Organizace volá po konci SUV a crossoverů se spalovacími motory, ve smyslu redukce zbytečně těžkých a velkých vozidel s větším dopadem na světové klima. „Dokud budou SUV dominovat trhu automobilové dopravy, na rozdíl od malých elektrických vozidel, pro nás aktivisty budou auta stále problémovým článkem,“ stojí ve zprávě Greenpeace. Zdroj: Greenpeace

Organizace volá po konci SUV a crossoverů se spalovacími motory, ve smyslu redukce zbytečně těžkých a velkých vozidel s větším dopadem na světové klima. „Dokud budou SUV dominovat trhu automobilové dopravy, na rozdíl od malých elektrických vozidel, pro nás aktivisty budou auta stále problémovým článkem,“ stojí ve zprávě Greenpeace. | Zdroj: Greenpeace

Odpůrce SUV jakožto velkých, těžkých a žíznivých, avšak ne automaticky prostornějších či praktičtějších aut, ostatně najdete i mezi motoristy, kteří se spalovacích motorů ještě vzdát nechtějí. Jak ovšem tvrdí šéf koncernu VW Group Herbert Diess: „SUV prostě dnešní zákazníci chtějí.“ A automobilky samozřejmě na stále silnější poptávku slyší. Zdroj: Greenpeace

Odpůrce SUV jakožto velkých, těžkých a žíznivých, avšak ne automaticky prostornějších či praktičtějších aut, ostatně najdete i mezi motoristy, kteří se spalovacích motorů ještě vzdát nechtějí. Jak ovšem tvrdí šéf koncernu VW Group Herbert Diess: „SUV prostě dnešní zákazníci chtějí.“ A automobilky samozřejmě na stále silnější poptávku slyší. | Zdroj: Greenpeace

Greenpeace zmiňuje, že v celosvětovém měřítku emisí skleníkových plynů jsou za rok 2018 výrobci automobilů odpovědní za 9 % z celkového množství. Zdroj: Greenpeace

Greenpeace zmiňuje, že v celosvětovém měřítku emisí skleníkových plynů jsou za rok 2018 výrobci automobilů odpovědní za 9 % z celkového množství. | Zdroj: Greenpeace

 „Automobilový průmysl musí jít do sebe a postupně ukončit výrobu všech naftových a benzinových vozů (ano, i hybridů). Tento konec chceme vidět do roku 2028, místo čehož nastoupí produkce menších, lehčích a energeticky úspornějších elektrických vozidel,“  stojí v prohlášení.

„Automobilový průmysl musí jít do sebe a postupně ukončit výrobu všech naftových a benzinových vozů (ano, i hybridů). Tento konec chceme vidět do roku 2028, místo čehož nastoupí produkce menších, lehčích a energeticky úspornějších elektrických vozidel,“ stojí v prohlášení.

V reakci na zprávu Greenpeace nezapomněl Herbert Diess uvést nový směr VW ve spojitosti s uvedením  nového elektrického hatchbacku ID.3  a chystaného elektrického crossoveru ID.4. Výroba ID.3 se má přitom vyznačovat  neutrální uhlíkovou stopou , jelikož produkci emisí bude značka hlídat již při produkci.

V reakci na zprávu Greenpeace nezapomněl Herbert Diess uvést nový směr VW ve spojitosti s uvedením nového elektrického hatchbacku ID.3 a chystaného elektrického crossoveru ID.4. Výroba ID.3 se má přitom vyznačovat neutrální uhlíkovou stopou, jelikož produkci emisí bude značka hlídat již při produkci.

To je samozřejmě dlouhodobým plánem pro všechna elektrická vozidla Volkswagenu. Teprve se však uvidí, zda nejnovější směr značky – která chce být po aféře Dieselgate mnohem zodpovědnější, uvědomělou značkou hledící na budoucnost dalších generací – nebude pouze dalším marketingovým výkřikem.

To je samozřejmě dlouhodobým plánem pro všechna elektrická vozidla Volkswagenu. Teprve se však uvidí, zda nejnovější směr značky – která chce být po aféře Dieselgate mnohem zodpovědnější, uvědomělou značkou hledící na budoucnost dalších generací – nebude pouze dalším marketingovým výkřikem.

Se zmiňováním Volkswagenu totiž nakonec souvisí seznam automobilových výrobců, kteří se podle Greenpeace nejvíce podílí na produkci škodlivých emisí. Není překvapením, že první místo drží koncern VW Group, který je na poli autoprůmyslu opravdovým gigantem s více jak desítkou značek pod svými křídly.

Se zmiňováním Volkswagenu totiž nakonec souvisí seznam automobilových výrobců, kteří se podle Greenpeace nejvíce podílí na produkci škodlivých emisí. Není překvapením, že první místo drží koncern VW Group, který je na poli autoprůmyslu opravdovým gigantem s více jak desítkou značek pod svými křídly.

Podle Greenpeace měl VW Group za rok 2018 větší uhlíkovou stopu než celá Austrálie. Hned za VW se objevuje aliance Renault-Nissan a dále Toyota. S velkou ofenzivou na poli SUV a crossoverů se rovněž počítá, že svou uhlíkovou stopu navýší i Hyundai Motor Group (jehož součástí je Kia).

Podle Greenpeace měl VW Group za rok 2018 větší uhlíkovou stopu než celá Austrálie. Hned za VW se objevuje aliance Renault-Nissan a dále Toyota. S velkou ofenzivou na poli SUV a crossoverů se rovněž počítá, že svou uhlíkovou stopu navýší i Hyundai Motor Group (jehož součástí je Kia).

Podle Greenpeace je největším lotrem ten, kdo má nejvíce značek, což ale nevypovídá o tom, že by ta či ona automobilka dělala neekologická auta.

Podle Greenpeace je největším lotrem ten, kdo má nejvíce značek, což ale nevypovídá o tom, že by ta či ona automobilka dělala neekologická auta.

Odpůrce SUV jakožto velkých, těžkých a žíznivých, avšak ne automaticky prostornějších či praktičtějších aut, ostatně najdete i mezi motoristy, kteří se spalovacích motorů ještě vzdát nechtějí. Jak ovšem tvrdí šéf koncernu VW Group Herbert Diess: „SUV prostě dnešní zákazníci chtějí.“ A automobilky samozřejmě na stále silnější poptávku slyší. Zdroj: Greenpeace
Greenpeace zmiňuje, že v celosvětovém měřítku emisí skleníkových plynů jsou za rok 2018 výrobci automobilů odpovědní za 9 % z celkového množství. Zdroj: Greenpeace
 „Automobilový průmysl musí jít do sebe a postupně ukončit výrobu všech naftových a benzinových vozů (ano, i hybridů). Tento konec chceme vidět do roku 2028, místo čehož nastoupí produkce menších, lehčích a energeticky úspornějších elektrických vozidel,“  stojí v prohlášení.
V reakci na zprávu Greenpeace nezapomněl Herbert Diess uvést nový směr VW ve spojitosti s uvedením  nového elektrického hatchbacku ID.3  a chystaného elektrického crossoveru ID.4. Výroba ID.3 se má přitom vyznačovat  neutrální uhlíkovou stopou , jelikož produkci emisí bude značka hlídat již při produkci.
9
Fotogalerie

Greenpeace ve Frankfurtu bojuje proti emisím. Z VW dělá lotra a šíří polopravdy

Protesty environmentálních aktivistů před autosalonem ve Frankfurtu pokračují. Nyní se ke slovu dostala i organizace Greenpeace, která volá po konci zbytečně velkých a těžkých SUV se spalovacími motory.

Autosalon ve Frankfurtu (IAA) není jen místem premiér nových automobilů, ale také místem protestů environmentálních skupin kritizující současný stav automobilového průmyslu a dopravy celkově. Zatímco kvůli vandalství skupiny Rocks in the Gearbox posílilo vedení IAA bezpečnost autosalonu, organizace Greenpeace na negativa motorismu upozorňuje mnohem slušnějším způsobem. Protestem a prohlášením.

Organizace volá po konci SUV a crossoverů se spalovacími motory, ve smyslu redukce zbytečně těžkých a velkých vozidel s větším dopadem na světové klima. „Dokud budou SUV dominovat trhu automobilové dopravy, na rozdíl od malých elektrických vozidel, pro nás aktivisty budou auta stále problémovým článkem,“ stojí ve zprávě Greenpeace.

Odpůrce SUV jakožto velkých, těžkých a žíznivých, avšak ne automaticky prostornějších či praktičtějších aut, ostatně najdete i mezi motoristy, kteří se spalovacích motorů ještě vzdát nechtějí. Jak ovšem tvrdí šéf koncernu VW Group Herbert Diess: „SUV prostě dnešní zákazníci chtějí.“ A automobilky samozřejmě na stále silnější poptávku slyší.

Greenpeace mimochodem zmiňuje, že v celosvětovém měřítku emisí skleníkových plynů jsou za rok 2018 výrobci automobilů odpovědní za 9 % z celkového množství. „Automobilový průmysl musí jít do sebe a postupně ukončit výrobu všech naftových a benzinových vozů (ano, i hybridů). Tento konec chceme vidět do roku 2028, místo čehož nastoupí produkce menších, lehčích a energeticky úspornějších elektrických vozidel,“ stojí v prohlášení.

V reakci na zprávu Greenpeace nezapomněl Herbert Diess uvést nový směr VW ve spojitosti s uvedením nového elektrického hatchbacku ID.3 a chystaného elektrického crossoveru ID.4. Výroba ID.3 se má přitom vyznačovat neutrální uhlíkovou stopou, jelikož produkci emisí bude značka hlídat již při produkci.

To je samozřejmě dlouhodobým plánem pro všechna elektrická vozidla Volkswagenu. Teprve se však uvidí, zda nejnovější směr značky – která chce být po aféře Dieselgate mnohem zodpovědnější, uvědomělou značkou hledící na budoucnost dalších generací – nebude pouze dalším marketingovým výkřikem.

Se zmiňováním Volkswagenu totiž nakonec souvisí seznam automobilových výrobců, kteří se podle Greenpeace nejvíce podílí na produkci škodlivých emisí. Není překvapením, že první místo drží koncern VW Group, který je na poli autoprůmyslu opravdovým gigantem s více jak desítkou značek pod svými křídly.

Jedním úhlem pohledu je největším emisním lotrem ten, kdo vyrobí nejvíce aut, což ale nevypovídá o tom, že by ta či ona automobilka dělala neekologická auta. Jak můžete vidět v tabulce níže, koncern VW sice loni podle Greenpeace vyprodukoval nejvíce skleníkových plynů, ale třeba GM, Ford Motor Company či FCA jsou na tom v průměru daleko hůře. O faktu, že jde Greenpeace jen o absolutní čísla, svědčí snímek, který najdete v galerii. Volkswagen Group jako exemplární případ na první příčce, avšak se stejnou produkcí emisí na auto jako Toyota sázející hlavně na hybridy.

Podle Greenpeace měl VW Group za rok 2018 větší uhlíkovou stopu než celá Austrálie. Hned za VW se objevuje aliance Renault-Nissan a dále Toyota. S velkou ofenzivou na poli SUV a crossoverů se rovněž počítá, že svou uhlíkovou stopu navýší i Hyundai Motor Group (jehož součástí je Kia). Vyvážit se to bude snažit novou generací elektromobilů a modelů na vodíkový pohon, do něhož výrobce dlouhodobě investuje nemalé prostředky.

Uhlíková stopa automobilek v roce 2018 podle Greenpeace
Výrobce Absolutní emise skleníkových plynů v milionech tun Prodané vozy v milionech Průměrné emise na auto v tunách
Volkswagen Group 582 10,8 53,8
Aliance Renault-Nissan 577 10,3 55,7
Toyota 562 10,4 53,8
General Motors 530 8,6 61,3
Hyundai Motor Group 401 7,4 54,0
Ford Motor Company 346 5,6 61,4
Fiat Chrysler Automobiles 305 4,8 63,1
Honda 283 5,2 54,1
PSA Group 201 4,1 49,2
Suzuki 164 3,3 49,6
Daimler AG 161 2,7 58.7
BMW AG 136 2,5 54,4

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud