Své vize elektrických SUV ukázala ve Frankfurtu i značka Wey, která jako přes kopírák dodržuje současnou várku trendů. Koncepty Wey-S a Wey-X jsou elektrickými SUV... | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil

Své vize elektrických SUV ukázala ve Frankfurtu i značka Wey, která jako přes kopírák dodržuje současnou várku trendů. Koncepty Wey-S a Wey-X jsou elektrickými SUV... | Koncept Wey-X | Foto: Ondřej Kroutil

...v případě Wey-X se stále populárnější splývající zádí, které spoléhají na nejnovější digitální technologie, displeji vyplněné interiéry a samozřejmě technologie autonomního řízení. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil

...v případě Wey-X se stále populárnější splývající zádí, které spoléhají na nejnovější digitální technologie, displeji vyplněné interiéry a samozřejmě technologie autonomního řízení. | Koncept Wey-X | Foto: Ondřej Kroutil

Futurističtěji působící Wey-X má nabízet nejvyšší 5. úroveň autonomního řízení, kdy už nebude muset řidič vůbec zasahovat do řízení. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil

Futurističtěji působící Wey-X má nabízet nejvyšší 5. úroveň autonomního řízení, kdy už nebude muset řidič vůbec zasahovat do řízení. | Koncept Wey-X | Foto: Ondřej Kroutil

Do masky vozu je zakomponován displej, kterým může auto komunikovat například s chodci a upozornit je na pohyb automaticky řízeného vozu. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil

Do masky vozu je zakomponován displej, kterým může auto komunikovat například s chodci a upozornit je na pohyb automaticky řízeného vozu. | Koncept Wey-X | Foto: Ondřej Kroutil

Minimalistky vyvedený interiér je čtyřmístný se středovým panelem pokračujícím až do prostoru zadních sedaček. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil

Minimalistky vyvedený interiér je čtyřmístný se středovým panelem pokračujícím až do prostoru zadních sedaček. | Koncept Wey-X | Foto: Ondřej Kroutil

Elektrické ústrojí má konceptu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny, maximální rychlost 200 km/h a blíže nespecifikovaná baterie umožnit dojezd okolo 510 kilometrů na jedno nabití. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil

Elektrické ústrojí má konceptu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny, maximální rychlost 200 km/h a blíže nespecifikovaná baterie umožnit dojezd okolo 510 kilometrů na jedno nabití. | Koncept Wey-X | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Wey-S Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Wey-S | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Wey-S poté vypadá mnohem blíže produkci. Elektrické SUV má zaujmout hlavně mladé publikum, přední maska je zahlazena pro snížení odporu vzduchu a do série by klidně už mohly zamířit i kamery místo konvenčních zrcátek. | Koncept Wey-S Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Wey-S poté vypadá mnohem blíže produkci. Elektrické SUV má zaujmout hlavně mladé publikum, přední maska je zahlazena pro snížení odporu vzduchu a do série by klidně už mohly zamířit i kamery místo konvenčních zrcátek. | Koncept Wey-S | Foto: Ondřej Kroutil

Elektrické ústrojí zajišťující pohon všech kol má udávaný systémový výkon 260 kW (354 koní), díky čemuž umí Wey-S vystřelit na stovku za 4,9 vteřiny. Dojezd elektromobilu je udávaných 400 km. | Koncept Wey-S Foto: Ondřej Kroutil

Elektrické ústrojí zajišťující pohon všech kol má udávaný systémový výkon 260 kW (354 koní), díky čemuž umí Wey-S vystřelit na stovku za 4,9 vteřiny. Dojezd elektromobilu je udávaných 400 km. | Koncept Wey-S | Foto: Ondřej Kroutil

S autonomním řízením 4. úrovně by vůz v určitých situacích stále vyžadoval zásah řidiče do ovládáaní vozu. Mezi zajímavou techniku Wey-S dále patří navigace s rozšířenou realitou, systém rozpoznání obličeje a možnost ovládání infotainmentu gesty. | Koncept Wey-S Foto: Ondřej Kroutil

S autonomním řízením 4. úrovně by vůz v určitých situacích stále vyžadoval zásah řidiče do ovládáaní vozu. Mezi zajímavou techniku Wey-S dále patří navigace s rozšířenou realitou, systém rozpoznání obličeje a možnost ovládání infotainmentu gesty. | Koncept Wey-S | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Wey-S Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Wey-S | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Wey-S Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Wey-S | Foto: Ondřej Kroutil

Wey ve Frankfurtu předváděl i technologii projekce značení na silnici před vozem, takže by řidič v zorném poli viděl například upozornění na odbočku, zúžení vozovky nebo mohl na neoznačeném kusu silnice zobrazit chodci přechod. Foto: Ondřej Kroutil

Wey ve Frankfurtu předváděl i technologii projekce značení na silnici před vozem, takže by řidič v zorném poli viděl například upozornění na odbočku, zúžení vozovky nebo mohl na neoznačeném kusu silnice zobrazit chodci přechod. | Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

Mimo koncepty vystavovalo Wey rovněž své současné produkční kousky. V Číně prémiové SUV VV7 v jeho modernizované podobě, které využívá přeplňovaný dvoulitr s elektromotorem,... | Wey VV7 Foto: Ondřej Kroutil

Mimo koncepty vystavovalo Wey rovněž své současné produkční kousky. V Číně prémiové SUV VV7 v jeho modernizované podobě, které využívá přeplňovaný dvoulitr s elektromotorem,... | Wey VV7 | Foto: Ondřej Kroutil

Wey VV7 Foto: Ondřej Kroutil

Wey VV7 | Foto: Ondřej Kroutil

Wey VV7 Foto: Ondřej Kroutil

Wey VV7 | Foto: Ondřej Kroutil

Wey VV7 Foto: Ondřej Kroutil

Wey VV7 | Foto: Ondřej Kroutil

...a rovněž novinku ve formě sportovně střiženého WEY-GT Pro, které je postavené na základě VV7, ale proti evropské produkci ještě okatěji připomíná SUV se splývajícími záděmi od BMW či Mercedesu. | Wey-GT Pro Foto: Ondřej Kroutil

...a rovněž novinku ve formě sportovně střiženého WEY-GT Pro, které je postavené na základě VV7, ale proti evropské produkci ještě okatěji připomíná SUV se splývajícími záděmi od BMW či Mercedesu. | Wey-GT Pro | Foto: Ondřej Kroutil

Wey-GT Pro Foto: Ondřej Kroutil

Wey-GT Pro | Foto: Ondřej Kroutil

Wey-GT Pro Foto: Ondřej Kroutil

Wey-GT Pro | Foto: Ondřej Kroutil

O produkční verzi SUV Byton M-Byte jsme se podrobněji rozepsali  v samostatném článku . I tento kousek přitom zamíří na evropský trh. | Byton M-Byte

O produkční verzi SUV Byton M-Byte jsme se podrobněji rozepsali v samostatném článku. I tento kousek přitom zamíří na evropský trh. | Byton M-Byte

Téměř pět metrů dlouhé elektrické SUV se začne prodávat v Číně příští rok, přičemž Evropa se má novinky dočkat o rok později. | Byton M-Byte Foto: Ondřej Kroutil

Téměř pět metrů dlouhé elektrické SUV se začne prodávat v Číně příští rok, přičemž Evropa se má novinky dočkat o rok později. | Byton M-Byte | Foto: Ondřej Kroutil

Volitelná dvojice elektromotorů nabídne systémový výkon 300 kW (408 koní). Dojezd na jedno nabití udává Byton na 430 kilometrech, ovšem dle starší metodiky NEDC. | Byton M-Byte

Volitelná dvojice elektromotorů nabídne systémový výkon 300 kW (408 koní). Dojezd na jedno nabití udává Byton na 430 kilometrech, ovšem dle starší metodiky NEDC. | Byton M-Byte

Model zaujal svět hlavně díky svému infotainmentu o neskutečné úhlopříčce 48 palců, který je rozložen přes celou palubní desku vozu. Další 7palcový displej najdete i na volantu a 8palcový pak mezi předními sedadly. | Byton M-Byte Foto: Ondřej Kroutil

Model zaujal svět hlavně díky svému infotainmentu o neskutečné úhlopříčce 48 palců, který je rozložen přes celou palubní desku vozu. Další 7palcový displej najdete i na volantu a 8palcový pak mezi předními sedadly. | Byton M-Byte | Foto: Ondřej Kroutil

Byton M-Byte Foto: Ondřej Kroutil

Byton M-Byte | Foto: Ondřej Kroutil

Ve Frankfurtu vystavovala i známá čínská značka Hongqi, která je známá pro své vládní limuzíny. Zde ale představila dvojici konceptů. Obří elektrické SUV E115 řadou křivek a designových prvků až okatě připomíná BMW X7. | Koncept Hongqi E115 Foto: Ondřej Kroutil

Ve Frankfurtu vystavovala i známá čínská značka Hongqi, která je známá pro své vládní limuzíny. Zde ale představila dvojici konceptů. Obří elektrické SUV E115 řadou křivek a designových prvků až okatě připomíná BMW X7. | Koncept Hongqi E115 | Foto: Ondřej Kroutil

Na jedno nabití má ujet až 700 kilometrů a na 100 km/h zrychlit za čtyři vteřiny. Produkce zatím nebyla potvrzena. | Koncept Hongqi E115 Foto: Ondřej Kroutil

Na jedno nabití má ujet až 700 kilometrů a na 100 km/h zrychlit za čtyři vteřiny. Produkce zatím nebyla potvrzena. | Koncept Hongqi E115 | Foto: Ondřej Kroutil

Řadu SUV pak Hongqi ve Frankfurtu osvěžuje představením konceptu hybridního hypersportu S9, jehož blíže nespecifikované ústrojí má produkovat 1030 kW (1400 koní). | Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Řadu SUV pak Hongqi ve Frankfurtu osvěžuje představením konceptu hybridního hypersportu S9, jehož blíže nespecifikované ústrojí má produkovat 1030 kW (1400 koní). | Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Zrychlení z nuly na 100 km/h uvádí Hongqi za 1,9 sekundy a maximálně má hypersport dosáhnou rychlosti 400 km/h. | Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Zrychlení z nuly na 100 km/h uvádí Hongqi za 1,9 sekundy a maximálně má hypersport dosáhnou rychlosti 400 km/h. | Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Překvapivě, na rozdíl o velkého SUV, koncept hypersportu S9 již Hongqi potvrdilo do produkce. Zákazníkům jej chce dodat do roku 2021. | Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Překvapivě, na rozdíl o velkého SUV, koncept hypersportu S9 již Hongqi potvrdilo do produkce. Zákazníkům jej chce dodat do roku 2021. | Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 Foto: Ondřej Kroutil

Koncept Hongqi S9 | Foto: Ondřej Kroutil

...v případě Wey-X se stále populárnější splývající zádí, které spoléhají na nejnovější digitální technologie, displeji vyplněné interiéry a samozřejmě technologie autonomního řízení. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil
Futurističtěji působící Wey-X má nabízet nejvyšší 5. úroveň autonomního řízení, kdy už nebude muset řidič vůbec zasahovat do řízení. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil
Do masky vozu je zakomponován displej, kterým může auto komunikovat například s chodci a upozornit je na pohyb automaticky řízeného vozu. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil
Minimalistky vyvedený interiér je čtyřmístný se středovým panelem pokračujícím až do prostoru zadních sedaček. | Koncept Wey-X Foto: Ondřej Kroutil
46
Fotogalerie

Galerie z Frankfurtu: Tímto chtějí Číňané zaujmout Evropu. Sází na SUV a elektřinu

Čínské automobilky za poslední dobu zažívají opravdový rozmach a z domácího trhu se chtějí pomalu a jistě vydat zaujmout i evropského zákazníka. Podívejte se, co zajímavého přivezla Čína na letošní výstaviště ve Frankfurtu.

Téma čínských automobilek na letošním autosalonu ve Frankfurtu lze shrnout dvěma slovy: SUV a elektřina. Obojí dnes hýbe automobilovým průmyslem a rovněž na půdě starého kontinentu si chtějí rychle rostoucí čínské značky vytvořit povědomí a dříve či později svými vozy doplnit již pořádně nasycený trh.

Své vize elektrických SUV ukázala ve Frankfurtu i značka Wey, která jako přes kopírák dodržuje současnou várku trendů. Koncepty Wey-S a Wey-X jsou elektrickými SUV, v případě Wey-X se stále populárnější splývající zádí, které spoléhají na nejnovější digitální technologie, displeji vyplněné interiéry a samozřejmě technologie autonomního řízení.

Futurističtěji působící Wey-X má nabízet nejvyšší 5. úroveň autonomního řízení, kdy už nebude muset řidič vůbec zasahovat do řízení. Do masky vozu je zakomponován displej, kterým může auto komunikovat například s chodci a upozornit je na pohyb automaticky řízeného vozu.

Minimalistky vyvedený interiér je čtyřmístný se středovým panelem pokračujícím až do prostoru zadních sedaček. Elektrické ústrojí má konceptu zajistit zrychlení z nuly na 100 km/h za 4,5 vteřiny, maximální rychlost 200 km/h a blíže nespecifikovaná baterie umožnit dojezd okolo 510 kilometrů na jedno nabití.

Více už se dozvíte přímo u fotek v galerii…

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Doporučujeme

Články odjinud