pár týdnů ve Frankfurtu

V základní výbavě chce Volkswagen nabídnout automatickou klimatizaci, rádio s Bluetooth konektivitou pro hands-free nebo i asistenta pro udržování jízdy v pruhu. Dostupná má být i široká personalizace exteriéru a interiéru vozu. Nicméně, oficiální fotky modernizovaného kousku ještě VW neuveřejnil, i když výrazné změny neočekáváme.

Nakonec je zmíněna nižší základní cena než u předchůdce. V Německu tak bude vylepšený e-up! začínat na částce 21.975 euro (asi 567.000 Kč). České cenovky se ovšem teprve dozvíme. Pro představu, u Škody Citigoe iV se zatím mluvilo o ceně pod půl milionu korun. 

V galerii fotky dosavadní verze VW e-up!.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 60 příspěvků
TEST Lexus LC 500 Convertible: Úžasný grand tourer a můj jeden velký problém

Lexus LC 500 Convertible

LC 500 Convertible je první kabriolet Lexus s plátěnou střechou. Vychází z osmiválcového kupé, které je samo o sobě zárukou hlubokého jízdního zážitku. Může být kabriolet ještě lepší?

20.  11.  2020 | Jan Mička | 28 příspěvků
První jízda s ostrým Fordem Puma ST: Už jsme si potykali, zanechal hluboký dojem

Ford Puma ST

Český Ford přivezl prvních pár kousků ostrého modelu Puma ST. Měli jsme možnost se s jedním z nich projet a nyní se podělíme o první dojmy.

16.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 52 příspěvků