Defender je zpět! S třemi sedadly vpředu, hybridní R6 i talentem šplhat do oblak

Land Rover po dlouhém čekání konečně představil nástupce legendárního Defenderu. Kromě moderního designu zaujme především spoustou variant a doplňkové výbavy dodávané hned od počátku.

Zástupci vedení koncernu JLR emotivně říkají, že výrobu původního Land Roveru museli před čtyřmi lety zastavit s těžkým srdcem. Teď je ale Defender zpátky a jak se dalo čekat, má hodně daleko od někdejšího dělníka či primitivně jednoduchého zemědělského stroje.

Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

Land Rover Defender pro drsňáky aneb Další přestavba na osmiválec!

Jeho nejmodernější interpretace vypadá moderně, v duchu současného stylistického směru značky a podle automobilky jde o ten nejodolnější model v nabídce s tím nejlepším britským designem. Co si o těchto obvyklých tvrzeních budete myslet, je samozřejmě na vás, my se jdeme podívat na fakta.

Novinka je postavena na hliníkové platformě D7x, takže zapomeňte na předchozí žebřinový rám nebo tuhé nápravy. Defender nyní využívá nezávislé zavěšení všech kol, a pokud budete chtít a připlatíte si, nebude nemožné nechat si do něj namontovat vzduchové odpružení. Jistotou nového šasi je (v duchu dnešní doby) jeho modularita, respektive konstrukce schopná pojmout i alternativní pohony. Přesto Land Rover říká, že auto neztratilo nic ze svých schopností překonávat i nejobtížnější terén.

Nový Land Rover Defender využijí i pracovníci Červeného kříže. Otestovali ho v Dubaji

Nový Land Rover Defender využijí i pracovníci Červeného kříže. Otestovali ho v Dubaji

Jak bylo i dosud zvykem, Defender bude opět mání ve dvou karosářských variantách odlišujících se svou délkou i počtem dveří. A obě ponesou tradiční označení. Krátký třídveřový model 90 má na délku 4,32 metru, respektive 4,58 s rezervou na zádi a rozvor 2587 mm. Delší pětidveřové provedení 110 je pak dlouhé 4,75 až 5,01 metru a nápravy má od sebe vzdálené 3022 mm.

Samozřejmostí jsou krátké převisy a výtečné nájezdové či přechodové úhly, které bude navíc možné zvětšit stavitelným podvozkem. Ani brodivost není špatná. Podle použitého odpružení se pohybuje od 850 do 900 mm. Přidejte k tomu schopnost táhnout přívěsy o hmotnosti až 3,5 tuny bez ohledu na karosářskou verzi a opět tady máte starého dobrého soumara.

Land Rover Discovery Sport v nové generaci: Většina motorů je teď mild-hybridní

Land Rover Discovery Sport v nové generaci: Většina motorů je teď mild-hybridní

Možná ještě zajímavější než exteriér, je vnitřek Defenderu. Ne však tvarem palubní desky nebo použitými asistenčními systémy, v jejich případě se tak nějak dalo předpokládat, že jich bude spousta. Mnohem zajímavější se jeví možnost mít vpředu tři sedadla. Pochopitelně to prostřední (dodávané za příplatek) je poněkud užší, podle Land Roveru by však u mladších cestujících či velkých psů mohlo být oblíbené.

Land Rover Defender – srovnání rozměrů krátkého a dlouhého provedení
Model Defender 90 Defender 110
Délka (mm) 4323 (4583*) 4758 (5018*)
Šířka (mm) 1996 1996
Výška (mm) 1974 1967
Rozvor (mm) 2587 3022
*S rezervním kolem na zádi  

Pokud jde o výbavu, ta by rovněž byla na samostatný článek, takže za všechny možnosti bychom mohli vypíchnout třeba tři varianty střechy (klasická pevná, panoramatická prosklená, plátěná shrnovací) a bezpočet různých paketů zahrnujících speciální prvky pro offroad i do města. Namátkou zde máme zvýšené nasávání, schůdky pomáhající vylézt na střechu, spoustu odkládací prostorů odolávajících znečištění, naviják, boxy po stranách karoserie…

Land Rover nabízí balíčky úprav pro starý Defender. Legendu stále drží při životě

Land Rover nabízí balíčky úprav pro starý Defender. Legendu stále drží při životě

Než se dostaneme k pohonným jednotkám, dost možná jste i podle popisu interiéru (a především pak jeho přední části) pochopili, že v Defenderu skončily manuální převodovky. A opravdu je tomu tak. Bez ohledu na použitý motor pokaždé dostanete osmistupňový automat od ZF a samo sebou i permanentní pohon všech kol.

Krátké i dlouhé auto dostalo identické agregáty. Základem je dvoulitrová nafta SD4 s výkonem 200 nebo 240 koní a shodném točivém momentu 430 N.m. Benzínovým standardem je pak rovněž čtyřválec Si4 o objemu 2,0 litru a výkonu 300 koní (plus 400 N.m), zatímco na vrcholu bude trůnit mild-hybridní řadový šestiválec o maximálním výkonu 400 koní a točivém momentu 550 N.m dostupném od 2000 do 5000 otáček za minutu.

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

V Polsku vám od podlahy postaví klasický Defender. Stačí k tomu 1,5 milionu korun

„Devadesátce“ bude nejsilnější pohon stačit k dosažení stovky z místa za rovných šest sekund, nicméně i nejpomalejší naftové provedení zvládne spurt ke stejné metě za něco málo přes deset vteřin. Nejvyšší rychlost se pak podle motoru a typu provedení bude pohybovat od 175 do 208 kilometrů v hodině.

Nový Land Rover Defender provedení 110 – základní technická data
Motor P300 P400 D200 D240
Zdvih. objem [cm3] 1997 2996 1998 1998
Válce/ventily 4/4 4/6 4/4 4/4
Výkon [kW/min] 221/5500 294/5500 147/4000 177/4000
Toč. m. [N.m/min]  400/1500-4000 550/2000-5000 430/1400 430/1400
Převodovka 8A 8A 8A 8A
Zrychlení 0-100 [s] 8,1 6,1 10,3 9,1
Max. rychlost [km/h] 191 191 (208*) 175 188
Spotřeba [l/100 km] 9,9 9,6 7,6 7,6
*S paketem Performance      

Cena? Ta pro český trh je prozatím předběžná, od reality ale nebude mít daleko, jelikož ji máme přímo od českého zastoupení. Land Rover Defender 90 pořídíte v základním provedení za 1 322 000 Kč, Defender 110 pro změnu startuje na částce 1 479 104 Kč (v obou případech včetně DPH).

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Mazda 6 Wagon Skyactiv-D184 AT Revolution Top: Pohlazení po duši

Mazda 6 Wagon Skyactiv-D AT

Současná generace Mazdy 6 je tady s námi už od roku 2013. Její poslední facelift byl tak důsledný, že by se snad dalo hovořit o mezigenerační obměně, tyto úvahy si ale dnes odpustíme. Pojďme si místo toho popovídat o tom, proč je Mazda 6 stále prostě „jen“ moc, moc dobré auto.

včera | Petr Schnagl | 66 příspěvků
Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků