Produkční Honda E odhalena. Od prototypu se neliší, nabídne dvě úrovně výkonu

Od prototypu nepoznáte rozdíl, nicméně Honda již oficiálně zveřejňuje pár fotek produkční verze elektromobilu E. A taky nám potvrzuje další špetku informací o technice.

Předprodukční prototypy Hondy E jsme už viděli na hromadě fotek a všechny nejspíš potěší, že i konečné produkční verzi nechybí žádný ze stylových prvků malého elektromobilu. Před očekávanou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu pak Honda ještě naposledy potvrzuje technické údaje a schopnosti modelu.

Nově se tedy dozvídáme, že elektromotor pohánějící zadní kola bude nabízen ve dvou úrovních výkonu – 100 kW (136 koní) či 113 kW (154 koní). Točivý moment je bez ohledu na verzi 315 N.m. Baterie elektrického ústrojí je uložena v podlaze a má kapacitu 35,5 kWh, což má městské Hondě zajistit dojezd až 220 kilometrů na jedno nabití. Rychlonábíječkou bude možné baterie dobít na 80 % kapacity za asi 30 minut.

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

S pohonem zadních kol, nízkým těžištěm, rozložením hmotnosti v poměru 50:50 a nezávislým zavěšením všech kol pak Honda zmiňuje i zábavný charakter řízení. V případě akcelerace z nuly na 100 km/h mluvíme o času přibližně 8 vteřin.

Na designu vozu se tedy už nic nemění, čisté linie a hi-tech dojem podtrhují přední i zadní full LED osvětlení, osvětlená zástrčka pro dobíjení situována pod krytem na přední kapotě, a jak už víme, takzvaná virtuální zrcátka kombinující kamery na karoserii a displeje uvnitř kabiny budou u Hondy E standardní výbavou.

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Stejně tak bude standardem displeji vyplněná palubní deska, jejíž infotainment nabídne širokou úroveň konfigurace a konektivity jak pro řidiče, tak pro spolujezdce. Nejnovější technologie jsou zde kombinovaný s palubní deskou v imitaci dřeva, zatímco pohodlné sedačky se budou vyznačovat tkanými potahy. O interiéru a technologické výbavě jsme se podrobněji rozepsali už dříve.

Přestože Honda již na trzích Velké Británie, Německa, Francie a Norska spustila možnost on-line předprodeje vozu, všichni samozřejmě netrpělivě očekávají zveřejnění základní cenovky, kterou dosud neznáme. Více bychom se ale měli dozvědět už příští týden ve Frankfurtu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků