Plug-in hybridní Škoda Superb iV má českou cenu. Vejde se pod 900 tisíc

Škoda s výstavou na autosalonu ve Frankfurtu zveřejňuje základní cenu modernizovaného Superbu v plug-in hybridní variantě iV.

Uvedení plug-in hybridní varianty modernizovaného Superbu bylo pro Škodu dalším důležitým krokem k elektrifikované budoucnosti, do které s českou limuzínou vyráží třeba i čistě elektrický prcek Citigoe iV (jeho základní cenu už také známe). Netřeba to více protahovat, hybridní Superb bude v Česku startovat na částce 876.900 Kč.

Na této částce bude samozřejmě začínat základní výbava Ambition. Tu ovšem v nabídce hybridu doplní rovněž Style a vyšší stupně L&K nebo sportovně střižená Sportline. A pochopitelně bude Superb iV dostupný jako liftback i praktické kombi.

První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

První elektrická Škoda má českou cenu. A Češi zase způsob, jak vám ji prodat

O technice hybridního Superbu jsme se podrobněji rozepsali během jeho premiéry. Menší rekapitulace ale není na škodu. Ústrojí tedy kombinuje přeplňovaný benzinový čtyřválec 1.4 TSI o výkonu 115 kW (156 koní) a elektromotor o výkonu 85 kW (115 koní). Systémový výkon činí 160 kW (218 koní), točivý moment má hodnotu 400 N.m. a řazení má na starosti šestistupňové DSG jako u Passatu GTE.

Baterie má kapacitu 13 kWh a má zajistit dojezd v čistě elektrickém režimu až 56 km dle cyklu WLTP. Celkový dojezd v kombinovaném režimu se spalovacím motorem je pak udáván na 850 km. Emise CO2 činí méně než 35 g/km, což po přepočtení značí spotřebu 1,5 l/100 km.

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Nová Škoda Superb oficiálně: Konečně hybrid! Bezpečnější Škoda neexistuje

Z běžné domácí zásuvky se baterie nabije pohodlně přes noc. Pokud se nabíjí pomocí wallboxu s nabíjecím výkonem 3,6 kW, trvá nabití 3,5 hodiny, při dobíjení z běžné elektrické zásuvky pak 5,5 hodiny. Akumulátor je před zadní nápravou, což mělo dopad na objem kufru. V případě liftbacku se bavíme o 485 litrech a kombi je na tom o 25 litrů lépe.

U prodejců bude Škoda Superb iV k mání na sklonku letošního roku, nejpozději začátku roku 2020.

Škoda Superb

Škoda Superb je vlajkovou lodí značky Škoda. Na prodloužené koncernové platformě nabízí bezkonkurečně nejlepší prostor pro nohy ve střední třídě a boduje i systémem Twindoor.

Facelift 2019 • Hybridní plug-in • První jízda Superb Scout • Ceník a výbava • Test Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 • Škoda Superb iV vs. VW Passat GTE

TEST Dacia Duster 1.3 TCe 130 4x4 N1: Řešení emisní otázky, ovšem s následky

Dacia Duster TCe 130 N1

Dacia od začátku letošního roku nabízí SUV Duster v užitkové variantě N1. Kde se verze vzala a jaká přináší omezení? To jsme zjišťovali v redakčním testu.

včera | Vladimír Kadera | 12 příspěvků
Dlouhodobý test Toyota Yaris 1.5 Hybrid: Zajetá! Super spotřeba je standard (1. díl)

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

S titulem evropské Auto roku 2021 (COTY) přichází velká zodpovědnost. A k tomu všemu nové Toyotě Yaris přibyl další úkol: sloužit po dobu šesti měsíců v naší redakci. Nyní přišel čas na první report.

20.  6.  2021 | Jan Mička | 42 příspěvků
TEST Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD Sport Line: Šetříme, teď už implicitně

Honda CR-V e:HEV 2.0 i-MMD AWD

V této chvíli už Cé-Er-Véčko ve vlastní konfiguraci koupíte jenom jako hybrid. Absence možnosti výběru starosvětského pohonného ústrojí sice zamrzí, ale budoucím majitelům to díky dobrému fungování zřejmě vadit nebude.

18.  6.  2021 | Richard Herbich | 12 příspěvků