Produkční Honda E odhalena. Od prototypu se neliší, nabídne dvě úrovně výkonu

Od prototypu nepoznáte rozdíl, nicméně Honda již oficiálně zveřejňuje pár fotek produkční verze elektromobilu E. A taky nám potvrzuje další špetku informací o technice.

Předprodukční prototypy Hondy E jsme už viděli na hromadě fotek a všechny nejspíš potěší, že i konečné produkční verzi nechybí žádný ze stylových prvků malého elektromobilu. Před očekávanou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu pak Honda ještě naposledy potvrzuje technické údaje a schopnosti modelu.

Nově se tedy dozvídáme, že elektromotor pohánějící zadní kola bude nabízen ve dvou úrovních výkonu – 100 kW (136 koní) či 113 kW (154 koní). Točivý moment je bez ohledu na verzi 315 N.m. Baterie elektrického ústrojí je uložena v podlaze a má kapacitu 35,5 kWh, což má městské Hondě zajistit dojezd až 220 kilometrů na jedno nabití. Rychlonábíječkou bude možné baterie dobít na 80 % kapacity za asi 30 minut.

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

Interiér Hondy E detailněji: Pohodlí jako v obýváku a maximální konektivita

S pohonem zadních kol, nízkým těžištěm, rozložením hmotnosti v poměru 50:50 a nezávislým zavěšením všech kol pak Honda zmiňuje i zábavný charakter řízení. V případě akcelerace z nuly na 100 km/h mluvíme o času přibližně 8 vteřin.

Na designu vozu se tedy už nic nemění, čisté linie a hi-tech dojem podtrhují přední i zadní full LED osvětlení, osvětlená zástrčka pro dobíjení situována pod krytem na přední kapotě, a jak už víme, takzvaná virtuální zrcátka kombinující kamery na karoserii a displeje uvnitř kabiny budou u Hondy E standardní výbavou.

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Nový airbag od Hondy zachytí hlavu jako baseballová rukavice. Takto funguje

Stejně tak bude standardem displeji vyplněná palubní deska, jejíž infotainment nabídne širokou úroveň konfigurace a konektivity jak pro řidiče, tak pro spolujezdce. Nejnovější technologie jsou zde kombinovaný s palubní deskou v imitaci dřeva, zatímco pohodlné sedačky se budou vyznačovat tkanými potahy. O interiéru a technologické výbavě jsme se podrobněji rozepsali už dříve.

Přestože Honda již na trzích Velké Británie, Německa, Francie a Norska spustila možnost on-line předprodeje vozu, všichni samozřejmě netrpělivě očekávají zveřejnění základní cenovky, kterou dosud neznáme. Více bychom se ale měli dozvědět už příští týden ve Frankfurtu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 63 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků