Audi A5 má po faceliftu. Odkazuje na legendu, i když je nejsilnější motor naftový

Ingolstadtská automobilka pokračuje v omlazování modelové palety a faceliftu se tak dočkalo i Audi A5. Týká se všech variant - kupé, kabrio, Sportback, S5 kupé i S5 Sportback.

I A5 podléhá trendu Audi odkazovat na legendární Sport Quattro nízkými otvory pro přívod vzduchu hned nad přední maskou, která je nyní širší a nižší. LED světlomety u všech verzí střídají ty xenonové již ve standardu, v příplatkové výbavě můžete přes Matrix LED světlomety pokračovat až k laserové technologii.

Audi A6 Allroad má české ceny. Plasty dá celkem lacino, ale ještě mu něco chybí

Audi A6 Allroad má české ceny. Plasty dá celkem lacino, ale ještě mu něco chybí

Zezadu novinku poznáte podle difuzoru s lichoběžníkovými koncovkami výfuků. Jak už je zvykem, budou k dispozici různé výbavové linie, kde vedle těch základních bude k mání i sportovně laděná S line. Nabídku dvanácti laků karoserie doplňuje nová zelená metalíza Distrikt.

Interiér se chlubí nejaktuálnější verzí infotainmentu MMI touch s displejem o úhlopříčce 10,1 palce, který přichází o otočné tlačítko a spoléhá se pouze na dotyk s akustickou zpětnou vazbou. Všechny verze A5 budou nyní vybaveny hotspotem WLAN. 

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Audi S6 a S7 Sportback: Ty pro Evropu jsou krokem zpět, mají naftový šestiválec

Pod kapotou nás novinka ničím nepřekvapí. I zde budou nabídce vládnout mild-hybridní systémy. Audi si zatím bližší technické detaily nechává pod pokličkou, prozradilo pouze, že motory v německé nabídce začínají na výkonu 120 kW (163 koní).

Více informací ale máme o prozatím vrcholné verzi S5, která se stejně jako S4, S6 a S7 vzdala v Evropě benzinového motoru a sází na naftu. Vznětový motor V6 dává 255 kW (347 koní) a 700 N.m. Jak se dalo čekat, jde o stejnou jednotku jako v modelu S4. Na stovku se S5 dostanou pod pět vteřin a pokračují až do tradičních 250 km/h.

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

Audi A4 prošlo další modernizací. Přichází s hybridními motory, S4 sází na naftu

O přenos výkonu se v Audi A5 stará sedmistupňová automatická převodovka S tronic, nebo osmistupňová skříň tiptronic. Pohon všech kol mají verze S ve standardu, u základních verzí se silnějším motorem si za něj můžete připlatit.

Nové Audi A5 bude v České republice možné objednat už od podzimu a první kousky zamíří k prodejcům na začátku příštího roku. Audi A5 Coupe s motorem 40 TFSI vyjde na 42.900 eur, tedy 1.100.000 Kč. Premiéra proběhne příští týden ve Frankfurtu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

dnes | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků